در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۰۲۵

«شیطان بازار» تهران  تعطیل شد

شهردار منطقه 19 تهران اعلام کرد: جمعه بازار خلازیل معروف به «شیطان بازار» طی اجرای یک طرح ضربتی توسط شهرداری تعطیل شد. به گزارش فارس، علی توکلی، شهردار منطقه 19 تهران درباره تعطیل شدن، جمعه بازار خلازیل گفت: فروشندگان این بازار بیش از یک دهه است بساط خود را روزهای جمعه در بازاری معروف به «شیطان بازار» در معرض فروش می‌گذاشتند که این روزبازار محل تجمع و کسب وکار افرادی است که بدون رعایت هیچ گونه پروتکل بهداشتی اجناس خود را که اغلب مشکوک به مسروقه هستند در معرض فروش گذاشته و علاوه بر اینکه فعالیت و تجمع آنها تهدیدی برای شیوع کرونا محسوب می‌شود، آلودگی‌ها و مزاحمت‌هایی را نیز برای ساکنین این نقطه از شهر تهران به همراه داشت. وی افزود: در همین راستا نیز طی هماهنگی‌های انجام شده برای جمع آوری و تعطیلی این روزبازار، نیروهای شهرداری این منطقه از ورود بیش از 3 هزار خودروی بساط گستر و خریداران به آن خودداری کردند و این بازار به‌طور کامل تعطیل شد.

کرونا مراسم افتتاح پروژه‌های شهری را لغو کرد

پیروز حناچی، شهردار تهران در واکنش به لغو مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۰ گفت: اعلام کردیم با توجه به شرایط تهران برگزاری مراسم را منتفی کنند، چرا که شرایط کرونایی تهران نسبتا حاد است و باید همه رعایت کنند. به گزارش ایلنا، حناچی در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۰ تهران گفت: تعدادی از پروژه‌های محله‌ای منطقه ۱۰ امروز افتتاح شد که مهم‌ترین آن احداث یک درمانگاه محلی و خیابان شهید دعوتی است که امروز افتتاح خواهد شد.  او ادامه داد: اینها پروژه‌های محله محور هستند که در مقیاس محلی و عمدتا با نظر مردم محله، شورایاران و شهرداری منطقه و نواحی شکل گرفتند و اولویت‌بندی شده‌اند.  حناچی در پاسخ به اینکه آیا این پروژه‌ها به درخواست مردم محله شکل گرفته‌اند، گفت: در واقع هم مطالبات مردم است و هم برنامه‌هایی است که برای آرام کردن فضاهای محلی و بالا بردن کیفیت محلات صورت می‌گیرد.  او درباره مهم‌ترین مشکلات منطقه ۱۰ گفت: در مناطقی همچون منطقه ۹ و ۱۰ شاهد تراکم بالا هستیم و به همین دلیل خدمات محلی در آنها پایین است. مهم‌ترین نیازها فضای سبز است و برای توسعه فضای سبز این محلات برنامه داریم و به زودی چند پارک جدید را در این مناطق کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

درخواست رییس بیمارستان لقمان برای مقبره سران مشروطه

رییس بیمارستان لقمان از شهرداری تهران خواست تا برای تسریع در بازسازی و تکمیل طرح مرمت مقبره «سران مشروطه» اقدام کند. به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها در رسانه‌ها درباره آخرین وضعیت آرامگاه صور اسرافیل و ملک المتکلمین و تعدادی از شهدای قلم دوران، نادر بابالار، مدیر امور اداری مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم در توضیحی که در اختیار ایسنا قرار داد از همکاری کامل باسازمان زیبا سازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۱۱ برای صیانت از این مکان ارزشمند تاریخی خبر داد. او گفت: هر گونه تغییر کاربری و تبدیل این مکان به پارکینگ تکذیب می‌شود و به هیچ‌وجه قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. امیدوار رضایی، رییس بیمارستان لقمان نیز خواستار تسریع در بازسازی وتکمیل طرح مرمت مقبره سران مشروطه توسط مدیریت شهری شد و با توجه به اینکه شهردار تهران مسوولیت بازسازی را قبول کرده، از شهرداری تهران خواست برای جلوگیری از این شایعات اجرای پروژه هر چه زودتر تکمیل و به پایان برسد.

آغاز آزمون سنجش صدای خودرو در مراکز معاینه فنی 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آغاز آزمون سنجش صدای وسایل نقلیه سبک و موتورسیکلت در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، حسین مقدم با اعلام آغاز آزمون سنجش صدای وسایل نقیله سبک اظهار کرد: آلودگی‌های ناشی از تردد وسایل نقلیه علاوه بر آلودگی هوا شامل آلودگی‌های صوتی و بصری نیز است که بر همین اساس در راستای تحقق «برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران» مصوب شورای اسلامی شهر تهران همچنین رعایت مصوبات آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو مصوب دولت، این ستاد نسبت به تجهیز و اجرای آزمون سنجش شدت صوت برای وسایل نقلیه سبک و موتوسیکلت اقدام کرده است. به گفته وی، دستورالعمل اجرای این آزمون با همکاری دانشگاه و شهرداری تهران تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است. به گفته او، چنانچه در زمان کنترل بخش‌های ظاهری خودرو، آزمونگران مرتبط صدایی غیرمتعارف یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم‌های هشدار‌دهنده (بوق) شناسایی کنند وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است هدایت و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه سیمفا اقدام می‌کنند ضمناً همه مراکز معاینه فنی شهر تهران مجهز به تجهیزات آزمون سنجش شدت صوت هستند. وی ضمن اشاره به این مساله که تجهیزات مربوط به این آزمون از سال‌های قبل در مراکز معاینه فنی شهر تهران موجود بوده اما به دلیل نداشتن دستورالعمل اجرایی و حدود مجاز رد و قبولی خودرو‌ها امکان استفاده از این تجهیزات میسر نبوده است.

 

ارسال نظر