ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۹۷۵

افزایش 50 درصدی قیمت زمین در تهران

مرکز آمار ایران اعلام کرد، متوسط قیمت یک متر زمین در تهران ۲۵ میلیون تومان شد. مرکز آمار ایران نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در فصل بهار ١٣٩٩ را منتشر کرد. بر این اساس، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 25 میلیون و 510 هزار تومان با میانگین مساحت ١٨٦ مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل 22.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل50.4 درصد افزایش داشته ‌است. این در حالی است که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران طی بهار سال جاری، بنا به اعلام بانک مرکزی، 17 میلیون و 72 هزار تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل 106.7 درصد رشد داشته است. به گزارش ایرنا، افزایش قیمت زمین در تهران موجب شد که میزان معاملات خرید و فروش زمین در بهار ۹۹ نسبت به فصل قبل ۲۰.۹ درصد و نسبت به بهار سال گذشته ۱۸.۹ درصد کم شود. همچنین در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت فروش در منطقه سه (با قیمت ۵۴ میلیون و ۹۲۴ هزار تومان) و کمترین در منطقه ۲۰ با قیمت ۶ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان بود. براساس این گزارش متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در شهر تهران با ۱۲ سال عمر بنا معادل ۱۸ میلیون و ۸۲۳ هزار تومان بود که نسبت به زمستان گذشته ۲۲.۸ درصد و نسبت به بهار ۹۸ نیز ۴۳.۸ درصد افزایش دارد. بیشترین قیمت مسکن ۳۹ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان با میانگین مساحت ۱۴۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه یک و کمترین آن در حدود هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان با متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه ۱۸ بوده است. بیشترین معاملات خرید و فروش مسکن تهران در فصل گذشته در منطقه 5 و کمترین معاملات در منطقه ۱۹ انجام شد. متوسط مبلغ اجاره‌ ماهیانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای یک مترمربع زیربنای مسکونی تهران در بهار امسال ۵۵ هزار و ۷۳۰ تومان است که نسبت به فصل قبل ۹.۸ درصد و نسبت به بهار سال گذشته ۳۸.۴ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات اجاره‌بها در بهار ۹۹ نسبت به فصل قبل ۱۷.۸ درصد افزایش یافت و این در حالی است که با شیوع بیماری کرونا اعلام شد که قرارداد مستاجران در زمستان ۹۸ تمدید شود.

 نوسازی ۵۰۰۰ کامیون برون‌شهری کلید خورد

قرارداد نوسازی 5 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل برون‌شهری کالا میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یکی از بانک‌های کشور و بخش خصوصی به امضا رسید. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، آیین امضای قرارداد سه‌جانبه نوسازی 5 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل برون‌شهری کالا روز چهارشنبه، ۲۲ مردادماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل یکی از بانک‌های کشور و بخش خصوصی در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. بر اساس این قرارداد سه جانبه، تعداد 5 هزار دستگاه کامیون، کشنده و کانتینرهای یخچالی در یک دوره ۲۰ ماهه نوسازی می‌شود. میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این قرارداد حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان ذکر شده است.

تشدید سختگیری‌های کرونایی در فرودگاه‌ها با کمک ناجا

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشدید اقدامات سختگیرانه در فرودگاه‌ها و سفرهای هوایی مردم برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد. به گزارش ایسنا، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ اقدامات سختگیرانه بهداشتی در فرودگاه‌ها و سفرهای هوایی اظهار کرد: از این به بعد و با هماهنگی بیشتر با نیروی انتظامی به هیچ‌وجه اجازه ورود به افراد بدون ماسک به فرودگاه‌ها را نخواهیم داد و اگر کسی پس از ورود به ترمینال‌ها ماسکش را بردارد هیچ‌کس اجازه سرویس‌دهی و خدمات‌دهی به آن مسافر را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: قطعا با کسانی که در مراحل مختلف ورود و خروج مسافران از ترمینال‌ها و حتی در طول پرواز مرتکب تعلل و تخلف شده‌اند برخورد جدی می‌شود. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر مسافری علائم ویروس کرونا را داشته باشد و به فرودگاه‌ها وارد شود چه اقداماتی برای این مسافر در نظر گرفته شده است، گفت: اگر کسی پس از ورود به فرودگاه‌ها یکی از علائم مشکوک به ویروس کرونا را داشته باشد حق سفر با هواپیما را ندارد و اگر بلیت و کارت پرواز هم دریافت کرده باشد به او اجازه پرواز نمی‌دهیم و نمایندگان وزارت بهداشت برای انجام اقدامات بعدی به این مسافر بیمار رسیدگی می‌کنند. جعفرزاده تاکید کرد: در مراحل مختلف ورود و خروج مسافران و چک کردن آنها نیروی انتظامی حضور دارد و بیشتر از سابق نظارت و سختگیری‌های خود را اعمال خواهد کرد همچنین به همه متولیان و مدیران ترمینال‌ها تاکید کرده‌ایم که باید مسافران و استقبال‌کنندگان پس از ورود به فرودگاه مورد نظارت جدی قرار گیرند تا ضمن استفاده دایمی از ماسک فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند همچنین به مهمانداران پرواز و شرکت‌های هندلینگ نیز این تاکیدات صورت گرفته تا همه مسافران در طول پرواز به صورت مستمر ماسک را روی صورت خود نگه دارند.

 

ارسال نظر