در شهر

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۸۲۳

معرفی 5  منطقه کرونازده پایتخت 

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: بیشترین آمار مراجعات کرونایی به مراکز درمانی شهرداری تهران مربوط به مناطق ۵، ۳، ۱، ۸ و ۶ شهرداری تهران است. حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم در گفت‌وگو با ایلنا درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا در بین کادر درمان مراکز درمانی شهرداری تهران گفت: همانطور که آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد، ابتلا به کرونا در کشور اوج گرفته است و مراجعات نیز به‌تبع آن به درمانگاه‌های مختلف به ویژه درمانگاه‌های شهرداری تهران نیز افزایش پیدا کرده است. او ادامه داد: مراجعات شبه کرونایی با این پیش‌فرض که با اطمینان بیشتری می‌توان آنها را کرونا فرض کرد، خیلی بیشتر از گذشته شده است و پزشکان مراکز درمانی ما افزایش مراجعات را گزارش می‌کنند.

شناسایی ۴۷ گلوگاه سیلابی در پایتخت

حبیب پوش‌پارس، مدیرعامل شرکت خاکریز آب شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت آمادگی تهران در مقابله با سیلاب احتمالی اظهار کرد: تهران در بستر سیل قرار دارد و از آنجایی که در تهران شاهد اختلاف شیب زیادی هستیم وقوع بارندگی‌های شدید در شمال تهران هر لحظه ممکن است موجب ایجاد سیلاب در پایین‌دست شود و این در حالی است که تهران هفت رود دره دارد که خطر سیلاب را افزایش می‌دهد و به همین دلیل تهران همواره در معرض خطر سیلاب قرار دارد. او در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در دهه ۶۰ سیلاب در گلاب‌دره و تجریش آسیب جانی و مالی زیادی به شهر تهران وارد کرد، گفت: پس از وقوع این سیلاب شهرداری در راستای مدیریت سیلاب تهران با بانک جهانی مذاکره کرد تا وامی برای بهسازی مدیریت سیلاب در تهران دریافت کند و به همین دلیل یک شرکت براساس مدل تجارت آزاد که همان شرکت خاکریزآب است در راستای اجرای طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی تهران تشکیل شد.  پوش‌پارس با بیان اینکه طرح جامع مدیریت سیلاب در سال ۱۳۹۲ به روزرسانی شد و به عنوان نقشه راه توسعه در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: یکی از اقدامات شهرداری تهران در سال‌های اخیر انجام مطالعات برای شناسایی گلوگاه سیلاب بود به گونه‌ای که ما در مطالعاتمان متوجه شدیم که تهران ۴۷ نقطه دارد که در مواقع وقوع سیلاب پتانسیل وقوع حادثه را دارد که به آن گلوگاه سیلابی گفتیم. او با بیان اینکه گلوگاه سیلابی در سه مدل پرخطر و بحرانی، خطرناک و کم‌خطر دسته‌بندی شدند، تصریح کرد: شهرداری تهران امسال رفع گلوگاه‌های پرخطر و بحرانی را در دستور کار قرار داد که تاکنون ۶۵ درصد این گلوگاه‌های پرخطر رفع خطر شدند که می‌توان به همان کانالی اشاره کرد که سیلاب را وارد مترو کرد یا در ضلع جنوب غربی میدان صادقیه پل تقدیری را اصلاح کردیم و متخصصان و کارگران خاکریز آب بعضا به صورت ۲۴ ساعته مشغول رفع خطر گلوگاه‌های بحرانی بودند. وی با بیان اینکه در زیر تهران بزرگ‌ترین تونل مدیریت سیلاب کشور به طول ۴۲۰۰ متر با قطر ۳.۷ متر وجود دارد، اظهار کرد: در زیر بزرگراه فتح کارگران مشغول کار هستند که امیدواریم تابستان سال آینده کل تونل بزرگراه فتح را بتوانیم افتتاح کنیم.

افزایش کرایه‌های مترو و اتوبوس از سر ناچاری است

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به تصویب یک‌فوریت افزایش دوباره کرایه حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: این موضوع از سر ناچاری پیش آمده و امیدواریم شهروندان ما را ببخشند. خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، درباره تصویب یک‌فوریت افزایش دوباره نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی که در حال حاضر از شهروندان دریافت می‌شود، معادل با نرخ تمام شده نیست و بسیار کمتر از آن است.  وی افزود: در حال حاضر مشکلات مالی در شهرداری تهران ایجاد شده و با افزایش قیمت قطعات یدکی و خدمات دیگر هم مواجه هستیم، بنابراین این موضوعات سبب شده که افزایش دوباره نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی مدنظر مدیریت شهری قرار گیرد.  این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای اینکه بتوانیم ناوگان حمل و نقل عمومی را سرپا نگه داریم، ناچاراً مجبور به طرح افزایش دوباره کرایه‌های حمل و نقل عمومی شده‌ایم.  وی گفت: در حال حاضر شهرداری درآمد خاصی غیر از مشارکت مردم جهت سرپا نگه داشتن ناوگان حمل و نقل عمومی و ارایه خدمات ندارد که امیدواریم شهروندان بابت این موضوع ما را ببخشند، چرا که ناچار شده‌ایم امسال برای بار دوم، افزایش نرخ کرایه‌ها را مدنظر قرار دهیم.  خلیل‌آبادی در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای بار دوم چند درصد خواهد بود، گفت: میزان دقیق آن را در حال حاضر اطلاعی ندارم، ولی روز گذشته یک فوریت این موضوع به تصویب رسید و به صورت تخصصی، مساله در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بررسی خواهد شد. در همین حال، زهرا نژادبهرام، عضو هیات‌رییسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران به 9000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد، گفت: ضدعفونی حمل و نقل عمومی و اماکن پایتخت علی‌رغم محدودیت‌های مالی همچنان ادامه دارد. او درباره کمبود اتوبوس در پایتخت اظهار داشت: تأمین امکانات و حمل و نقل عمومی با هزینه‌های بالا همراه است و دولت باید قطعا همکاری‌های لازم را در این زمینه با شهرداری تهران داشته باشد. بیش از 10 سال است که دولت حتی یک اتوبوس برای پایتخت خریداری نکرده و تحویل نداده است و در حال حاضر فقط 5 هزار و 500 اتوبوس داریم در حالی که نیازها فراتر از این عدد است.

 

ارسال نظر