ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۷۲۴

تخلفات ساختمانی متفاوت در شهرستان‌های تهران

محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: بیشترین ساخت و ساز غیرمجاز استان تهران مربوط به دو شهرستان ملارد و دماوند است. تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران گفت: البته بیشترین تخریب و اجرای احکام کمیسیون‌های ماده 100 و 99 نیز در همین دو شهرستان بوده است. قطعا در استانی همچون تهران با توجه به اینکه در حوزه اشتغال و سکونتگاهی جذب مهاجر زیادی دارد؛ لذا ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در آن مشاهده می‌شود. وی افزود: البته نوع ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در شهرستان‌های مختلف تهران متفاوت است به شکلی که در دماوند و فیروزکوه و... ساخت و سازهای ویلایی و باغات است و در جنوب استان تهران مثل شهرستان ری با هدف ساخت انبارها برای بارانداز کالاها ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاق می‌افتد. درحقیقت ری به دلیل نزدیکی به تهران مورد ساخت و ساز برای انبارها و سوله‌های کارخانجات و شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که دفتر مرکزی آنها در تهران است. معاون استاندار تهران ادامه داد: این کارخانجات و شرکت‌ها با توجه به اینکه در جنوب استان، زمین ارزان‌تر و فضای باز بیشتر است و از سوی دیگر دسترسی‌های مناسب همچون مسیر ترانزیت در جنوب تهران و وجود آزادگان و کمربندی دوم و سوم تهران در این ناحیه وجود دارد، شرایط دسترسی خودروهای سنگین را فراهم کرده است، این در حالی است که شمال استان تهران چنین ظرفیتی را ندارد. وی تاکید کرد: بر همین اساس در راستای کاهش این تخلفات در تهران وزارت راه و شهرسازی طرحی را برای شرق تهران تهیه کرده است؛ البته این طرح در مقیاس بسیار بالایی بود که ایراداتی به آن گرفته شده است. استان تهران پهنه یک درصدی کشور را شامل می‌شود و این در حالی است که 20 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است؛ از این رو، این جمعیت نیاز به فضاهایی برای گذران اوقات فراغت دارد و در حقیقت این یک نیاز جامعه است لذا این استان در پهنه جغرافیایی محدود خود با این مشکل مواجه است.

زمزمه خداحافظی اجباری عابدزاده از هواپیمایی کشور

گفته می‌شود با حذف «علی عابدزاده» از سازمان هواپیمایی کشوری، «امیر علیرضا برخور»جانشین سابق نیروی هوایی ارتش وارد سازمان هواپیمایی یا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌شود. به گزارش ایلنا، با اتفاق تلخ هواپیمایی اوکراین در بهمن ماه سال گذشته، افکار عمومی خواستار استعفا یا برکناری علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری بود اما به هر دلایلی، عابدزاده در سمت خود باقی ماند. مدتی بعد اخباری مبنی بر تعلیق وی از کار در جریان پرونده سقوط هواپیمای‌ای تی آر آسمان منتشر و مطرح شد و گفته می‌شود عابدزاه به عنوان متهم ردیف چهارم در دادگاه‌های مرتبط با سقوط هواپیمای‌ای تی آر یاسوج برای دفاع از عملکرد خود حضور دارد. در تمام این مدت بحث برکناری یا کناره‌گیری عابدزاده از سمت ریاست سازمان هواپیمایی مطرح بود اما گویا این روزها این موضوع به‌طور جدی‌تر از سوی وزیر راه و شهرسازی دنبال می‌شود و اخیرا هم بحث برکناری وی از این سمت و جایگزینی «تورج دهقان زنگنه» مدیرعامل فعلی هما و «امیر علیرضا برخور» از چهره‌های بازنشسته نیروی هوایی ارتش و یکی از معاونان فعلی وزیر راه و شهرسازی در هیات دولت مطرح شده است که گویا گزینه امیر برخور جدی‌تر است. البته امیر برخور در سال 96 بازنشسته شده و مشخص نیست آیا با این وضعیت با حضور وی در سازمان هواپیمایی کشوری یا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موافقت می‌شود یا خیر. او در سابقه خود، فرماندهی پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا (ع)، جانشینی معاونت عملیات نیروی هوایی و فرماندهی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان را دارد. وی اواخر تابستان سال ۹۲ به سمت جانشینی نیروی هوایی منصوب شده بود. لازم به ذکر است که وی در سال 96 در این سمت بازنشسته شد.

فرصت یک هفته‌ای  برای تکمیل ثبت‌نام وام اجاره

وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای خبر داد که متقاضیان دریافت وام اجاره از ساعت ۱۱ صبح دیروز ۱۴ مرداد با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir می‌توانند نسبت به تکمیل اطلاعات موردنیاز اقدام کنند. بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، پیرو ثبت نام پیامکی، جهت پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران، ضروری است به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام، متقاضیانی که به صورت پیامکی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده‌اند با توجه به آخرین رقم سمت راست کد ملی طی روزهای مشخص شده با مراجعه به سامانه  tem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات موردنیاز اقدام کنند. ۱۴ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۴» بود می‌توانستند که فرآیند ثبت نام پیامکی را تکمیل کنند. ۱۵ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۲و ۳» است؛ ۱۶ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۱» است؛ ۱۷ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۵»، «۶» و «۷» است؛ ۱۸ مرداد، متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۰»، «۸»، «۹» است؛ و ۲۰ مرداد، کلیه متقاضیان جامانده می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

 

ارسال نظر