در شهر

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۲۶۳

اجرای مجدد طرح ترافیک از امروز

سردار محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راهور فاتب از اجرای مجدد طرح ترافیک از روز شنبه خبر داد. به گزارش فارس، سردار حمیدی با اشاره به اجرای مجدد طرح ترافیک در تهران، در این رابطه اظهار کرد: اجرای طرح ترافیک در شهر تهران از روز شنبه به حالت قبل بر می‌گردد. رییس پلیس راهور فاتب تصریح کرد: به این ترتیب که اجرای طرح مذکور از ساعت 8:30 صبح هر روز آغاز و تا ساعت 16 ادامه دارد ضمن اینکه رانندگان محترمی که در این محدوده حضور دارند از ساعت 14:30 مجوز خروج از طرح را خواهند داشت.

پاکبان‌های نمونه شهر تهران انتخاب شدند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند از انتخاب ۳۰ پاکبان نمونه شهر تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، نرگس رجایی با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار پاکبان در پایتخت گفت: بدون شک، رفت و روب روزانه ۱۲۴ کیلومتر مربع از کلان‌شهر تهران به صورت دستی یا با استفاده از ماشین آلات مختلف فرایند ساده‌ای نیست و تلاش بسیار زیاد پاکبانان را می‌طلبد.  وی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند موضوع انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران را در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار خود قرار داده و پس از انتشار فراخوان «انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران» در خردادماه، از ۱۷ خرداد پذیرای دریافت تماس‌های شهروندان و شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه برای ثبت مشخصات پاکبان‌های منتخب بوده است. رجایی با اشاره به شاخص‌های انتخاب پاکبان نمونه گفت: برخورداری از حسن معاشرت و سعه صدر در ارتباط با شهروندان و همکاران، امانت داری و حفظ بیت المال، خیرخواهی و کمک رسانی به دیگران، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، مشارکت موثر در موقعیت‌های بحرانی، تشویق و ترغیب دیگران به حفظ پاکیزگی و نظافت شهر و ... از جمله مهم‌ترین شاخص‌های مد نظر جهت انتخاب پاکبان نمونه بوده است. به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، در نهایت ۸ پاکبان با رای شهروندان تهرانی و ۲۲ پاکبان با معرفی شهرداری مناطق ۲۲گانه به عنوان پاکبان‌های نمونه برگزیده شدند. هر چند که پیش از این قرار بود طی مراسمی ویژه با حضور اعضای محترم شورای شهر و مدیران ارشدشهرداری از منتخبین تقدیر شود اما به دلیل آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا برگزاری این مراسم منتفی شد. ولی تقدیر از این عزیزان به زودی و به نحوی شایسته و با رعایت موازین بهداشتی انجام خواهد شد.

آزادسازی ۵۴۰۰  متر مربع از اراضی تصرفی در شمال تهران

شهردار منطقه یک، گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع از اراضی شمال تهران با هدف باز پس‌گیری املاک متعلق به شهرداری با تلاش و پیگیری مدیریت شهری منطقه یک رفع تصرف و آزاد‌سازی شد.

به گزارش مهر، سید حمید موسوی، افزود: آزاد‌سازی زمین مذکور در راستای صیانت از اموال عمومی و ساماندهی املاک متعلق به شهرداری منطقه یک انجام و در پی آن نسبت به احصا و کشف اسناد مالکیت متعلق به شهرداری در خیابان بوکان، خیابان کوهستان که از سالیان گذشته در اختیار افراد غیر بوده و قصد دریافت اسناد مالکیت به نام خودشان را نموده بودند اقدام شد. وی اظهار کرد: پس از بررسی اسناد مالکیت و نقشه‌های هوایی و اخذ استعلامات مربوطه و اطمینان از مالکیت شهرداری نسبت به تخلیه و آزاد‌سازی اراضی متعلق به شهرداری به مساحت ۵ هزار و ۴۰۰ متر با حضور نیروهای اجرایی این منطقه اقدام شد. موسوی افزود: ارزش تقریبی این ملک ۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که اسناد آن به نام شهرداری منطقه یک تهران است.

اتفاق نظر بر عدم جابه‌جایی آرادکوه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در بازدید مقامات قضایی و محیط زیست استان تهران تاکید شد که امکان جابه‌جایی مرکز آرادکوه وجود ندارد. به گزارش مهر، صدرالدین علیپور در پاسخ به اینکه برخی نتیجه بازدید مقامات قضایی استان تهران از مجتمع آرادکوه را تعیین مهلت سه ماهه برای رفع مشکلات مرکز و برخی هم اظهار رضایت از اقدامات صورت گرفته عنوان می‌کنند، اظهار کرد: برخلاف برخی روایت‌ها باید بگویم که بازدید روز گذشته مقامات قضایی و محیط زیست استان تهران به درخواست ما اتفاق افتاد تا اقداماتی که در یک سال و نیم گذشته انجام شد را نشان دهیم. در واقع، این سازمان پسماند بود که از ریاست دادگستری استان تهران و مدیرکل محیط زیست استان تهران و جمعی از کارشناسان برای این بازدید دعوت کرد. وی با بیان اینکه در گذشته برخی اظهارات غیرکارشناسی در مورد جابه‌جایی مرکز دفن آرادکوه مطرح شده بود، ادامه داد: در این جلسه به حاضران توضیح دادیم که چنین امکانی نه از نظر بودجه‌ای و نه از حیث سیاست‌های محیط زیستی وجود ندارد چراکه نتیجه این اقدام آن است که با هزینه بسیار گزاف مکان دیگر را آلوده کنیم. به اتفاق مسوولان قضایی و محیط زیست این ایده را پذیرفتند و قرار بر همکاری بیشتر برای مدیریت پسماند شهر تهران شد.

 

ارسال نظر