ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۳۱۷

اولین لیست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی ارایه شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارایه اولین لیست خانه‌های خالی شامل 109 هزار واحد متعلق به اشخاص حقیقی به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از ارایه اولین لیست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: روز گذشته اولین لیست خانه‌های خالی در کارتابل سازمان امور مالیاتی قرار گرفت. وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی دسترسی به کارتابل دارد و اطلاعات واحدهای خالی از سکنه برای مالیات‌ستانی در اختیار این دستگاه اجرایی قرار گرفته است. معاون وزیر راه‌و شهرسازی افزود: لیست اول شامل بیش از 109 هزار خانه خالی از سراسر کشور است. محمودزاده درباره تاریخ اجرای مالیات ستانی از خانه‌های خالی گفت: این اطلاعات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و این دستگاه مسوول اجرای اخذ مالیات است و ساز و کار مالیات ستانی را تعیین می‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مالیات‌ستانی از واحدهای شناسایی شده در مدت زمان کوتاه به اجرا می‌رسد.  وی با بیان اینکه خوشبختانه این برنامه مهم وزارت راه وشهرسازی و دولت برای کنترل بازار مسکن محقق و عملیاتی شد، ادامه داد: اجرای مرحله اول از امروز آغاز می‌شود و در لیست اول، خانه‌های خالی متعلق به اشخاص حقیقی ثبت شده و مالیات ستانی از این گروه آغاز می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: لیست خانه‌های خالی متعلق به اشخاص حقوقی هم به زودی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

کاهش نرخ بلیت پرواز ترکیه  به 4.5 میلیون تومان

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور با اشاره به آمادگی ایرلاین‌های ایرانی برای برقراری پروازهای مجدد به ترکیه، اظهار کرد: اکنون نرخ بلیت‌ هواپیماجهت سفر به ترکیه کاهش پیدا کرده و نرخ آن حدود ۴ و نیم میلیون تومان است. دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پاسخ به این سوال که «آیا ایرلاین‌های دیگر، همچون ایران ایر (هما) می‌توانند به ترکیه پرواز داشته باشند؟» اظهار کرد: بر اساس موافقت‌نامه‌هایی که در گذشته در رابطه با پروازهای بین ایران و ترکیه وجود داشت، ایرلاین‌های دیگر ایرانی هم که ناوگان هوایی آنها آمادگی لازم را داشته باشند، از جمله ماهان و ایران ایر تور، می‌توانند مطابق قطعنامه دوجانبه‌ای که بین ایران و ترکیه منعقد است و بر اساس سهمیه‌ای که سازمان هواپیمایی برای آنها تعیین کرده، به ترکیه پرواز داشته باشند. وی با اشاره به نگرانی برخی از مسافران در خصوص نرخ بالای بلیت‌های ایران و ترکیه گفت: نرخ بلیت هواپیما بستگی به نرخ ارز و میزان تقاضای سفر دارد؛ قطعاً هر چقدر میزان عرضه (تعدد ایرلاین‌ها) بیشتر باشد، به‌طور قطع در کاهش نرخ بلیت هواپیماها تأثیرگذار خواهد بود. اسعدی سامانی با یادآوری از نرخ بلیت هواپیمای قطر ایرویز که طی چند ماه گذشته (شیوع کرونا) حدود ۶۰ میلیون تومان در کشورمان به فروش می‌رسید، عنوان کرد: اکنون نرخ بلیت پروازهای این ایرلاین به دلیل حضور مجدد ایرلاین‌های ایرانی به ۲۴ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است که این موضوع بیانگر این واقعیت است که اگر عرضه زیاد شود، نرخ بلیت نیز کاهش چشمگیر خواهد داشت. به گفته وی از دیگر دلایل افزایش نرخ بلیت قطر ایر در گذشته مربوط به مسیر طولانی تهران – دوحه - بلگراد – ترکیه بود که به دلیل تفاهمات برقرار شده، این ایرلاین مسیر بلگراد را حذف کرده و هواپیماهای این ایرلاین در مسیر تهران به دوحه و از دوحه به ترکیه پرواز می‌کنند. دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور گفت: هم‌اکنون نرخ بلیت هواپیماهای ایرانی برای پرواز به ترکیه حدود ۴ و نیم میلیون تومان است. ایرلاین‌های دیگر نیز بر حسب سرویس‌هایی که می‌دهند نرخ بلیت پروازهای خود را تعیین می‌کنند. اسعدی سامانی برقراری پرواز به ترکیه را برای ایران راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته ارتباط هوایی بین ایران و ترکیه گسترش داشته است. علاوه بر مباحث گردشگری و بازرگانی، بسیاری از ایرانی‌ها در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و نیاز به تردد به این کشور را دارند. همچنین بسیاری از هواپیماها برای پرواز به سایر کشورها در ترکیه توقف می‌کنند. همه این موضوعات اهمیت برقراری پرواز به ترکیه را روشن می‌سازد.

نبود پروتکل برای ساخت املاک با عمر مفید بالا

رییس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران راه‌برون رفت از شرایط بحرانی مسکن را افزایش شتاب در تولید و عرضه مسکن یا همان جهش تولید، برشمرد. خشایار باقرپور رییس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد معقول‌ترین راه برون‌رفت از شرایط بحرانی مسکن را افزایش شتاب در تولید و عرضه مسکن یا همان جهش تولید دانست. باقرپور گفت: خروج از این بحران تنها با هماهنگی تمام دستگاه‌های حاکمیتی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تعاونی‌ها و انبوه‌سازان میسر خواهد بود و حتی اگر یک حلقه در این فرآیند، خارج از سیاست‌ها حرکت کند ما را از اهداف‌مان دور می‌کند. وی افزود: باید مشخص شود که هر یک از بخش‌ها و حلقه‌ها متولی چه بخشی از فرآیند تولید مسکن است و اقدامات عملی برای تسهیل و تسریع بخش‌های مختلف کار تعریف شود.  رییس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران مسکن مهر را پروژه‌ای کارآمد خواند و عدم موفقیت کامل آن را اجرای بد، و قربانی شدن کیفیت برای برجسته‌سازی کمیت عنوان کرد.

 

ارسال نظر