ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵۷۱

پلمب بنگاه املاک در صورت عدم صدور کد رهگیری

رییس اتحادیه مشاوران املاک با مثبت‌ ارزیابی کردن پرداخت وام ودیعه مسکن، گفت: معاملات مسکن طی مردادماه امسال حدود ۱۵ درصد در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افزایش یافته است. او همچنین با اشاره به تعهد بنگاه‌های املاک به صدور کدرهگیری اعلام کرد که در صورت عدم صدور کد رهگیری و شکایت مالک یا مستاجر، بنگاه مربوطه پلمب خواهد شد. مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن روند خوبی را پشت سر می‌گذارد، قیمت‌ها خیلی بالا نرفته و پایین هم نیامده است، اما با این وجود شاهد افزایش معاملات مسکن هستیم. وی ادامه داد: طی مردادماه امسال تعداد معاملات انجام شده مسکن حدود 15 درصد از معاملات ماه مشابه سال گذشته بیشتر شده است. وی درباره وام ودیعه مسکن نیز گفت: اقدام وزارت راه و شهرسازی برای اجرای برنامه پرداخت وام ودیعه مسکن اثر روانی مثبتی بر بازار داشته است. این برنامه کار خوبی بوده که باعث شده مالک و مستأجر سریع به توافق برسند. رییس اتحادیه مشاوران املاک همچنین با تاکید بر اینکه صدور کد رهگیری برای معاملات مسکن الزامی است، افزود: هیچ بنگاه املاکی حق عدم صدور کد رهگیری برای معاملات را ندارد، در صورت بروز این تخلف هر کدام از متعاملین می‌توانند از بنگاه شکایت کرده و ما در اسرع وقت نسبت به پلمب بنگاه‌های متخلف اقدام خواهیم کرد.

زمین لرزه 4.8 ریشتری در فارس

دیروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ریشتر در استان فارس حوالی علامرودشت به وقوع پیوست. این زلزله که صبح دیروز ساعت 8 و 6 دقیقه به وقوع پیوست دارای طول جغرافیایی ۵۳.۰۱، ‌عرض جغرافیایی ۲۷.۵۸ و عمق زمین‌لرزه ۹ کیلومتر است. بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، نزدیک‌ترین شهرها به زمین‌لرزه ۵ کیلومتری علامرودشت (فارس)، ۱۲ کیلومتری مهر (فارس) و ۱۳ کیلومتری وراوی (فارس) و نزدیک‌ترین مراکز استان ۲۳۱ کیلومتری شیراز و ۲۶۰ کیلومتری بوشهر گزارش شده است.

۲۲۵ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شد

جواد خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشریح عملکرد یگان حفاظت آن سازمان از رفع تصرف به ۲۲۵ هکتار اراضی دولتی و ملی به ارزش ۴۲۳ میلیاردتومان در مرداد سال جاری خبر داد. فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد یگان حفاظت سازمان را در سراسر کشور در مردادماه امسال اعلام کرد. فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۲۹۰ مورد تصرف و رفع آنها در مردادماه سال جاری در مجموع زمین‌هایی به مساحت ۲۲۵ هکتار و به ارزش ۴۲۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان خبر داد. وی همچنین اجرای احکام قطعی و رفع تصرف‌ها در مردادماه امسال را ۵۰ مورد در زمین‌هایی به مساحت ۱۳۴ هکتار به ارزش ۴۶۱ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان، عنوان کرد. خردمند چهار اداره کل جنوب کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و آذربایجان غربی را از اداره‌کل‌هایی برشمرد که بیشترین تصرف‌ها و بیشترین رفع تصرف‌ها در آنها به وقوع پیوست. به گفته وی، نیروی به‌کارگیری شده در یگان ۹۴۳ نفر و نیروهای کمکی ۵۴۸ نفر بوده است که در رفع تصرف‌ها، همکاری کردند. بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تعرض به اراضی دولتی در استان‌های مختلف و عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن برای خردادماه امسال، شامل ۴ مورد رفع تصرف از مساحت یک‌هزار و ۳۹۲ هزار و ۷۰۵ مترمربع اراضی آذربایجان‌شرقی به ارزش۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان، رفع ۴ مورد تصرف در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۸۴۸ مترمربع در آذربایجان‌غربی به ارزش ۲۳۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، رفع تصرف از ۲ مورد تصرف در ۱۷۰۰ مترمربع در استان اردبیل به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، رفع ۱۷ مورد تصرف از ۳۱۸ هزار و ۶۲۸ مترمربع زمین به ارزش ۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در استان اصفهان و رفع ۱۳ مورد تصرف از ۴۴۹۲ مترمربع در استان البرز به ارزش ۲ میلیارد و ۸۱۴ میلیون و ۸۰ هزار تومان است.

وام ودیعه تاثیر روانی مثبت  بر بازار مسکن داشت

نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار اجاره‌بها پایدار نیست و کارهای صورت گرفته نظیر تعیین سقف قیمت اجاره‌بها تنها تاثیر روانی خوبی بر جامعه داشته است. به گزارش تسنیم، حسام عقبایی اقدامات صورت گرفته در بازار اجاره‌بها طی 1.5 سال گذشته یک درمان موقت است، اظهار کرد: بازار اجاره‌بها پایدار نیست و کارهای صورت گرفته نظیر تعیین سقف قیمت اجاره‌بها تنها تاثیر روانی خوبی بر جامعه داشته است. وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات بانکی شامل حال همه مستأجران نشد و فقط یک میلیون نفر مشمول این طرح شدند، افزود: شمار مستأجران حدود 6 میلیون نفر است که بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی نزدیک به یک میلیون نفر، مشمول تسهیلات بانکی شدند. عقبایی با انتقاد از فقدان کارهای دراز مدت نظیر ایجاد مسکن استیجاری، گفت: التهابات اولیه بازار اجاره‌بها فروکش کرده است، اما تورم به صورت افسار گسیخته فزونی یافته که به رشد اجاره‌بها منتج شده است. وی نبود هماهنگی میان درآمد و افزایش اجاره‌بهای مسکن را مشکلی همیشگی برای مستأجران دانست و افزود: اگر مجلس نظارت نکند، ریل‌گذاری‌ها در دولت دچار انحراف می‌شود. 

 

ارسال نظر