انتقاد از دولت، درخواست از قوه قضاییه

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۰۵۵
انتقاد از دولت، درخواست از قوه قضاییه

گروه راه و شهرسازی|

انتقاد از عملکرد دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در تعطیل نکردن شهرهای قرمز کرونایی، انتقاد از عملکرد صدا و سیما در بازتاب وارونه تخلفات مالی در دوره گذشته مدیریت شهری به گونه‌ای که گویا تخلفات در دوره جدید صورت گرفته است و در نهایت درخواست همزمان از شهردار برای دفاع از عملکرد همکاران خود در دوره جدید و درخواست از مسوولان و مراجع قضایی برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تخلف مدیران سابق شهرداری تهران، مهم‌ترین محور مباحث جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران بودند. محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران پس از پایان جلسه دویست و چهل و هشتم شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت کنونی شیوع کرونا و ابتلای ۱۲ هزار نفر به این ویروس و صحبت از هزار فوتی با روش‌های نیم بند جواب نمی‌دهد و متاسفانه برعکس جواب می‌دهد و شاهد شلوغی ساعاتی از روز شده ایم به ویژه در حمل و نقل عمومی و به خصوص در ساعات پایانی که باعث انتشار بیشتر این ویروس می‌شود. نظر ما همچنان درمورد حداقل دو هفته تعطیلی کامل است.

   تذکر به صدا وسیما

محسن هاشمی همچنین در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا درباره انعکاس اخبار مربوط به تخلفات در قراردادهای مشارکتی منطقه 5 شهرداری گفت: از دستگاه‌های نظارتی تشکر می‌کنم که پس از حدود دو دهه، به قراردادهای مدیریت شهری ورود کردند و در جهت احقاق حق شهروندان مسائل را پیگیری می‌کنند، این نتیجه شفاف سازی، رویکرد نظارت موثر و تعامل مدیریت شهری در این دوره با دستگاه‌های نظارتی است که قراردادها و اقداماتی که در طول دهه گذشته اتفاق افتاده، به‌دقت مورد بررسی قرار گیرد و شورای پنجم از هرگونه برخورد غیرسلیقه‌ای، بدون تبعیض و مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی با کلیه متخلفان حمایت می‌کند. رییس شورای شهر تهران گفت: اما در این باره تذکری نیز به رسانه ملی دارم که در انعکاس این موضوع به گونه‌ای عمل کرده که مخاطب تصور می‌کند، تخلفات مربوط به این دوره مدیریت شهری است، در حالی‌که بازرسی‌ها مربوط به این دوره است و تخلفات عمدتا مربوط به قراردادهایی است که در دهه گذشته منعقد گردیده است و اگر در این دوره نیز قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد تداوم روند گذشته است و می‌بایست کلیه مقصران براساس نقش و تاثیرخود در تخلفات مورد پیگیرد و مجازات قرار گیرند. محسن هاشمی افزود: انتظار ما از صدا و سیما آن است که علاوه برآنکه فرصت پاسخگویی به مسوولان فعلی مدیریت شهری در شفاف سازی این پرونده‌ها را فراهم کند، به پرونده‌های بسیار بزرگ‌تری در شهرداری که سال‌هاست توسط دادسرای نیروهای مسلح و سایر نهادهای نظارتی تحت بررسی است و  شهروندان از شورای شهر انتظار ارایه اطلاعات درباره آن دارند، نیز بپردازد و به افکار عمومی درباره آن گزارش دهد.

   هشدار درباره خطر افزایش تلفات کرونایی

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته دیگر در مورد روند افزایشی پاندمی کرونا در تهران و کشور است که به گفته مسوولان وزارت بهداشت، به زودی خطر رسیدن به آمار هزار کشته در روز در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: محدودیت‌های که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا، ایجاد شد عملا تاثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده است بلکه با کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل ونقل عمومی، فقط موجب افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست فراهم شده است، پیشنهاد شورای شهر تهران، تعطیلی دو هفته‌ای کلیه فعالیتهای غیرضروری بشکل کامل است که تردد شهروندان را کاهش دهد و ریاست محترم جمهور اطمینان داشته باشند که این پیشنهاد توسط کمیسیون تخصصی سلامت شورای شهر تهران مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از تایید در ستاد مقابله با کرونای تهران به تایید استانداری تهران نیز رسیده و کاملا پخته است.

