ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۳۱۷

افزایش آلودگی هوا در کلان‌شهرها به مدت 5 روز

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از پنجشنبه اول آبان تا دوشنبه هفته آینده افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود. امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز پنجشنبه ۱۱ آبان در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و روز جمعه در ارتفاعات خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده داریم. کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شمال شرق کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. نقشینه اظهار کرد: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور و شرق کرمان و هرمزگان در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

بازگشت زیرپوستی قیمت مسکن به آگهی‌های مجازی

چند روزی است که برخی کاربران امکان مشاهده قیمت مسکن در آگهی‌های اینترنتی فروش ملک را پیدا کرده‌اند که این اقدام انتقاد برخی نمایندگان را در پی داشته و خواهان برخورد دستگاه قضایی شده‌اند. به گزارش ایسنا، از اردیبهشت امسال به دنبال نوسانات قیمت در بازارها دادستانی، مدیران سایت‌های اینترنتی را از درج قیمت مسکن و خودرو منع کرد. هرچند در مواردی اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها امکان مشاهده قیمت را از طرقی همچون آگهی‌های نشاندار فراهم کردند که بعدا متوقف شد. اما طی چند روز گذشته مجددا در مواردی بعضی کاربران امکان مشاهده قیمت در آگهی‌های فروش مسکن را پیدا کرده‌اند که انتقاد نمایندگان مجلس را در پی داشته است. در این خصوص احمد جباری، عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه درج قیمت در آگهی‌های اینترنتی خرید و فروش مسکن تخلف است، گفته است: دستگاه قضا و پلیس فتا باید با سایت‌های متخلف برخورد جدی کنند. برخی فعالان بازار مسکن که با ممنوعیت درج قیمت مسکن در فضای مجازی موافقند، از دلایل ایجاد التهاب در بازار مسکن را تغییر لحظه به لحظه قیمت از سوی برخی کاربران سایت‌های اینترنتی عنوان می‌کنند. در مقابل، مخالفان این ممنوعیت می‌گویند عدم شفافیت، جدا از آنکه بازار لطمه می‌زند منجر به دردسرهای تماس برای متعاملین شده است. از طرف دیگر آمارها نشان می‌دهد برداشتن قیمت از آگهی‌ها تاثیر چندانی در بازار نداشت و از اردیبهشت ماه تاکنون متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. برای جلوگیری از ایجاد آگهی توسط کاربران بدون هویت، اواخر شهریورماه، دادستانی طی نامه‌ای کسب و کارهای اینترنتی فعال در حوزه نیازمندی خودرو و مسکن را موظف کرد تا کاربران خود را از اول مهر ماه از طریق سامانه امتا احراز هویت کنند.

افت 80 درصدی درآمدهای صنعت هوایی کشور

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر جذاب کردن فضای کشور جهت بازگشت پروازهای بین‌المللی و افزایش ترافیک پروازی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با عمل به شعار ایمنی، امنیت و سلامت، شاهد رشد و توسعه فعالیت‌ها در چارچوب برنامه‌ها و اهداف راهبردی شرکت باشیم. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم‌ روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی با اشاره به جایگاه ویژه کنترلرهای ترافیک هوایی در صنعت هوانوردی گفت: طی سال جاری به دلیل وجود بحران کرونا با کاهش آمار پروازهای داخلی و عبوری روبرو بودیم؛ به‌‌طوری‌که با بررسی‌ها و تحلیل‌های صورت‌گرفته توسط ایکائو، صنعت هوانوردی تا سال‌های ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ به شرایط سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد. امیرمکری افزود: به عنوان یک شرکت درآمد- هزینه‌ای، با کاهش شدید درآمدها باید هزینه‌ها را مدیریت کرده و به دلیل تحریم‌های همه‌جانبه در تأمین تجهیزات و سیستم‌ها با استفاده از توان تولید داخلی اقدام کنیم. وی گفت: در حال حاضر با کاهش ۸۰ درصدی درآمد هوانوردی مواجه هستیم و بایستی خانواده بزرگ شرکت، شرایط دشوار و محدودیت‌های تحمیلی را بیش از گذشته درک کنیم.

 

ارسال نظر