در شهر

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵۷۰

کاهش 50  درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت طی روزهای اخیر نسبت به اوایل مرداد 50 درصد کاهش یافته است. ناهید خداکرمی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت، اظهار داشت: خوشبختانه مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران با شیب ملایم در حال کاهش است البته با توجه به سفرهایی که طی روزهای اخیر انجام گرفته این نگرانی وجود دارد که مجدد آمار مبتلایان افزایش یابد. وی افزود: طی روزهای گذشته بیشترین سفرها از تهران به سمت قم، خوانسار، کاشان، یزد و شهرهای شمالی انجام گرفته و به تدریج از روز گذشته بازگشت مسافران به پایتخت آغاز شده است که امیدواریم آمار مبتلایان با این شرایط افزایش نیابد. رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین آمارها روزانه 50 تا 60 نفر در تهران به دلیل کرونا جان خود را از دست می‌دهند و این آمار نسبت به اوایل مرداد کاهش 50 درصدی داشته است. خداکرمی گفت: توصیه اکید ما به شهروندان رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است و بسیاری از کشورهای موفق جهان در زمینه مقابله با کرونا سختگیری‌های زیادی داشته‌اند و هر شهری که مجدد روند افزایشی در آمار مبتلایان داشته باشد عبور و مرور را به آن ممنوع و کنترل‌ها را سخت‌تر انجام می‌دهند. وی گفت: وضعیت کرونا در حال حاضر در پایتخت تحت کنترل است و ان‌شاءالله که شاهد پیک دوباره این بیماری همزمان با آغاز پاییز نباشیم. رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: آمار مبتلایان به کرونا در شهرداری تهران نسبت به قبل کاهش یافته و بیمار بدحال نداریم همچنین به‌طور کلی علائم ابتلا به کرونا در سطح شهر تهران نسبت به مرداد شدید گزارش نشده و خفیف‌تر شده است.

مردودی ۳۹ درصد از خودروها در معاینه فنی

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران از افزایش ۶ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: در مجموع ۳۹ درصد از خودروها در معاینات فنی مردود شده‌اند. حسین مقدم در گفت‌وگو با تسنیم درباره میزان مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه 738 هزار و 786 دستگاه خودروی سبک معاینه شده‌اند که این رقم 6 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. وی با اشاره به مردودی برخی از خودروها تصریح کرد: در مجموع 39 درصد از خودروها در معاینات صورت گرفته مردود شده‌اند که 27 درصد ازآنها به دلیل گازهای خروجی، 17 درصد به دلیل هم‌راستایی محور، 7 درصد به دلیل کمک فنر، 22 درصد به دلیل تست ترمز و 26 درصد به دلیل وضعیت ظاهری خودروها بوده است. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران تصریح کرد: شهروندان باید دو هفته قبل از اتمام اعتبار معاینه فنی خود نسبت به مراجعه به مراکز و تمدید آن اقدام کنند.  وی از شهروندان درخواست کرد که در راستای رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی از ماسک استفاده کنند، همچنین قبل از آزمون خودرو، برای گردش جریان هوای داخل خودرو همه شیشه‌های خودروی خود را باز بگذارند.

اختلال خط دو متروی تهران برطرف شد

در پی خروج یکی از واگن‌های متروی خط 2 تهران صبح دیروز، محسن محمدیان، ‌مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن عذر خواهی از شهروندان و مسافران گفت: اختلال پیش آمده در خط دو متروی تهران برطرف شد و مسافرگیری در این خط انجام می‌شود. محمدیان افزود: خوشبختانه در این اتفاق هیچ یک از مسافران محترم آسیب ندیده‌اند. وی گفت: این مشکل با تلاش همکاران فنی برطرف شد و اعزام قطارها بر اساس جدول زمان بندی حرکت قطارها انجام می‌شود. این اتفاق در کمیسیون سوانح بررسی و علت یابی خواهد شد. فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز درباره نقص فنی یکی از قطارهای خط ۲ مترو، گفت: شرکت مترو در شرایط موجود _تحریم و کرونا- به سختی قطعات یدکی قطارها را تأمین می‌کند . این درحالی است که قیمت بلیت مترو جبران هزینه‌های شرکت مترو را نمی‌کند.

آغاز نوسازی 1000 دستگاه سواری کرایه بین شهری

مدیرعامل اتحادیه تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور گفت: در طرح نوسازی ناوگان فرسوده سواری کرایه بین شهری، در قالب اسقاط و تسهیلات سازمان راهداری، تعداد 1000 دستگاه سواری کرایه بین شهری در 3 ماه تحویل متقاضیان خواهد شد. رحمت‌الله حاج‌محمدعلی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه اخیر اتحادیه تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور با رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل ایران خودرو، اظهار داشت: اتحادیه تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور، پیش از این بابت نوسازی ناوگان، قرارداد سالیانه با ایران خودرو داشت. وی گفت: امروز هم قرارداد نوسازی ناوگان با ایران خودرو به امضا می‌رسد تا جریان نوسازی ناوگان و توسعه سواری‌های کرایه بین شهری، انجام شود. مدیرعامل اتحادیه تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور درباره میزان تسهیلات نوسازی ناوگان سواری کرایه، بیان کرد: پیش از این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۷۰ درصد قیمت سواری‌های کرایه بین شهری را در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌کرد. 

 

ارسال نظر