در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۹۳۰

درخواست از پدافند غیرعامل برای بررسی انبار نفت شهران

رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای چهارم شهر تهران از سازمان پدافند غیر عامل خواست که به مساله ایمنی انبار نفت شهران ورود کند. حافظی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت انبارهای نفت شهران با تاکید بر اینکه در کمیسیون سلامت شورای شهر چهارم بارها در خصوص وضعیت انبارهای نفت شهران تذکر داده و موضوع را از نظر ایمنی بررسی کردیم، گفت: انبارهای شهران روی بلندی قرار دارد و در صورت بروز هر گونه حادثه و تخریب دیوارها، امکان جاری شدن نفت و مشتقات آن به سمت پایین دست که مناطق مسکونی هستند، وجود دارد. وی با بیان اینکه علاوه بر وجود انبارهای نفت شهران، شاهد لوله‌های چند کیلومتری انتقال نفت از شهر ری تا شهران هستیم، گفت: براساس اطلاعات آن زمان، لوله‌های انتقال نفت از زیر مناطق مسکونی و شهری عبور می‌کرده و انتظار می‌رود مسوولان وزارت نفت توضیح دهند که وضعیت این لوله‌ها چگونه است. رییس پیشین کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره چهارم در خصوص وضعیت انبارهای نفت شهران با وجود آنکه مکاتبات زیادی داشتیم اما به نتیجه نرسیدیم و کسی پاسخگو نبود، ادامه داد: مساله وجود انبارهای نفت شهران یک مساله پدافندی است و مطالبه ما حالا به عنوان یک شهروند از سازمان پدافند غیر عامل این است که این انبارها را بررسی کنند و در خصوص خطر‌پذیری یا عدم خطر‌پذیری این انبارها به مردم یک گزارش دهند. اگر این انبارها مشکلی ندارد به اطلاع مردم برسانند و این طور نباشد که اجازه دهیم اتفاق رخ دهد و بعد بگوییم کسی به حرف‌هایمان گوش نکرد. وی افزود: مطالبه ما از سازمان پدافند غیر عامل این است که موقعیت این انبارها که در بالادست مناطق مسکونی قرار دارد درباره ایمنی آنها به مردم اطمینان بدهند.

تلفات تصادفات برون‌شهری تهران یک‌سوم درون‌شهری

حیدر نوروزی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه در دیگر استان‌ها نسبت جان باختگان تصادفات برون‌شهری به درون‌شهری 4 به یک است، گفت: در استان تهران جان باختگان سوانح رانندگی برون‌شهری یک‌سوم آمار درون‌شهری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت تلفات انسانی ناشی از تصادفات در جاده‌های این استان گفت: «خطای انسانی»، «جاده»، «خودرو»، «شرایط محیطی و جوی» و «قوانین و مقررات» پنج عامل تأثیرگذار در سوانح معرفی شده‌اند که 3 عامل اول (خطای انسانی، جاده و خودرو) بیشترین تأثیر را در بروز تصادفات رانندگی دارند و براساس اعلام پلیس‌راه بیش از 75 درصد عامل وقوع تصادفات رانندگی، خطای انسانی است.

او افزود: نتیجه بروز تصادف «خسارات»، «جرح و مصدومیت» و «فوت» است، سرعت بالا یکی از عوامل اصلی بروز سوانح رانندگی است و در سرعت‌های زیاد امکان وقوع مصدومیت سخت و فوت بسیار بیشتر است، در این راستا هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذاریم؛ در آزادراه‌ها حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت، در بزرگراه‌ها 110 کیلومتر در راه‌های اصلی 90 کیلومتر، در راه‌های فرعی 60 کیلومتر و راه‌های روستایی 50 کیلومتر بر ساعت است، نباید از این سرعت‌های مجاز اعلام شده عبور کنیم. نوروزی تصریح کرد: وقتی در محور روستایی تأکید شده است که سرعت نباید بیش از 50 کیلومتر بر ساعت باشد باید توجه کرد در حالی که عده‌ای بدون توجه به تعیین رقم حداکثر سرعت در محورهای روستایی با سرعت بالا حرکت می‌کنند که به بروز حادثه می‌انجامد، در محور روستایی قوسِ محور براساس یک سرعت مشخص تعیین شده است و وقتی در یک قوس که حداکثر سرعت نباید بیش از 20 کیلومتر باشد با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنید، قطعاً حادثه رخ می‌دهد.  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اظهار کرد: در کشور سالانه حدود 18 هزار نفر فوتی به دلیل وقوع سوانح رانندگی داریم و این رقم بالایی است، وقتی یک هواپیما با 150 نفر مسافر سقوط می‌کند، بازتاب خبری بسیار بالایی دارد در حالی که در کشور ما به صورت متوسط روزانه 50 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان می‌بازند، باید به این موضوع توجه کنیم که تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی زبان گویای راه‌ها هستند. او افزود: استان تهران از نظر تصادفات فوتی، جرحی و خساراتی نسبت به دیگر استان‌های کشور تفاوت‌هایی دارد، در استان‌های دیگر جان باخته‌های سوانح رانندگی برون‌شهری چهار برابر جان باخته‌های سوانح رانندگی درون‌‌شهری است، یعنی نسبت تلفات تصادفات درون‌شهری به برون‌شهری یک به چهار است، اما در استان تهران جان باختگان سوانح رانندگی برون‌شهری کمتر از درون‌شهری است و یک سوم آمار درون‌شهری است.  نوروزی در پاسخ به اینکه در برخی سال‌ها شاهد افزایش آمار تصادفات و تلفات ‌سوانح رانندگی در محورهای روستایی هستیم. در محورهای روستایی استان تهران با توجه به پرتردد بودن و آسفالت بودن اغلب جاده‌های روستایی، این آمار چگونه است؟ گفت: بله، ‌‌در استان تهران محورهای روستایی با دیگر استان‌های کشور تفاوت زیادی دارد زیرا بار ترافیکی سنگینی روی محورهای روستایی وجود دارد، یک محور روستایی در استان تهران ممکن است به اندازه یک محور بزرگراهی در یکی از استان‌های دیگر بار ترافیکی داشته باشد اما با این حال در آمار تلفات سوانح رانندگی روستایی افزایشی نداشته‌ایم.

 

ارسال نظر