ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۷۶۲

سازو کار اخذ مالیات از خانه‌های خالی تعیین شد

با رای مجلس مالکان واحدهای مسکونی واقع در کلیه شهرهای بالای یکصدهزار نفر اگر در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 4 ماه به عنوان خانه خالی شناسایی شوند به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، به صورت ماهانه مشمول مالیاتی برمبنای مالیات بر درآمد اجاره خواهند شد. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس جزییات طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که در راستای اخذ مالیات از خانه‌های خالی است را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. بر این اساس، مالکان واحدهای مسکونی خالی به صورت ماهانه مشمول مالیاتی برمبنای مالیات بر درآمد اجاره به این شرح می‌شوند: در سال اول، معادل 6 برابر مالیات متعلقه؛ در سال دوم، معادل 12 برابر مالیات متعلقه؛ در سال سوم به بعد، معادل 18 برابر مالیات متعلقه. واحدهای نوساز پس از 12 ماه و در پروژه‌های انبوه‌سازی پس از 18 ماه از پایان مهلت اتمام عملیات ساختمانی مندرج در پروانه ساخت موضوع ماده (۱۰۰) قانون شهرداری، مشمول مالیات موضوع این ماده می‌شوند.نرخ‌های یادشده برای خانه‌های خالی متعلق به اشخاص حقوقی خصوصی، عمومی و دولتی از قبیل دستگاه‌های موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری، ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب و ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور، دو برابر میزان مذکور است.

دهقان زنگنه به سازمان هواپیمایی رفت و برخور به هما

با تصویب هیات وزیران، تورج دهقان زنگنه به عنوان رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری منصوب شد. به گزارش فارس، در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حسن روحانی برگزار شد، هیات وزیران ضمن قدردانی از زحمات علی عابدزاده در دوران ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، تورج دهقان زنگنه را به عنوان رییس جدید این سازمان منصوب کرد.همچنین با تصویب هیات دولت، علیرضا برخور به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.  رییس‌جمهور پس از رأی هیات وزیران به انتصاب نامبردگان، گفت: حوادث هوایی آنقدر دردناک و خسارت بار است که جبران آن گاهی ناممکن و گاهی سال‌ها به طول می‌انجامد و لذا سازمان هواپیمایی کشوری باید مراقب رعایت استانداردهای پروازی در سطح فرودگاه‌های کشور و شرکت‌های هواپیمایی باشد به‌طوری که هیچ پرواز نا امن در هیچ فرودگاه نامطمئنی انجام نشود. به گزارش فارس، پس از وقوع سانحه هواپیمای ATR مسیر تهران-یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان در روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ‌عوامل مختلف و متناقضی درباره علت وقوع این حادثه عنوان شد. پیش از این نیز به دنبال تشکیل دادگاه سانحه ATR یاسوج و قرار اتهام و کیفرخواست در شعبه ۱۳ دادسرای ویژه جرایم کارکنان دولت درباره این سانحه، یک مقام ارشد وزارت راه و شهرسازی به فارس گفته بود که در حال بررسی موضوع تغییر رییس سازمان هواپیمایی هستیم. پس از وقوع این حادثه گزارشی از سوی کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت وقوع حادثه مطرح شد که شاکله آن را «خطای خلبان» تشکیل‌ داده بود در حالی که طبق گزارش کارشناسی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در وقوع این سانحه زنجیره‌ای از عوامل نظیر ضعف نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، ضعف و نقص تجهیزات اداره هواشناسی و سامانه­‌های ناوبری فرودگاهی و عدم صدور گزارش‌های پیش­‌بینی هواشناسی در وقوع این سانحه ‌موثر بوده است‌. با توجه به ضعف‌های هواپیمای ATR در مواجهه با پدیده یخ‌زدگی و سوانح متعدد قبلی آن، هیات بررسی فرانسوی تلاش کرده این ضعف آشکار هواپیما را پنهان کند و دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مسیر با هیات فرانسوی همراهی کرده و لذا منافع ملی نادیده انگاشته شده ­است. پس از آن قوه قضاییه با توجه به ابهاماتی که در پرونده این سانحه وجود داشت، برای اولین‌بار دادگاهی درباره سانحه هوایی تشکیل داد و متولیان امر در ز‌مان وقوع این سانحه به عنوان متهم در دادگاه حاضر شدند؛ البته متهمان با قرار وثیقه آزاد هستند که یکی از آنها علی عابدزاده است که با قرار وثیقه آزاد است. نکته قابل تأمل این است که علی عابدزاده به عنوان یکی از متهمان بروز این حادثه، در حالی با قرار وثیقه بابت اتهام نظارت حاکمیتی ضعیف متهم است که وی در این مدت بر صندلی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری تکیه زده بود و در این سازمان استراتژیک و حساس، صدور مجوزها و نظارت‌‌های عالیه بر عهده وی بود. پیش از این یکی از مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی در این باره به فارس گفته بود: آقای عابدزاده که در حال حاضر خودش بابت سانحه یاسوج به دادگاه می‌رود و پاسخ می‌دهد.

کاهش 64 درصدی اعزام مسافر هوایی در بهار99

در خرداد 99 میزان نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه‌های کشور 31 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است همچنین در 3 ماه اول امسال، در 55 فرودگاه کشور میزان اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها 64 درصد کاهش داشت. همچنین در خرداد ماه 1399 اعزام و پذیرش مسافر 47 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی، میزان ارسال و پذیرش بار و پست هوایی 53 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است. در خردادماه 1399 میزان پروازهای عبوری نیز 80 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

ارسال نظر