ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۴۸۸

فرود یک فروند هواپیمای تحریم‌شده ایران در ونزوئلا

خبرگزاری رویترز دیروز گزارش داد که یک فروند هواپیمای متعلق به شرکتی ایرانی که توسط امریکا تحریم شده است، در ونزوئلا فرود آمد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک قانونگذار اپوزیسیونی ونزوئلا و داده‌های پروازی اعلام کردند که یک فروند هواپیمای متعلق به شرکتی ایرانی که توسط امریکا تحریم شده است، در ونزوئلا فرود آمد. بر اساس این گزارش، این هواپیمای «ای پی -اف‌ای بی‌۷۴۷» متعلق به شرکت هواپیمایی «فارس ایر قشم» است. هنوز مشخص نیست که این هواپیما حامل چه محموله‌ای برای ونزوئلا بوده است. «خوزه مانوئل اولیوارس» نماینده ایالت «وارگاس» در حساب توییتری خود نوشت که این هواپیما در فرودگاه «مایکوتیا» در این ایالت فرود آمد. همزمان وب سایت «فلایت رادار ۲۴» گزارش داده است که این هواپیما که شامگاه دوشنبه تهران را ترک کرده و در تونس و کیپ‌ورد توقف داشت، ساعت چهار بعدازظهر به وقت محلی به سمت کاراکاس ارتفاع خود را کاهش داده است.

ناظر دولتی فعالیت‌های اتحادیه املاک تغییر می‌کند

پیگیری وزیر راه و شهرسازی برای انتقال اتحادیه مشاوارن املاک از ذیل وزارت صمت با موافقت رییس اتحادیه همراه شده و آن را فرصتی برای تبدیل شدن از صنف به کانون می‌داند. به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر برخی وزرای دولت و مسوولان سازمان‌های دولتی تلاش‌هایی برای تحت پوشش درآوردن صنوف مربوط به خود را آغاز کرده‌اند. انتقال اتحادیه املاک از وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی که ظاهرا اسلامی وزیر راه و شهرسازی به دنبال آن است، الحاق هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها به سازمان میراث فرهنگی، تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به وزارت بهداشت و اتحادیه‌های صوتی ـ تصویری، لوازم مخابرات و فضای مجازی به وزارت ارتباطات از جمله پیشنهادهای مطرح شده در ماه‌های اخیر است. با اینکه مسوولان وزارت صمت و قاسم نوده فراهانی رییس اتاق اصناف تهران این انتقال‌ها را مغایر اصل ۴۴ و چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور می‌دانند، به نظر می‌رسد شرایط برای این موضوع فراهم شده است. چندی پیش، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از تصمیم رییس‌جمهور برای تحت پوشش قرار گرفتن اتحادیه املاک توسط وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

سایت‌ها و چارترکننده‌ها عامل گرانی بلیت هواپیما

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: برخی اشتباهات و تخلفات از سوی سایت‌های فروش اینترنتی و چارترکننده‌ها باعث گرانی بلیت هواپیما شده است و ایرلاین‌ها تاکنون گرانفروشی نداشته‌اند. در پی لغو نرخنامه جدید بلیت هواپیما از سوی وزیر راه و شهرسازی و اینکه قرار بود دولت برای ایرلاین‌ها امتیازاتی از جمله ارز نیمایی و برخی منابع ریالی در نظر بگیرد تا قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکند. برخی شهروندان نسبت به گران شدن پروازهای داخلی اعتراض دارند. اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارشی از افزایش قیمت بلیت هواپیما طی هفته‌های گذشته از سوی ایرلاین‌ها نداشته‌ایم و همه شرکت‌های هواپیمایی طی این بازه زمانی سعی کرده‌اند بلیت هواپیما را در دامنه نرخ تعیین شده قبلی بفروشند اما برخی سایت‌های فروش بلیت هواپیما و چارترکننده‌ها اشتباهات و تخلفاتی مرتکب شده‌اند و از این وضعیت بازار سوءاستفاده می‌کنند. در این میان همه این تخلفات به نام شرکت‌های هواپیمایی نوشته می‌شود و مردم آن را از چشم ما می‌بینند.  وی افزود: اگر وعده‌هایی که مسوولان برای حمایت از ایرلاین‌ها در این شرایط داده‌اند مانند تامین ارز نیمایی با نرخ مناسب و ارایه تسهیلات ارزان قیمت عملی شود، شرکت‌های هواپیمایی نیازی به افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند چرا که هزینه‌های افزایش یافته آنها جبران می‌شود. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم اگر با افزایش قیمت بلیت هواپیما مواجه شدند، چه کاری باید انجام دهند؟ اعلام کرد: بهتر است ابتدا به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند و قیمت‌های اعلامی را با نرخ‌های مندرج در نرخنامه رسمی موجود در سایت مقایسه کنند و اگر بالاتر از سقف تعیین شده بود آن را به انجمن یا سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنند تا با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد. 

 

ارسال نظر