در شهر

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۹۶۰

شهروندان در اتوبوس  با هم حرف نزنند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از مردم خواست که در اتوبوس‌ها هم از ماسک استفاده کنند و هم از صحبت کردن پرهیز کنند تا سلامت‌شان بیشتر حفظ شود. محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه دیروز در حاشیه بازدید سخنگوی دولت از ایستگاه ولیعصر مترو در جمع خبرنگاران درباره امکان کنترل شهروندان برای رعایت اجبار ماسک، گفت: در ایستگاه‌های اتوبوسرانی و اتوبوس‌ها امکان کنترل این مساله سخت‌تر است اما با کمک اجراییات شهرداری و شرکت واحد و بسیج این دو مجموعه در پایانه‌های اتوبوسرانی و ایستگاه‌های تقاطعی که جمعیت بیشتری تردد می‌کنند، نیروهایی مستقر هستند که هم تذکر می‌دهند و هم در صورت لزوم برخورد‌های در چارچوب قانون خواهند داشت و در بیش از صد نقطه در پایانه‌های اتوبوسرانی هم ماسک به قیمت ۱۵۰۰ تومان توزیع می‌شود. او افزود: خواهش من از مردم این است که فاصله اجتماعی را رعایت کنند. شرایط کرونا که فعلا پایدار است خواهش می‌کنم هم از ماسک استفاده کنند و هم در داخل اتوبوس‌ها صحبت نکنند تا سلامت شان بیشتر حفظ شود و بعد از استفاده از حمل و نقل عمومی دست های خود را ضدعفونی کنند. علی رغم اینکه ما قبل از مسافرگیری تمامی سطوح را ضدعفونی می‌کنیم. براساس گزارش پایگاه خبری شهر، ترفع درباره میزان اتوبوس‌های پایتخت گفت: تهران هم‌اکنون شش هزار دستگاه اتوبوس دارد که ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس آن فرسوده است و با توجه به اینکه سال‌هاست که دولت از سال ۸۹ اتوبوسی به تهران نداده است هر روز به تعداد اتوبوس‌های فرسوده پایتخت اضافه می‌شود در حالی که بر اساس برنامه پنج ساله شورای شهر تهران ما باید ۹ هزار اتوبوس داشته باشیم.

لزوم رسیدگی به  گودهای پایتخت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر لزوم رسیدگی به وضعیت گود‌برداری‌ها و گودهای رها شده در پایتخت تاکید کرد. سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه ریزش یک ساختمان مقابل زمین گودبرداری شده که روز جمعه در محله ابوذر رخ داد، اظهار کرد: گود‌برداری از مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان‌سازی است که حتما باید ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی انجام شود.  وی ادامه داد: هر چه عمق گودبرداری بیشتر باشد، هر چه منطقه‌ای که در آن کار می‌کنند خاک سست‌تری داشته باشد و منطقه‌ای باشد که در مجاورت قنات‌ها و کانال‌های آب قرار دارد، حساسیت گودبرداری بیشتر است. همچنین مجاورت ساختمان‌های بلند مرتبه یا قدیمی نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم است.  سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر اهمیت مرحله گودبرداری گفت: مرحله گودبرداری به اندازه‌ای مهم است که به هیچ عنوان نباید در آن مرحله متوقف شود هرچند که بعضی گودها در شهر دیده می‌شود که به دلایل مختلفی مثل تخلفات یا اختلافات بین شرکا و... چندین سال رها شده‌اند.  وی افزود: این بعد از یک مدت می‌تواند باعث فرسایش خاک شود. خاک در مجاورت هوا خشک شده و چسبندگی خود را از دست داده و احتمال تخریب آن وجود دارد.  وی گفت: باید به وضعیت ایمنی گودها و گودهای رها شده پایتخت رسیدگی شود.  ملکی اظهار کرد: همچنین حتما باید هر گونه اقدامی در گودبرداری تحت نظارت مهندسان انجام شود و کارگران بدون هماهنگی با مهندس اقدام به کار روی دیواره‌های گود نکنند. وی ادامه داد: مساله دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که افرادی که در محل حوادث حضور دارند باید به توصیه‌های فرماندهان آتش نشانی عمل کنند. در بسیاری از موارد آتش نشانان توصیه‌هایی داشتند که اینها بر اساس سال‌ها تجربه است اما متاسفانه برخی افراد از قبول این توصیه‌ها سرباز می‌زنند.

تفکیک زباله با استفاده  از هوش مصنوعی در تهران

شهردار منطقه 21 تهران از تفکیک زباله با استفاده از هوش مصنوعی در جنوب پایتخت خبر داد. به گزارش فارس، رضا رجب‌زاده شهردار منطقه 21 تهران درباره تفکیک زباله با استفاده از هوش مصنوعی در جنوب پایتخت اظهار کرد: موضوع هوشمند‌سازی شهر تهران جزو اولویت‌های مدیریت شهری فعلی است و دارای جایگاه و اهمیت ویژه‌ای بوده و بستر تخلفات سازماندهی شده را هم از بین می‌برد.  وی با اشاره به اقدامات منطقه21 در حوزه هوشمند‌سازی گفت: برای اولین‌بار در شهر تهران زباله خشک که هم‌اکنون به صورت دستی تفکیک می‌شود، با استفاده از هوش مصنوعی و توسط ربات انجام خواهد شد.  شهردار منطقه 21 افزود: هم‌اکنون، مجوز و اعتبار لازم برای ساخت این ربات از سازمان فناوری اطلاعات دریافت شده و ربات هوشمند تفکیک زباله، توسط یک مجموعه دانش بنیان در حال آماده‌سازی است و تا پایان سال استفاده از آن در منطقه21 عملیاتی می‌شود.

وی از اقدام دیگر منطقه در حوزه هوشمند‌سازی خبر داد و گفت: در حال حاضر، مخازن زباله با به‌کارگیری هوشمند‌سازی و استفاده از آب گرم شست وشو می‌شوند.  رجب‌زاده با اشاره به ویروس کرونا و اهمیت و ضرورت تسریع در روند هوشمند‌سازی اشاره کرد و افزود: کرونا علیرغم تهدیدهایی که به وجود آورد باعث شده در حوزه هوش مصنوعی پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته باشیم و تسریع در این روند را اولویت بدانیم.

 

ارسال نظر