کمبود بیش از 4400 پارکینگ محله‌ای در تهران

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۴۸۶

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به ساخت 5 میدان‌گاه جدید در پایتخت تا پایان سال جاری گفت: تهران بیش از 4400 مورد کمبود پارکینگ دارد و برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل آغاز شده است.

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره اجرای برنامه‌های ملی بازآفرینی شهری پایدار اظهار داشت: طرح‌ها و بازآفرینی شهری پایدار در مقیاس محلات هدف، ‌4 ماموریت اصلی شامل ارتقاء کیفی فضاهای عمومی و زیرساخت محلات، توسعه و تجهیز خدمات روبنایی، بهسازی نوسازی ومقاوم‌سازی مسکن و توان افزایی اجتماعی و اقتصادی ساکنین محله را مورد توجه قرار می‌دهد. وی افزود: ارزش سکونت مهترین شاخص بقای رونق محلات است و بافت‌های فرسوده با اتکا به این ۴مورد در حال ارتقا ارزش سکونت هستند. این عضو شورای شهر تهران گفت: این طرح‌ها و برنامه‌ها توسط شهرداری تهیه و پس از تایید ستاد بازآفرینی شهری پایدار در صورت عدم مغایرت با طرح‌های جامع و تفصیلی شهر، برای تصویب به کمیسیون‌های موضوع ماده 5 قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال می‌شود.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: ‌این موضوعات به خوبی در شورای پنجم مورد توجه قرار گرفته و اقدامات زیادی در راستای اجرای این 4 هدف مورد توجه قرار گرفته است.

نژادبهرام در ادامه به احداث پارکینگ‌های محله‌ای در راستای تامین خدمات بیشتر به شهروندان اشاره کرد وگفت: در سال گذشته بیش از 4 هزار و 400 کمبود پارکینگ در پایتخت احصا شده که بیشترین کمبودها مربوط به منطقه 10 و 14 است. بر همین اساس احداث پارکینگ در بافت‌های مختلف تهران به و یژه بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد و عملیات ساخت دو پارکینگ نیز در حال اتمام است.

وی همچنین درباره احداث میدان‌گاه در پایتخت گفت: از سال گذشته تاکنون ساخت 5 میدان‌گاه در محلات بریانک، صاحب‌الزمان، شکوفه، یافت‌آباد جنوبی و شیخ صدوق مورد توجه قرار گرفته است که میدان‌گاه امیرکبیر در محله شکوفه اخیرا به بهره‌برداری رسیده و میدان‌گاه بریانک و شیخ صدوق به مرحله اجرا رسیده ولی میدان‌گاه 

یافت آباد جنوبی و صاحب‌الزمان در حال طراحی و تایید فازهای آن است که در تلاشیم تا پایان سال احداث همه این میدان‌گاه‌ها به سرانجام برسد.

 

ارسال نظر