ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۹۰۲

آرامش بازار مسکن در شهریور ماه

مصطفی قلی‌خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در شهریورماه شاهد آرامش بازار مسکن هستیم گفت: معاملات حدود ۱۰ درصد نسبت به مرداد ماه افزایش یافته است. این در حالی است که بنا بر اعلام بانک مرکزی، در دو هفته اول شهریورماه، تعداد معاملات مسکن شهر تهران نسبت به مدت مشابه ماه قبل به میزان 37.7 درصد کاهش داشته که حاکی از تداوم افت معاملات مسکن در شهریورماه است. به گزارش ایسنا، قلی خسروی اظهار کرد: معتقدم عدم اعلام مداوم قیمت از سوی مراکز آماری و سایت‌های فروش ملک در بلندمدت منجر به ثبات بازار مسکن خواهد شد و این حوزه را از تلاطمات مصون نگه می‌دارد. وی افزود: اعلام قیمت منطقه‌ای به بازار مسکن آسیب می‌زند. به‌طور مثال زمانی که از سوی مراکز آماری عدد مشخصی به عنوان متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام می‌شود تاثیر خود را بر مناطق ارزان قیمت تهران می‌گذارد و حتی سایر شهرستان‌ها نیز قیمت تهران را ملاک قرار می‌دهند. رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به ممنوعیت درج قیمت توسط سایت‌های فروش ملک که از اردیبهشت ماه اعمال شده خاطرنشان کرد: این محدودیت باید ادامه پیدا کند و ما از آن حمایت می‌کنیم؛ زیرا منطقی نیست که هر کاربر بدون هویت مشخصی بتواند یک آگهی با قیمت دلخواه به ثبت برساند.

فاصله ۲ میلیاردی کامیون‌های وارداتی با قیمت واقعی

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به واقعی نبودن قیمت تعیین شده برای کامیون‌های وارداتی و تولید داخل، گفت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکنون اجرایی نشده و اگر مشکلات و موانع آن حل نشود امیدی برای نوسازی ناوگان وجود ندارد چرا که کامیون‌داران نمی‌توانند از پس اقساط چند ده میلیون تومانی آن برآیند. احمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دو سال گذشته یک دستگاه ناوگان نو مانند FH۵۰۰ کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان بود اما امروز به 3.5 میلیارد تومان رسیده است آیا اگر اراده‌ای برای اجرای این طرح در دو سال گذشته وجود داشت و این کار انجام می‌شد، برای رانندگان بهتر نبود؟ البته در سال گذشته نیز در راستای اعتراض کامیون‌داران پیشنهاداتی مطرح کردیم اما متاسفانه کوتاهی‌هایی در این زمینه صورت گرفت و اگر پارسال هم طرح نوسازی اجرایی می‌شد توانایی دولت برای پرداخت و توانایی رانندگان برای بازپرداخت و تامین نقدینگی در راستای نوسازی ناوگان بیشتر از امروز بود. کریمی تصریح کرد: از سوی دیگر معتقدیم که قیمت کامیون‌های وارداتی در کشور به هیچ‌وجه واقعی نیست چرا که به عنوان مثال یک راننده برای خرید کامیون وارداتی باید حدود 3.5 میلیارد تومان پرداخت کند در حالی که قیمت همان کامیون در کشورهای همسایه مانند ترکیه و عراق نهایتاً 1.5 میلیارد تومان است. اگر به قیمت‌های جهانی هم نگاه کنیم به همین نتیجه می‌رسیم.

لغو پرواز 2 ایرلاین به دلیل  عدم رعایت پروتکل‌ بهداشتی

رییس سازمان هواپیمایی گفت: اگر شرکت هواپیمایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، مجوز پرواز دریافت نمی‌کند، ضمن اینکه تاکنون دو مورد   ایرلاین‌ها مجوز پرواز نگرفته‌اند. به گزارش مهر، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در حاشیه بازدید از هواپیماها و ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد در راستای بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی درباره آخرین وضعیت ناوبری فرودگاه ماهشهر گفت: شبهه‌ای ایجاد شده بود مبنی بر اینکه فرودگاه ماهشهر ایمنی ندارد، در نتیجه صحبتی که  با وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داشتیم و پس از تعطیلی چند ساعته فرودگاه، مقرر شد شرکت فرودگاه‌ها مسوولیت ناوبری فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر را بر عهده بگیرد. وی افزود: در حال حاضر مسوولیت ناوبری فرودگاه ماهشهر، برعهده شرکت فرودگاه‌ها است سایر فرودگاه‌های وزارت نفت نیز، به‌تدریج به شرکت فرودگاه‌ها واگذار می‌شوند. وی با بیان اینکه ۲۷ مهرماه نشست بعدی ایران و اوکراین بابت حادثه بویینگ اوکراینی با حضور دیگر کشورهای ذی‌ربط برگزار می‌شود و رییس سازمان هواپیمایی نیز در میان هیات ایرانی حضور دارد، درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: اگر شرکت هواپیمایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، مجوز پرواز دریافت نمی‌کند، ضمن اینکه ما صدور اخطارها را شروع کرده و تاکنون در دو مورد به ایرلاین‌ها مجوز پرواز نداده‌ایم و اگر تکرار کنند اسامی شرکت‌ها را اعلام می‌کنیم.

 

ارسال نظر