ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۴۲۱

بخش مسکن از افزایش  قیمت دلار آسیب دید

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن از افزایش قیمت دلار آسیب دید وعده داد با اجرای برخی برنامه‌ها قیمت تمام شده مسکن را کنترل کند.

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه سیاست دولت در بخش مسکن اجرای قانون اساسی وظیفه‌ای است که قانون به وزارت راه و شهرسازی سپرده است، اظهار کرد: بدین معنا، فراهم کردن زمین و خانه‌دار کردن مردم با اولویت اقشار کم درآمد وظیفه‌ای است که قانون اساسی به دولت و وزارت اه و شهرسازی سپرده است. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تحولات قیمتی ارتباطی با بخش مسکن ندارد. با افزایش قیمت دلار همه کالاها و اجناس و خدمات از آن متاثر می‌شوند و این واقعیت امروز جامعه ماست و وزارت راه و شهرسازی نیز از آن متاثر شده و آسیب دیده است و در پروژه‌های عمرانی و مسکن آسیب دیدیم و به مخاطره افتادیم. در عین حال معتقدیم که راه‌حل این مشکل، انتحار و رفتن به حواشی نیست. وزارت راه و شهرسازی در متن حرکت می‌کند و تلاش کرد تا با ضوابط و ایجاد ساز و کارهای مکملی که بتواند قیمت تمام شده را مهار کند و بتواند به صورت سهمیه‌ای سیمان دریافت کند اینکار را انجام داده است تا بتواند قیمت تمام شده مسکن را کنترل کند.

متوسط قیمت هر متر زمین در تهران طی بهار 99

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از آخرین آمار قیمت زمین در شهرتهران خبر داد. به گزارش ایلنا، مسعود افشین اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال 1399 شهر تهران حدود 25 میلیون و 511 هزار تومان بوده که نسبت به فصل قبل، 22.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 50.4 درصد افزایش داشته است. وی افزود: بیشترین قیمت فروش هر متر مربع زمین با حدود 55 میلیون تومان در منطقه‌ 3 تهران و کمترین قیمت مربوط به منطقه 20 با قیمت هرمترمربع حدود 6 میلیون و 900 هزار تومان بوده است. همچنین بیشترین تغییر قیمت زمین نسبت به فصل بهار سال گذشته مربوط به منطقه 21 و کمترین تغییر قیمت مربوط به منطقه‌ 18 تهران است. معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اظهار کرد: متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی دربهار سال 1399 شهر تهران حدود 18.8 میلیون تومان بوده که نسبت به فصل قبل و نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب 22.8 درصد و 43.8 درصد افزایش داشته است. در بهار امسال بیشتر و کمترین قیمت فروش هر متر مربع زمین در شهر تهران به ترتیب مربوط به منطقه یک با 39.3 میلیون تومان و منطقه‌ هجده تهران با 8.6 میلیون تومان بوده است. بیشترین رشد قیمت هر متر مربع زیر بنای مسکونی نسبت به بهار سال قبل مربوط به منطقه 19 و کمترین آن در منطقه 22 تهران بوده است. همچنین متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه‌ پرداختی برای اجاره‌ یک مترمربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی دربهار سال 1399 شهر تهران به حدود 56 میلیون تومان رسید که 9.8 درصد بیشتر از فصل قبل و 38.4 درصد بیش از بهار 1398 بود. مناطق یک و 19 تهران به ترتیب با 97.8 و 25.7 هزار تومان رکورد‌دار بیشترین و کمترین مبلغ اجاره در تهران بوده‌اند.

پروازها از ترمینال «سلام» همچنان متوقف است

افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی و تدابیر کشورها برای کنترل کویید ۱۹ از طریق حمل‌ونقل هوایی همچنان موجب کاهش پروازهای خارجی و تعطیلی سرویس‌دهی از ترمینال سلام فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) شده است. چند روز پیش بود که رییس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد ۹۶ درصد پروازهای خارجی و ۴۵ درصد پروازهای داخلی به علت شیوع کرونا در ایران کاهش یافته است و شرایط مشابهی در دیگر کشورها نیز وجود دارد.

به گفته «تورج دهقانی زنگنه»، اکنون ۱۹ هزار فروند هواپیما در جهان به علت شیوع کرونا زمین‌گیر شده‌اند و ‌تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی نیز ناوگان خود را تقلیل داده‌ و پرسنل را به مرخصی اجباری فرستاده یا بازنشسته کرده‌اند.

 

ارسال نظر