ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۱۶۰

هشدار آلودگی سطح زرد  برای استان‌های تهران و البرز

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران و البرز (سطح زرد) تا ۲۸ مهرماه هشدار داد. به گزارش تسنیم، در اطلاعیه سازمان هواشناسی تصریح شده است که در دو منطقه مورد اشاره، پایداری هوا و سکون نسبی جو تا اواخر وقت دوشنبه 28 مهر 99 رخ خواهد داد. در این اطلاعیه از کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق آلوده و پر ترافیک تا حد ناسالم برای تمام گروه‌های سنی به عنوان اثر این مخاطره یاد شده و سازمان هواشناسی توصیه کرده از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی خودداری شود.

ازسرگیری پروازهای تهران  به هامبورگ، ‌کلن و رم

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز مجدد پروازهای تهران به آلمان و دو مقصد هامبورگ و کلن در هفته‌های آتی خبر داد. حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته  آینده به آلمان آغاز خواهد کرد. وی افزود: از دوشنبه هفته آینده ۲۸ مهر ماه مصادف با ۱۹ اکتبر پرواز تهران-هامبورگ از سر گرفته می‌شود و از ششم آبان ماه مصادف با ۲۷ اکتبر نیز روزهای سه‌شنبه هر هفته این پرواز ادامه خواهد داشت. به گفته او پروازهای تهران-کلن نیز از جمعه ۹ آبان ماه برابر با ۳۰ اکتبر از سرگرفته خواهد شد و در روزهای جمعه هر هفته نیز ادامه پیدا می‌کند. وی افزود: این پروازها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توافق شده بین دو کشور آغاز شده و جزییات شرایط و ضوابط به محض نهایی شدن اعلام خواهد شد. همچنین «هما» اعلام کرد: در پی شیوع کرونا و تقاضای هموطنان برای مراجعت به کشور و با توجه به صدور مجوز پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ایتالیا، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در روز پنجم آبان‌ماه (۲۶ اکتبر) یک پرواز فوق‌العاده به مقصد فرودگاه رم انجام می‌دهد. این پرواز فوق‌العاده در ساعت 20: 7 با شماره پرواز ۷۳۹ فرودگاه امام خمینی (ره) را ترک و در ساعت ۱۰ به وقت محلی وارد فرودگاه رم می‌شود. پرواز بازگشت در همان روز با شماره پرواز ۷۳۸ در ساعت 30: 11 به وقت محلی از فرودگاه رم پرواز و در ساعت ۱۹ در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند.

ضرورت تدقیق گسل و حریم آن در شهرها 

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت تدقیق گسل و حریم آن در محدوده کلان شهرها تاکید کرد و گفت: در کرج حدود ۵۴ هزار ساختمان بر روی گسل احداث شده که اگر فعال شود، حادثه عظیم انسانی در پیش رو خواهیم داشت. اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به نشست اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص تدقیق گسل در کلان‌شهرها اظهار کرد: موضوع تدقیق گسل در شهرهای بزرگ مانند تهران، کرمان، کرج، مشهد، تبریز و زنجان بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا بسیاری از ساختمان‌ها در این کلان‌شهرها بر روی گسل احداث شده‌اند. وی گفت: آنچه بسیار حائز اهمیت است، اینکه ما تاکنون تجربه حادثه در کلان‌شهرها را نداشته‌ایم و بالاترین حادثه‌ای که طی این مدت در کشور به وقوع پیوسته، مربوط به زلزله سرپل ذهاب است که طی آن جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفتند. نجار خاطرنشان کرد: اساس کار در حوادث؛ پیشگیری است. برای پیشگیری نیز لازم است تا در مرحله نخست، اطلاعات لازم در دسترس باشد تا بتوان بر مبنای آن تصمیمات لازم را بر اساس مطالعات انجام شده بر روی گسل‌ها اتخاذ کرد. رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آماری که از بناهای احداث شده بر روی گسل ارایه می‌شود، بسیار هولناک است. تعداد بسیار زیادی از ساختمان‌های بلندمرتبه، مراکز مسکونی و مراکز حیاتی در کلان‌شهرها بر روی گسل ساخته شده‌اند. وی تصریح کرد: فقط در کرج حدود ۵۴ هزار باب ساختمان اداری و مسکونی بر روی گسل ساخته شده‌اند که اگر خدای‌ناکرده این گسل فعال شود، حادثه عظیم انسانی را در پیش رو خواهیم داشت. نجار گفت: از سوی دیگر در بحث ساخت‌وساز، همچنان دقت لازم در اجرای آیین نامه ۲۸۰۰ به عمل نمی‌آید. اکنون نظارت‌ها دقیق نیستند و این‌ها مشکلات را اضافه می‌کنند. 

 

ارسال نظر