ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۵۴

الزام مالکان چند واحدی  به ثبت اطلاعات در سامانه املاک 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه گفت: بر اساس سامانه املاک و اسکان کشور قابلیت شناسایی مالکان حقیقی و حقوقی و تعداد خانه‌های خالی بر اساس کد ملی وجود دارد. به گزارش مهر، پروانه اصلانی اظهار کرد: بر اساس سامانه املاک و اسکان کشور قابلیت شناسایی مالکان حقیقی و حقوقی و تعداد خانه‌های خالی بر اساس کد ملی وجود دارد. هفته آینده از طریق این سامانه به افرادی که بیش از یک خانه دارند پیامک داده می‌شود و آنها وارد سامانه املاک و اسکان کشور خواهند شد تا اطلاعات ملک خود را مشاهده و تأیید و اطلاعات سکونتی را خود اظهاری کنند. وی اضافه کرد: در این میان خانه‌های خالی شناسایی شده و اطلاعات آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد. مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره افتتاح خانه‌های طرح اقدام ملی مسکن در مرداد گفت: تا پایان مرداد با حضور رییس‌جمهور مراسم افتتاح و تحویل واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در برخی شهرها از جمله کرمان برگزار خواهد شد.

بیمارستان‌ها ضد زلزله می‌شوند

قاسم قربانعلی زاده، عضو هیات مدیره سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی با اشاره از ابلاغ دستورالعمل لرزه‌ای اجزای سازه‌ای و غیر سازه‌ای ساختمان بیمارستان‌ها از جانب سازمان برنامه و بودجه، خبر داد. به گزارش مهر قربانعلی‌زاده با بیان اینکه آیین‌نامه ۲۸۰۰ بیشتر برای طراحی لرزه‌ای ساختمان‌های متعارف کاربرد دارد، اظهار کرد: از آنجایی که برای طراحی لرزه‌ای بناهای پر اهمیتی مانند بیمارستان‌ها که پس از حوادثی مانند زلزله نیز باید کارکرد خود را حفظ کنند به دستورالعمل جامعی نیاز بود، سازمان مجری طرح پژوهشی مشترکی با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز کرد که به تدوین نشریه شماره ۸۱۶ سازمان برنامه و بودجه منجر شد. معاون برنامه‌ریزی و مهندسی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود: رعایت دستورالعمل جدید در بناهایی که دستورالعمل مناسبی برای آنها وجود ندارد، الزامی است.

هشدار دوباره به بدحسابان  در طرح ملی مسکن

چند روز بعد از اولتیماتوم وزارت راه‌و شهرسازی به متقاضیان بدحساب مسکن ملی برای واریز ۴۰ میلیونی آورده اولیه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: یک هزار و ۳۰۰ نفر آورده ۴۰ میلیونی خود را واریز کردند و در صورت بدحسابی متقاضیان، ظرفیت جدیدی برای ثبت‌نام مجدد مسکن ملی در تهران فراهم می‌شود. متقاضیان مسکن ملی در تهران بیش از یک ماه بود که به مراحل واریز وجه رسیده بودند، اما خبری از تکمیل مدارک و واریز آورده اولیه نبود، موضوعی که به تکمیل به موقع ساخت مسکن ملی ارتباط مستقیم دارد و در صورتی که متقاضیان سر وقت آورده خود را برای تزریق به پروژه واریز نکنند ساخت واحدها تا سال ۱۴۰۰ تکمیل نخواهد شد. در همین راستا وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد که واریز نشدن قسط اولیه متقاضیان مسکن ملی در تهران در موعد مقرر به منزله انصراف از پروژه تلقی خواهد شد. خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، در خصوص نتیجه اولتیماتوم وزارت راه به متقاضیان بدحساب به ایرنا گفت: تا هفته گذشته فقط ۲۴۰ نفر نسبت به تکمیل موجودی و واریز وجه اقدام کرده بودند اما بعد از اعلام حذف متقاضیان بدحساب ۱۳۰۰ نفر موجودی خود را تکمیل کردند. او در خصوص احتمال تمدید مهلت زمان واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی، گفت: ممکن است با اعلام وزارت راه و شهرسازی این مهلت تمدید شود. وی با پیش‌بینی ثبت‌نام قطعی ۷۰ درصد از متقاضیان، گفت: در صورتی که مشتری‌های بدحساب آورده خود را تکمیل نکنند، ظرفیت جدیدی برای ثبت نام مجدد مسکن ملی در تهران فراهم می‌شود.

مجوز پروازهای ترکیه به ایران صادر شده است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ترکیش صادر شده است، اما اینکه پروازهای این شرکت هواپیمایی چه زمانی به ایران آغاز می‌شود، هنوز مشخص نیست. اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، پروازهای ترکیه به ایران و بالعکس متوقف شد اما با تلاش وزارت امورخارجه و همزمان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه در خرداد ماه، این کشور اعلام کرد که مرز هوایی دو کشور از اول ماه اگوست برابر با ۱۱ مردادماه باز می‌شود. با این حال شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین تاریخ زودتری را اعلام و در اطلاعیه‌ای خبر داد که پروازهای ترکیه به تهران از ۱۶ جولای (۲۶ تیرماه) از سر گرفته می‌شود و در پی این اطلاعیه بلیت فروشی در مسیر تهران- استانبول هم آغاز شد اما نه پروازی انجام شد و نه شرکت‌های هواپیمایی داخلی توانستند به پروازهای برنامه‌ای خود به مقصد استانبول ادامه دهند. رضا جعفرزاده به ایرنا گفت: مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ترکیش صادر شده است اما اینکه پروازهای این شرکت هواپیمایی چه زمانی به ایران آغاز می‌شود، هنوز مشخص نیست.

 

ارسال نظر