در شهر

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۸۵۸

مشکل کمبود قبر تا 3 سال آینده نداریم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ظرفیت سالانه دفن اموات در بهشت‌زهرا(س) ‌70 هزار نفر است، گفت: ‌برنامه‌ریزی‌ها جهت تملک زمین برای احداث آرامستان‌های جدید آغاز شده است. محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره موضوع نیاز تهران به آرامستان‌های جدید اظهار کرد: برنامه‌هایی توسط شهرداری تهران در جهت توسعه آرامستان‌های پایتخت در نظر گرفته شده و در مسیر تملیک زمین‌های جدید قرار گرفته‌‌ایم و اقداماتی آغاز شده است. وی با بیان اینکه طی دو تا سه سال آینده مشکل کمبود قبر در بهشت‌زهرا(س) نخواهیم داشت، گفت: برنامه‌ها جهت تأمین قبور برای زمان‌های بیشتر و دورتر است و امیدواریم با مهار کرونا شاهد کاهش آمار متوفیان هم خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه بیش از 50 سال از عمر بهشت‌زهرا(س) تهران می‌گذرد، گفت: بعد از 30 سال امکان دفن مجدد در قبور وجود دارد که اولویت‌دفن با خانواده‌هایی است که اجدادشان در همان محل تدفین شده باشند. عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا هر ماه بطور متوسط 6 هزار نفر در بهشت‌زهرا (س) دفن می‌شدند، گفت: بهشت‌زهرا (س) ظرفیت سالانه دفن 70 هزار نفر را دارد که به دلیل شیوع کرونا و افزایش آمار متوفیان برنامه‌هایی جهت تأمین قبور مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاینه فنی برتر پاشنه آشیل آلودگی هوای تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی برتر از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای تهران هستند، گفت: سال گذشته کمتر از 400 هزار خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند. به گزارش فارس، حسین شهیدزاده درباره آلودگی هوا در تهران اظهارداشت: خودروهای شخصی از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای تهران هستند. ناوگان حمل و نقل عمومی، جایگزین مناسبی برای وسایل نقلیه شخصی است اما توسعه ناوگان همگانی در کوتاه‌مدت به خاطر هزینه‌های بسیار زیادی که دارد، ممکن نیست.  وی افزود: آن زمان که گشایش اقتصادی بود و دولت‌ها می‌توانستند به تهران کمک کنند اما این کار را نکردند.به جز 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوسی که هفته گذشته از سوی شهرداری تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد، چند سال است که اتوبوس دیگری به تهران اضافه نشده است.

انجام بیش از۲۰۰۰ سفر ترکیبی با دوچرخه و مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: ۲۱۰۰ نفر دوچرخه سوار تهرانی از ابتدای سال ۹۹ تاپایان مهرماه سال جاری با مترو تردد کرده‌اند. به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت گفت: بیشترین آمار ترکیبی استفاده از دوچرخه و مترو درخردادماه امسال با حضور ۷۰۰ نفر به ثبت رسیده است.  وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا با کاهش چشمگیر مسافران مترو رو برو شدیم، تصریح کرد: آمار تعداد مسافرانی که سفر ترکیبی مترو و دروچرخه را انتخاب کرده‌اند نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.  نوبخت افزود: امسال بیشترین آمار استفاده سفر ترکیبی مترو و دوچرخه به ترتیب خرداد با حضور۷۰۰، تیر ماه ۵۶۲ و مهر ماه ۲۹۵ دو چرخه سوار بوده است. وی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ چهار هزار و ۲۹۸ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند گفت: در سه ماه ابتدایی سال جاری، 873 نفر از سفر ترکیبی مترو و دوچرخه استفاده کردند.

 

ارسال نظر