ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۶۰۶

مالیات بر خانه‌های خالی دوباره در شورای نگهبان رد شد

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، ایرادات طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (طرح مالیات بر خانه‌های خالی) را اعلام کرد. به گزارش فارس، سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس، ایرادات طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (طرح مالیات بر خانه‌های خالی) را اعلام کرد و این طرح را برای اصلاح به مجلس بازگرداند. این دومین بار است که شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی ایراد وارد می‌کند و این طرح را به مجلس بازمی‌گرداند. نخستین بار در روز 22 مرداد سال جاری طرح یادشده از سوی این شورا رد شد.

بدهی ۸.۸ هزار میلیارد تومانی ایران‌ایر

طبق صورت مالی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت دولتی در سال منتهی به 29 اسفند 97 رقم 8871 میلیارد و 346 میلیون و 100 هزار تومان بدهی ثبت کرده است. به گزارش فارس، یکی از مواردی که در قالب یادداشت‌های توضیحی گزارش صورت مالی شرکت‌های دولتی توضیحاتی درباره آن ارایه می‌شود، اخذ دارایی‌ها، بدهی‌ها و مبادلات این شرکت‌ها است. بر اساس صورت مالی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موجودی نقد هما در سال منتهی به 29 اسفند 97 عدد 106 میلیارد و 654 میلیون و 700 هزار تومان بوده است و مطالبات هما از دولت در سال منتهی به 29 اسفند 97 رقم 1849 میلیارد و 449 میلیون و 500 هزار تومان بوده است. جمع دارایی‌های جاری هما در سال منتهی به 29 اسفند 97 رقم 4156 میلیارد و 935 میلیون و 800 هزار تومان و جمع بدهی‌های جاری هما در سال منتهی به 29 اسفند 97 رقم 2794 میلیارد و 978 میلیون تومان بوده است.

شرکت‌های هواپیمایی مسافری خارجی متقاضی ارایه خدمات

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی خارجی متقاضی ارایه خدمات و جابه‌جایی مسافر در داخل کشور با کمترین نرخ هستند. به گزارش صدا و سیما، حرمت‌الله رفیعی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی خارجی متقاضی ارایه خدمات و جابه‌جایی مسافر در داخل کشور با کمترین نرخ هستند، گفت: اعلام کف و سقف قیمت بلیت هواپیما غیر قانونی است و شرکت‌های هواپیمایی اقدام به نرخ گذاری قیمت‌ها کردند. رفیعی تصریح کرد: هر ساله اوایل مهرماه شاهد کاهش مسافر هستیم و همین موضوع باعث کاهش نرخ بلیت هواپیما می‌شود. با توجه به شرایط کرونا و کاهش سفرها، باز هم شرکت‌های هواپیمایی سود می‌کنند، چون اگر این شرکت‌ها سود نمی‌کنند چرا برای دریافت مجوز شرکت‌های هواپیمایی در کشور، اقدام می‌کنند. وی افزود: بسیاری از مردم شاید در طول سال یک‌بار با هواپیما سفر کنند که با افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما، توان سفربا هواپیما را نخواهند داشت. رفیعی افزود: در گذشته قیمت بلیت هواپیما دریک مسیر که  ۱۵۰ هزار تومان بود امروز ۵۰۰ هزار تومان شده است. 

 

ارسال نظر