ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۷۸۲

مسکن ملی پردیس فعلا متری ۳  میلیون تومان

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: قیمت هر متر مربع مسکن طرح اقدام ملی در شهر جدید پردیس فعلاً متری ۳ میلیون تومان است. به گزارش ایسنا، سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس دیروز در مراسم آغاز رسمی تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر اظهار کرد: امروز شروع تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر است. این برنامه قبل از افتتاح رسمی که در آینده توسط رییس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس انجام خواهد شد، برگزار می‌شود که به تدریج واحدها را تحویل می‌دهیم. وی افزود: فرآیند معرفی متقاضیان به بانک برای دریافت دفترچه اقساط آغاز می‌شود سپس برای انشعابات به دستگاه‌های خدمات‌رسان و تحویل واحد به کارگزاری شرکت عمران مراجعه می‌کنند. اگر کنتور بعضا نصب نشده به این دلیل است که باید به نام مالک صادر شود. هدایت با بیان اینکه بعضی افراد که حدود ۴ تا ۵ هزار نفر هستند برای تحویل واحدهای خود مراجعه نمی‌کنند گفت: اقداماتی از قبیل افزایش نرخ سود تسهیلات این واحدها به ۱۸ درصد را آغاز کرده‌ایم که نسبتاً تاثیرگذار بوده است. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: با این وجود از سال آینده سرعت سکونت در شهر پردیس بیشتر می‌شود. وی همچنین خبر داد: آذرماه امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر نیز تحویل متقاضیان می‌شود. وی با اشاره به تعهد شرکت عمران پردیس برای ساخت ۱۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن گفت: از این تعداد ۱۱ هزار واحد به تعاونی‌های مسکن مهر واگذار شده و ۳۰۰۰ واحد نیز در بخش ثبت‌نامی است. در مراسمی که با حضور ویدئوکنفرانس رییس‌جمهور برگزار می‌شود اولین واحدهای اقدام ملی بتن‌ریزی خواهد شد. قیمت هر متر مربع مسکن ملی در پردیس فعلاً ۳ میلیون تومان است.

عوارضی آزادراه  تهران-شمال موقتی است!

معاون شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور گفت: دریافت وجه نقد در عوارضی‌های آزادراه تهران - شمال طبق هماهنگی انجام شده و تا حل و فصل کامل زیرساخت‌های کنترل دریافت عوارض به‌طور موقت خواهد بود. به گزارش ایسنا، جلال بهرامی، عضو هیات‌مدیره و معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در واکنش به نقدی شدن عوارض در باجه‌های عوارضی قطعه یک آزادراه تهران - شمال که پیش از این الکترونیکی بود با توجه به مخالفت وزیر راه و شهرسازی با این موضوع اظهار داشت: این موضوع به‌طور موقت انجام می‌گیرد تا بحث‌های مربوط به دریافت عوارض روی غلتک بیفتد. وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام گرفته برای اتخاذ این تصمیم تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان کسانی که در این مسیر تردد داشتند و عوارض پرداخت می‌کردند کمتر از ۲۰ درصد بود این طرح به‌طور موقت گذاشته شده تا در نهایت بحث موضوعات کنترل بابت دریافت عوارض حل و فصل شود. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور گفت: به همین خاطر این تصمیم با هماهنگی‌های لازم گرفته شده که طی چند ماه آزمایشی در باجه‌های الکترونیکی عوارض به صورت نقدی دریافت شود چرا که برای توسعه منطقه ۲ آزادراه این پول مورد نیاز است. قطعا با حل زیرساخت‌های کنترلی دریافت عوارض شرایط مثل سابق خواهد بود و همانطور که گفته شده این طرح موقت است.

کاهش مسافران حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به یک‌سوم!

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ضریب اشغال مسافر در ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر در حالت عادی ۶۰ درصد بود که بر اثر شیوع کرونا و کاهش مسافران هم‌اکنون به ۲۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا، عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور با حضور در جمع اصناف حمل و نقل استان اصفهان و بررسی دغدغه‌ها و مشکلات صنعت حمل ونقل کالا و مسافر استان اصفهان از پیگیری برای کاهش ضرر و زیان وارده به صنعت حمل ونقل مسافر خبر داد و افزود: پیگیری‌های اجرایی برای تحقق قول‌های دولت مبنی بر ارایه تسهیلات کم بهره به این قشر هستیم.  او  اضافه کرد: از آن زمان تاکنون به ویژه در روزهای اولیه شرایط سختی حاکم بر اقتصاد کشور بود اما با این حال قشر پرتلاش راننده از هیچ تلاشی برای جابه‌جایی مسافران و به خصوص کالاهای ضروری و اصلی مردم دریغ نکرده است. حسن‌نیا افزود: ۳۶۵ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین  در کشور وجود دارد که عمر افزون بر ۶۰ هزار دستگاه بالای ۴۰ سال است.

 

ارسال نظر