در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۱۴۶

تالار جدید بورس تاییدیه ایمنی از آتش‌نشانی ندارد

تالار جدید بورس در سعادت آباد تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی ندارد و به گفته معاون هماهنگی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مدیران بورس عجله کردند و قبل از دریافت تاییدیه، به این ساختمان شیشه‌ای نقل مکان کردند.

بلوار شهرداری سعادت‌آباد یکی از مکان‌های پرتردد منطقه 2 شهرداری تهران است و با انتقال کامل بورس به این بلوار، ترددها در این منطقه بیشتر شده است. اما به ساختمان جدید بورس در سعادت آباد هنوز پایان کار داده نشده است و سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران برای آن تاییدیه آتش‌نشانی صادر نکرده است. 

محمود قدیری معاون هماهنگی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این باره به فارس گفت: هنوز ساختمان تالار بورس در منطقه 2 شهرداری از سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تاییدیه دریافت نکرده است و سال گذشته هم یک آتش‌سوزی در این ساختمان رخ داد. وی به ساختمان‌های بلندمرتبه و حساس که تردد جمعیت در آنها زیاد است اشاره کرد و گفت: حتما باید این ساختمان‌ها ضوابط را رعایت و بعد از گرفتن تاییدیه‌های لازم، مجوزهای بهره‌برداری برای آنها صادر می‌شود. معاون هماهنگی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: مدیران بورس عجله کردند و قبل از دریافت تاییدیه، به این ساختمان شیشه‌ای نقل مکان کردند، در حالی که باید قبل از آغاز بهره‌برداری، تاییدیه‌های لازم اخذ می‌شد. وی در خصوص ایمنی ساختمان‌های شیشه‌ای گفت: از نظر ما اگر دسترسی خودروی آتش‌نشانی میسر شود و شیشه‌ها در هنگام حریق از استانداردهای لازم برخوردار باشند مشکلی وجود ندارد، اما نباید دسترسی‌ها را محدود کنیم. البته گفته می‌شود در ضلع جنوب این ساختمان امکان استقرار آتش‌نشانی وجود دارد. معاون هماهنگی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چرا تالار بورس تاکنون تاییدیه دریافت نکرده است، گفت: یکی از مشکلات در کشور خلأ قانونی ساختمان‌هایی است که قبل از دریافت پایان کار شروع به بهره‌برداری از آن ساختمان می‌کنند. ما هنوز برای ساختمان بورس تاییدیه صادر نکرده‌ایم و آنها هم مراجعه نکرده‌اند. البته باید مسوولان بورس به شهرداری مراجعه کنند. آنها هم استعلام‌های لازم را انجام داده و از ما بخواهند برایشان تاییدیه صادر کنیم که تاکنون این امر رخ نداده است.  وی در مورد وضعیت داخلی ساختمان بورس از نظر ایمنی گفت: به ما اعلام‌آمادگی برای انجام بازدید از ساختمان نکردند. ساختمان بورس، مجاور ساختمان مرکزی شهرداری 2 واقع شده است و از آنجایی که گفته می‌شود تالار بورس یکی از مراکز جاذب سفر است باید پارکینگ‌های آن تأمین شود. محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: نه تنها موقعیت و جانمایی مجموعه برای این نوع بهره‌برداری و برای ساختمان بورس مناسب نیست بلکه حتی برای پارکینگ‌هایی که در پروانه ساختمانی داده شده در عمل کم شده است .البته مدیران شهری هم تأکید کردند که ساختمان بورس کمبود 300 پارکینگ دارد و پرونده به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده است و حتی کمیسیون هم اعلام‌نظر کرده است.

کدام منطقه تهران کمترین میزان ابتلا به کرونا را داشته است؟

شهردار منطقه 17 تهران گفت: این منطقه با وجود متراکم بودن جمعیت، کمترین میزان ابتلا به کرونا را در میان مناطق 22‌گانه تهران داشته است.محمود کلهری شهردار منطقه 17 تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره آمار مبتلایان به کرونا در جنوب پایتخت اظهار کرد: منطقه 17رتبه نخست مقابله با بیماری کرونا را در میان همه مناطق 22 گانه تهران کسب کرده و این در حالی است که منطقه 17 علاوه بر تراکم زیاد جمعیت دارای مراکز خرید و فروش بزرگ و معضل نفوذناپذیر بودن معابر است. بنابر این احتمال داشت بیشترین میزان ابتلا در این منطقه باشد ولی اکنون آمار برعکس است.

واکنش فرمانداری به تغییرنام معابر پایتخت

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران به تغییرنام‌ خیابان‌ها و کوچه‌ها توسط شورای شهر واکنش نشان داد.غلامحسین آرام، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره تغییر نام برخی از خیابان‌ها مانند کوچه «قائم‌مقام فراهانی» به اسم مرحوم روح‌الله رجایی توسط اعضای شورای شهر گفت: معمولا روند تغییرنام برخی خیابان‌‌ها به این صورت است که در قالب طرح از سوی اعضای شورای شهر مطرح می‌شود و آنها در خصوص آن نظر می‌دهند یا کمیسیون فرهنگی شورای شهر نام‌های جدید را به اعضای شورای شهر پیشنهاد می‌دهد.وی ادامه داد: به‌طور معمول برای قرار دادن نام اشخاص بر روی یک خیابان بی‌نام استعلام‌هایی باید صورت بگیرد تا از لحاظ فرهنگی، مذهبی و ... مشکل خاصی وجود نداشته باشد. در کمیسیون نامگذاری همه این مراحل انجام می‌شود و پس از آن در صحن شورا بررسی و تصویب می‌شود.معاون فرماندار تهران اظهار کرد: مصوبه شورا در هیات تطبیق بررسی شده و چنانچه خلاف ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی نباشد، نظر تاییدیه هیات تطبیق را دریافت می‌کند، اما چنانچه خلاف مقررات و ضوابط باشد، نظر هیات تطبیق به شورا اعلام می‌شود. اگر شورا تمکین کند که موضوع تمام می‌شود، اما چنانچه شورا از رای هیات تطبیق تمکین نکند، موضوع به هیات حل اختلاف ارسال می‌شود.

 

ارسال نظر