ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۱۰۱

پرداخت وام ودیعه مسکن  به واجدان شرایط در هفته آینده

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۵ بانک پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن را برعهده خواهند گرفت، از پرداخت این وام نهایتا تا هفته آتی خبر داد. اصلانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص جزئیات پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اعلام کرد: مقدمات پرداخت وام ودیعه مسکن که شامل شناسایی و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط استفاده از این تسهیلات بوده توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است. او ادامه داد: هم اکنون اسامی واجدان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته در هفته جاری و یا نهایتا هفته آینده، پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط آغاز شود. وی با یادآوری این مطلب که وام ودیعه مسکن در تهران ۵۰ میلیون تومان، در سایر کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است، توضیح داد: سقف وام ودیعه مسکن طبق اعلام رسمی پرداخت می‌شود مگر آنکه متقاضیان خود درخواست مبلغی پایین‌تر را داشته باشند. اصلانی گفت: پیش‌بینی می‌شود وام ودیعه مسکن با هماهنگی بانک‌ها طی این هفته و یا نهایتا هفته آتی به واجدان شرایط، پرداخت شود. گفتنی است، گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند. همچنین شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری است.

پیشنهاد اتصال خط مترو  به مراکز درمانی

رییس سازمان اورژانس کشور درباره اهمیت وجود پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو در زمان بحران، گفت: متروی تهران یکی از مهم‌ترین و استرتژیک‌ترین مناطق حساس می‌باشد که در مواقع بحران این ایستگاه‌ها می‌توانند برای ما بسیار مهم باشد. به گزارش ایسنا، دکتر کولیوند درباره اهمیت وجود پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو در زمان بحران گفت: حجم انبوهی از مردم از مترو استفاده می‌کنند و ایجاد پایگاه در این ایستگاه‌ها جهت پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی، پاسخ و باز توانی تهدیدات و حوادث بسیار دارای اهمیت است. وی با اشاره به این مطلب که اورژانس تهران باید به مراکز درمانی ترومایی از طریق خطوط مترو و رمپ ارتباط داشته باشد اعلام کرد که طرح ارتباط ایستگاه‌های مترو با ۸ بیمارستان ترومایی در حال تهیه و ابلاغ می‌باشد. نوبخت مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز در این جلسه تحقق این امر را در ایستگاه‌هایی که تاکنون احداث شده و در حال بهره‌برداری است از ابعاد فنی، مهندسی و اجرایی دشوار خواند و گفت: انجام این امر در مورد خطوطی که در حال ساخت و طراحی بوده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند امکان پذیر است. وی افزود: در حال حاضر این اتصال در برخی از مراکز نظیر ایستگاه متروی برج میلاد انجام شده و در حال بهره‌برداری است و امکان جابه‌جایی مصدومین به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد امکان پذیر خواهد بود.

پروازهای نجف  از سر گرفته شد

یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی پروازهای عراق اعم از نجف، بصره، سلیمانیه، اربیل و بغداد را با رعایت برخی پروتکل‌های خاص از سر گرفته است.به گزارش مهر، یک شرکت هواپیمایی داخلی اعلام کرد: با توجه به برقراری مجدد پروازهای این شرکت به کشور عراق (فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد- نجف اشرف- بصره- اربیل- سلیمانیه) شرایط الزامی پذیرش مسافر در این پروازها را به استحضار می‌رساند. همراه داشتن و ارایه جواب منفی تست کرونا (PCR) مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برای تمامی مسافران بالای ۲ سال که حداکثر ۴۸ ساعت قبل از زمان پرواز صادر شده باشد. کلیه مسافران  هنگام ورود به فرودگاه‌های بین‌المللی در عراق به صورت کلینیکی و با دوربین حرارتی مورد ارزیابی سلامت قرار می‌گیرند. در صورت مشکوک بودن وضعیت سلامت مسافران، ایشان در مکانی واقع در فرودگاه‌های بین‌المللی عراق قرنطینه می‌شوند که کلیه هزینه‌ها برعهده مسافران خواهد بود. همراه داشتن اصل گواهی سلامت و ارایه جواب منفی تست کرونا (PCR) فقط از مراکز ذیل در عراق برای کلیه مسافران بالای ۲ سال (ترانزیت و غیر ترانزیت) که حداکثر ۹۶ ساعت قبل از زمان پرواز صادر شده باشد. کلیه مسافران غیر ایرانی و غیر ترانزیت که مقصد نهایی ایشان تهران است، می‌بایست دارای اقامت ایران، روادید تحصیلی، روادید چند بار ورود، روادید با حق کار، روادید درمان و یا روادید سرمایه‌گذاری باشند. روادید زیارتی و روادید گردشگری جهت پذیرش مورد تأیید نیست. فرم‌های خوداظهاری و فرم تعهد باید توسط مسافران تکمیل شود.

 

ارسال نظر