در شهر

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۹۹۸

لزوم ارتقای ایمنی و استاندارد 211 شهربازی تهران

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران بر لزوم ارتقای ایمنی و استاندارد 211 شهربازی استان تهران تاکید کرد. به گزارش ایسنا، محسنی بندپی در جلسه استاندارد با اشاره به لزوم اجرایی شدن مصوبات شورای استاندار گفت: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات این جلسه هستند و عدم اجرای مصوبات به معاونت سیاسی استانداری انعکاس داده شود تا پیگیری‌های لازم به عمل‌آید. وی ادامه داد: با توجه به لزوم استانداردسازی شهربازی‌ها، شهرداران موظف و مکلف هستند که اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و با توجه به افزایش تعداد شهربازی‌های استان تهران از 34 شهربازی در سال 92 به 211 شهربازی فعلی این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد. استاندار تهران تاکید کرد: شهرداران مناطق 22 گانه تهران و همچنین شهرداران شهرهای استان تهران به لحاظ قانونی مکلف به حفظ سلامت شهروندان هستند از اینرو استانداردسازی شهربازی‌ها اولویت جدی است که باید پیگیری شود، به همین نسبت اقدامات لازم جهت استانداردسازی پله‌های برقی و متحرک نیز ضروری است. محسنی بندپی گفت: در مورد جایگاه‌های سی ان جی که شهرداری‌ها مالک آنها هستند نیز اقدامات لازم به منظور افزایش ایمنی و سطح استاندارد این جایگاه‌ها باید پیگیری شود. استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لزوم ایمنی وسایل بازی مهدکودک‌ها اشاره کرد و افزود: افزایش ایمنی تجهیزات و وسایل بازی در مهدکودک‌ها ضرورت انکارناپذیری است که بهزیستی موظف است نسبت به تامین ایمنی این وسایل اقدامات لازم را پیگیری کند. وی افزود: پیشنهاد این است که بهزیستی با احصا و پایش انجام شده نسبت به عدم استفاده از تجهیزات ناایمن در مهدکودک‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد و با واحدهای متخلف برخورد لازم را داشته باشد. استاندار تهران سپس تاکید کرد: ایمنی ساختمان به ایمنی مصالح ساختمانی بستگی دارد. در همین راستا کیفیت بتن مورد استفاده در ساختمان‌ها باید مورد نظارت قرار گیرد؛ ضمن اینکه حمل بتن نیز باید در ساعت‌های مشخصی انجام شود تا ضمن کاهش ترافیک بر میزان کیفیت آن تاثیر نگذارد که در این زمینه دفتر فنی با حضور عوامل استاندارد و سایر مسوولان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. محسنی بندپی در خاتمه تاکید کرد: تقویت تجهیزات آزمایشگاه‌های استاندارد در دستورکار قرار گیرد و در این زمینه هر چه سازمان ملی استاندارد به استان تهران کمک کند ما هم به همان نسبت در زمینه تامین تجهیزات اقدامات لازم را پیگیری می‌کنیم.

آفتی به‌نام «شهرهای قطبی» در کلان‌شهرها

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی عمده‌ترین مشکل کلان‌شهرها را توسعه بی‌رویه و نامتوازن در کلان‌شهرها دانست و گفت: این مساله باعث شکل‌گیری شهرهای قطبی شده‌ است. گشتاسب مظفری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه 18شهر در کشورمان جمعیتی بیش از 300 هزار نفر دارند به بیان مشکلات و مسائل کلان‌شهرها پرداخت و گفت: توسعه بی‌رویه شهرنشینی منجر به افزایش مشکلات و مسائل بیشتری از جمله تغییرات اقلیمی شده ‌است. دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی تصریح کرد: تغییرات اقلیمی باعث تغییرات جدی در شیوه زندگی شهروندان شده‌ است، از جمله با افزایش تردد خودروهای شخصی، شاهد آلودگی زیست محیطی شدیدی در شهرها هستیم. وی آسیب‌های اجتماعی، توزیع ناعادلانه و توسعه نامتوازن در کلان‌شهرها را از دیگر عوارض توسعه بی‌رویه شهرنشینی دانست و افزود: توزیع ناعادلانه و توسعه نامتوازن در کلان‌شهرها همچنین باعث شکل‌گیری شهرهای قطبی شده‌ است که این شهرها به دوقطب کاملاً مجزا تبدیل شده‌اند و همین تضاد و تقابل باعث ایجاد تنش‌ها، مشکلات، مسائل و بحران‌های جدی انسانی می‌شود‌. مظفری ادامه داد: با تدبیر شهرداری تهران در سال 2008 مجمع شهرداران آسیایی با دستور کار ایجاد همکاری، تبادل تجارب و اطلاعات و دانش بین شهرها، شهرداران و مقامات شهری در سطح قاره آسیا و با هدف زندگی بهتر در شهرها تشکیل شد. دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی با اشاره به اینکه شهرهای قاره آسیا مشترکات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی دارند، گفت: در تلاش هستیم با ایجاد همکاری بین شهرها به نوعی همگرایی و انسجام فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در شهرهای قاره آسیا برسیم.

فعالیت کدام واحدهای آلاینده در «ری» متوقف شد؟

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از توقف فعالیت ۱۹ واحد غیرمجاز عرضه دام در این شهرستان به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی و مشکلات‌ بهداشتی با دستور قضایی خبر داد. به گزارش ایسنا، زهره عبادتی افزود: واحدهای غیرمجاز عرضه دام طی سالیان گذشته با کشتار غیرمجاز دام در محل، ضمن ایجاد آلودگی محیط زیستی و انتشار بوی نامطبوع و مشکلات بهداشتی، نارضایتی‌های مردمی را در پی داشتند. وی در ادامه اظهارکرد: این واحدها با توجه به فعالیت آلاینده خود، در نهایت توسط اداره محیط زیست شهرستان ری با همکاری بخشداری کهریزک و اداره دامپزشکی طی سه روز گذشته پلمب شدند و فعالیت آ نها متوقف شد. عبادتی تصریح کرد: با توجه به دارا بودن ظرفیت دو مرکز مجاز عرضه دام در شهرستان ری، کلیه این واحدها می‌بایست به این دو مرکز منتقل شوند و به صورت اصولی به فعالیت خود ادامه دهند.

 

ارسال نظر