در شهر

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۴۰۳

افزایش 30  درصدی آلودگی هوا با لغو طرح ترافیک 

سید آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی هوا باید به سراغ اگزوزها رفت، تاکید کرد: انجام معاینه فنی سخت‌گیرانه‌تر و اعمال کنترل دقیق سازمان حفاظت محیط زیست بر صنعت خودروسازی، افزایش مشارکت مردم در سهم پیاده‌روی و حمل و نقل عمومی در بهبود کیفیت هوای شهر تهران موثر است. به گزارش ایلنا، حسینی میلانی درباره پیامدهای لغو طرح ترافیک در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: در مقطعی که طرح ترافیک لغو شد، شاخصه آلودگی هوای تهران در مرکز شهر تهران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.  او با بیان اینکه شهرداری در بحث حمل و نقل عمومی در مضیقه است، درباره کمک دولت به شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: دولت عملا برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران تاکنون کمک لازم را نکرده و شهرداری هم بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.  او درباره میزان کمک درخواستی شهرداری از دفتر رهبری از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد: برای خرید هزار اتوبوس و ۲۱۰ واگن مترو، مبلغی حدود ۸ هزار میلیارد تومان درخواست شده است.

مدیرعامل مترو: نیازمند کمک دولت هستیم؛ کم آوردیم

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره برنامه‌های شرکت بهره‌برداری مترو همزمان با شروع فصل پاییز، تشدید آلودگی هوا و کرونا گفت: برای پاییز برنامه اضافه‌ای نداریم و همان شرایط قبلی را ادامه و سرفاصله قبلی حرکت قطارها را حفظ می‌کنیم. او با اشاره به آمار مسافران مترو که از هفته گذشته به ۹۳۰هزار نفر رسیده است، ادامه داد: در اکثر مواقع فاصله اجتماعی مناسب رعایت می‌شود، مردم نیز از ماسک استفاده می‌کنند، در تمامی ایستگاه‌ها ارایه ماسک بدون استثنا انجام می‌شود و با همان روندی که در پی شیوع کرونا در پیش گرفته شد، اقدامات در حال انجام است.  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: از مردم درخواست می‌کنیم از دستفروشان خرید نکنند و برای این منظور اقدامات اضافه‌ای را درنظر گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم همین گونه شرایط خود را حفظ کنیم.  نوبخت در ادمه از شهروندان درخواست کرد تا در صورت داشتن بیماری یا علائم مشابه از مترو استفاده نکنند. او افزود: از شهروندان خواهش کردیم کسانی که احساس مریضی دارند یا مریض هستند برای مدتی وارد شبکه مترو نشوند تا احیانا مسافران دیگر آلوده نشوند.  او در پاسخ به سوالی درباره مقایسه درآمدهای مترو در شش ماهه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته گفت: درآمد ما خیلی کم شده است و از طرفی هزینه‌های مترو بالاتر رفته است. در سال گذشته برخی تجهیزات با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد و تامین می‌شد، اما اکنون تقریبا نمی‌توانیم خرید انجام دهیم، چرا که قیمت دلار بسیار بالا رفته است و در این مورد بسیار تحت فشار هستیم.  نوبخت با بیان اینکه با این وجود توانسته‌ایم شبکه را سرپا نگه داریم، گفت: دچار کمبود درآمد و افزایش هزینه هستیم و مجددا از دولت درخواست می‌کنم از مترو حمایت کند، چرا که برای هزینه‌هایی که در پی کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها وارد شده تاکنون نتوانستیم از کمک آنها استفاده کنیم. تمامی فشارها را به شهرداری وارد می‌کنیم و در حد توان به ما کمک می‌کند، اما در حال کم آوردن هستیم.

درآمد ۵۸ میلیاردی شهرداری از ماده ۱۰۰

مدیرکل امور اجرایی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران در خصوص جرایم ماده صدی نهادهای دولتی گزارشی ارایه کرد. به گزارش ایسنا، امیر مغانلو در حاشیه نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات معاونت شهرسازی شهرداری تهران به صورت مجازی برگزار شد در خصوص اقدامات کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: در شش ماهه گذشته ۸۶ درصد آراء صادره در کمیسیون ماده ۱۰۰ به صورت قلع و اعاده بوده است و تنها شش درصد آراء در حوزه قلع اعاده و جریمه توامان بوده است.

وی با بیان اینکه درآمد شش ماهه شهرداری از محل تخلفات ساختمانی تنها ۵۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به کل رقم بودجه رقم ناچیزی است، گفت: هنوز با آثار بسته محرک اقتصادی در درآمدهای شهرسازی مشخص نشده است. وی همچنین در خصوص تخلفات ساختمانی سازمان‌های دولتی نیز گفت: دو درصد از آراء صادره در کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به اشخاص حقوقی است که شامل نهادهای دولتی، نظامی، شرکت‌ها و ... است که بیش از ۱۱۰۰ پرونده را در بر می‌گیرد. وی با بیان اینکه مبلغ جریمه پرونده اشخاص حقوقی مجموعا ۲۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: مساحت تخلف نیز حدود دو میلیون مترمربع ثبت شده است.

اولتیماتوم شهرداری به مالکان گودهای رها شده

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: مالکان خودشان گودها را پیش از شهرداری پر کنند وگرنه هزینه مضاعفی باید پرداخت کنند. به گزارش فارس عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در نشستی خبری که به صورت برخط برگزار شد، با اشاره به بحث گودهای پرخطر هم گفت: این موضوع برای شهروندان همواره مشکلات و نگرانی‌هایی به همراه داشته است که ما لایحه‌ای در این خصوص تنظیم کردیم. مالک موظف است که گود‌برداری را به موقع تعیین تکلیف کند و اگر این اتفاق نیفتد از طریق ضمانتنامه ارایه شده حتما اقدام خواهد شد.

 

ارسال نظر