   چه کسی از تعطیل شدن شهرها

 ناراضی است؟

حجت نظری، رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه علنی دیروز این شورا گفت: تذکر امروز بنده، تکرار تذکری است که هفته گذاشته بنده و تعدادی از همکارانم در شورای شهر در مورد تعطیلی تهران مطرح کردیم. مجبور شدم امروز تذکرم به دولت را در مورد عدم تعطیلی دو هفته‌ای تهران تکرار کنم، چرا که متاسفانه همچنان ترتیب اثر داده نشده است. وی افزود: جای تعجب دارد که نمایندگان مردم در شورای شهر تهران با این تعطیلی موافقند. استاندار تهران هم در مصاحبه‌ای که انجام داده، گفته که با این تعطیلی موافق است. آقای واعظی که رییس دفتر رییس‌جمهور است و باید به امور دفتر رسیدگی کند، اما باتوجه به اینکه در تمام امور از سیاست خارجی تا موارد داخلی اظهارنظر می‌کنند، در این مورد نیز مصاحبه کرده و گفتند که آقای رییس‌جمهور هم موافق تعطیلی است. نظری افزود: حالا اینجا سوال اساسی این است که پس واقعا ناراضی کیست؟ وقتی مردم، نمایندگان مردم در شورا، استانداری و به گفته آقای واعظی، رییس‌جمهور هم راضی هستند، ناراضی چه کسی است و چرا واقعا شهر تهران تعطیل نمی‌شود؟  نظری گفت: چه تعداد از شهروندان تهرانی باید هر روز جلوی چشم ما پرپر شوند تا به این نتیجه برسید که باید شهر تعطیل شود؟ واقعا نمی‌دانم دولت دنبال چیست و این میزان از عدم شفافیت تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ بالاخره بگویند اگر همه موافقند چرا شهر تعطیل نمی‌شود و چه اتفاقی باید رخ دهد که ما فکر کنیم بحران است ؟ وی ادمه داد: اگر در شرایطی که میزان فوتی‌های روزانه در تهران بیشتر از یک هواپیما شده و هنوز به این نتیجه نرسیده‌اید که شرایط بحرانی است، پس دیگر باید چه اقدامی انجام شود که بگوییم ما به بحران رسیده‌ایم. به دولت تذکر جدی می‌دهم و امیدوارم که ترتیب اثر داده شود. شهر تهران با درنظر گرفتن شرایط ممنوعیت ورود و خروج باید به مدت معلومی تعطیل اعلام شود.

   تاکید بر رسیدگی به تخلفات مدیران گذشته

سید محمود میر لوحی رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: من احساس می‌کنم محافظه کاری همکاران ما در بخش‌های اقتصادی و حقوقی شهرداری، کم کم به جایی رسیده است که اشکالات دوره قبل به اسم این دوره ثبت می‌شود و من تقاضا می‌کنم از آقای حناچی که از زحمات همکاران خود دفاع کنند. وی با انتقاد از مشخص نبودن وضعیت چند صد گزارش سازمان بازرسی از دوره گذشته گفت: رسانه ملی گزارشی از پروژه‌های مشارکتی سال‌های اخیر منتشر می‌کند و وقتی شهردار منطقه 5 توضیح می‌دهد، باز هم گزارشگر صدا و سیما در جمع‌بندی طوری موضع می‌گیرد که دوره چهارم و پنجم را در بی انضباطی‌ها و تخلفات مالی رخ داده پیوند بزند. محمود میرلوحی گفت: من از آقای حناچی خواسته‌ام که هم به صورت حقوقی و هم به صورت اطلاع‌رسانی، تاخیری در رسیدگی نداشته باشند. 

 

ارسال نظر