ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۰۱۴

افزایش ۳۶ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی پروازهای عبوری از آسمان ایران ۳۵.۸ درصد رشد داشته است. عملکرد فرودگاه‌های کشور طی تیرماه ۴۵ درصد کاهش یافته است. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی تیرماه امسال کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 28 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 45 درصد و در ارسال بار و پذیرش بار و پست 51 درصد کاهش داشته است. در ماه گذشته فرودگاه مهرآباد در نشست و برخاست رشد منفی 15 درصدی، در جابه‌جایی مسافر رشد منفی 31 درصدی و در جابه‌جایی بار رشد منفی 34 درصدی را ثبت کرده است. فرودگاه مشهد نسبت به تیرماه سال گذشته کاهش عملکرد شدیدتری داشته است؛ در تیر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل نشست و برخاست 64 درصد، جابه‌جایی مسافر 71 درصد و جابه‌جایی بار نیز 78 درصد کاهش یافته است. در فرودگاه بندرعباس نشست و برخاست یک درصد رشد، جابه‌جایی مسافر 16 درصد کاهش و جابه‌جایی بار نیز 16 درصد کاهش یافته است. در فرودگاه شیراز نشست و برخاست 35 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 46 درصد و اعزازم و پذیرش بار و پست 57 درصد کاهش را نسبت به تیرماه سال گذشته نشان می‌دهد. در کیش به عنوان یکی از فرودگاه‌های اختصاصی نشست و برخاست 27 درصد، جابه‌جایی مسافر و بار نیز به ترتیب 24 و 20 درصد کاهش یافته است. در بخش آمار پروازهای عبوری از فضای کشور نیز 71 درصد رشد منفی برای تیر 99 نسبت به ماه مشابه سال گذشته ثبت شده است. در تیرماه امسال 7295 پرواز عبوری از فضای کشور داشته‌ایم، در حالی که تیر 98 این عدد 24 هزار و 736 پرواز بوده است. البته نسبت به خرداد ماه امسال با 5372 پرواز میزان پروازهای عبوری 35.8 درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، بر خلاف ماه‌های قبل، در آمار منتشر شده تیرماه عملکرد پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) ثبت نشده است. شرکت فرودگاه‌ها دلیل این اتفاق را عدم ثبت و مغایرت‌گیری در سامانه آمار و وجود خطا اعلام کرده است.

تاکید وزیر راه  بر تسریع ترانزیت ایران و ترکیه

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تسریع و روان شدن ترانزیت جاده‌ای بین ایران و ترکیه از توسعه حمل‌ونقل ریلی بین دو کشور با ایجاد یک مسیر جدید خبر داد. به گزارش تسنیم، محمد اسلامی در جلسه‌ ویدئوکنفرانسی با عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر جدید حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه درخصوص وضعیت دو کشور در حوزه حمل‌ونقل به بحث و تبادل نظر پرداخت. وزیر راه و شهرسازی ایران در این جلسه بر تشکیل هرچه سریع‌تر برگزاری کمیته مشترک حمل و نقل دو کشور در سطح معاونان تاکید داشت که این موضوع مورد قبول طرف مقابل قرار گرفت. در همین خصوص بنا شد این جلسه در کوتاهترین زمان ممکن به صورت ویدئو کنفرانسی تشکیل تا در ادامه مصوبات آن با بررسی در سطح وزرای دو کشور به شکل یک تفاهمنامه امضا و هرچه سریع‌تر قابلیت اجرایی و عملیاتی پیدا کند. اسلامی همچنین بر سرعت گرفتن ترانزیت جاده‌ای دو کشور در مرزهای مشترک تاکید داشت و با اشاره به اقدامات و تدابیر بهداشتی صورت پذیرفته در زمینه کنترل ویروس کرونا، خواستار روان شدن تردد کامیون‌ها در مرزها و بالارفتن آمار جابه‌جایی کالا شد. توسعه حمل و نقل ریلی بین ایران و ترکیه دیگر موضوع جلسه مذکور بود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره کرد. در این خصوص وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به تنها مرز ریلی ایران با ترکیه از طریق مرز رازی به وان ترکیه بر افزایش تعداد مرزهای مشترک تاکید کرد.

صرفه‌جویی یک میلیارد  و 220 میلیون لیتر سوخت

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در فاز نخست طرح نوسازی ناوگان فرسوده بین‌شهری در بخش بار، کامیون‌های بالای ۵۰ سال در اولویت قرار دارند، گفت: اجرایی شدن این طرح، صرفه‌جویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتر سوخت را در پی دارد. به گزارش ایلنا، عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در آیین امضاء قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل برون شهری کالا با اشاره به اینکه ۶۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال در کشور وجود دارد، گفت: در راستای سیاست‌های دولت و تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، نوسازی این ناوگان را در دستور کار خود قرار دادیم.  او افزود: در فاز نخست این طرح، تعداد پنج هزار دستگاه کامیون با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و بهره‌گیری از تسهیلات بانک صادرات ایران، نوسازی خواهد شد. حسن‌نیا با بیان اینکه فعالیت کامیون‌های فرسوده فعال در شبکه حمل و نقل، پایش شده و موجود است، افزود: بر این اساس، کامیون‌هایی که فعال نبوده‌اند، امکان استفاده از تسهیلات این طرح را ندارند.  معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: این طرح، صرفه‌جویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتری سوخت را در یک دوره هفت ساله به دنبال خواهد داشت. رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه در فاز نخست، نوسازی کامیون‌های بالای ۵۰ سال را هدف‌گذاری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هر مالکی که ماشین خود را اسقاط کند به شرکت سازنده معرفی می‌شود تا کامیون جدید را تحویل بگیرد. 

 

ارسال نظر