در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۵۵۹

هیچ شهروندی بر شهروند دیگر برتری ندارد

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: در جماران ساخت و‌سازی انجام گرفته، شهرداری منطقه اعلام کرد تا متوقف شود و نهایتاً چون تمکین نشده، شهرداری به ناچار ایستادگی ونسبت به رفع خلاف اقدام کرد. به گزارش مهر، زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره اقدام شهرداری تهران در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز نهاد ریاست‌جمهوری در منطقه جماران و همچنین حواشی پیش آمده از جمله دعوت نشدن شهردار تهران در جلسات هیات دولت گفت: همه شهروندان در مقابل قانون یکسان هستند و هیچ شهروندی از دیگری برتری ندارد. بنابراین اگر در سطح شهر غفلتی انجام شود باید از آن جلوگیری شود تا حقوق شهروندان رعایت شود. او درباره تخلف انجام شده در جماران گفت: تخلفی صورت گرفت و شهرداری باید ورود و از ادامه کار جلوگیری می‌کرد که این کار انجام شد. انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف به ویژه دولتی نیز در مقابل قانون بیشتر رعایت کنند چراکه می‌توانند برای جامعه الگو باشند و رفتارشان اثرگذار است. این عضو شورای شهر بیان کرد: حجم فعالیت و ساخت و ساز در تهران زیاد است و انتظار از شهردار به عنوان کسی که شهر تهران را اداره می‌کند این است که با تخلفات برخورد کند. اگر در مواردی چشم پوشی شود، هم شهردار زیر سوال می‌رود و هم مردم به عنوان یک رفتار نادرست آن را مطالبه می‌کنند، ضمن اینکه برخی ممکن است به سمت تخلف بروند. نوری گفت: اقدام شهرداری تهران اقدام درستی است و انتظار می‌رود ارگان‌های دولتی و نهاد ریاست‌جمهوری نیز با دریافت مجوزهای رسمی ساخت و ساز از قانون تبعیت کنند. او درباره اقدام دولت در دعوت نکردن از شهردار تهران برای حضور در جلسات هیات دولت با بیان اینکه در این باره نمی‌تواند ورود پیدا کند، گفت: البته ظاهراً دعوت انجام می‌شود و باید تلاش کرد کدورت‌های احتمالی رفع شود و تعامل میان شهردار و دولت برقرار شود.

تبلیغات محیطی در زمینه مقابله با کرونا کافی نیست

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران درخصوص کم بودن تبلغیات محیطی مرتبط با کرونا در پایتخت گفت: این حق را می‌دهم که تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران کافی نیست. نژادبهرام در گفت‌وگو با ایلنا، درباره کم بودن تبلیغات محیطی مبارزه با کرونا از سوی شهرداری تهران گفت: درباره این مساله به شما حق می‌دهم، چرا که ترس و وحشتی که در دو ماهه اول شیوع کرونا وجود داشت اکنون بین شهروندان و به صورت عمومی وجود ندارد و شهرداری تهران نیز جدای از این قضیه نیست، چرا که در کنار همه شهروندان، نهادها و دستگاه‌ها وجود دارد. او با بیان اینکه آگاهی بخشی در این مدت انجام شده و نسبت به تهیه موشن گرافی و پخش آن از سوی مرکز ارتباطات اقدامات مناسبی صورت گرفته، ادامه داد: شاید تهیه بنر و تابلو به آن شدت در سطح شهر وجود نداشته باشد، اما در قالب فضای مجازی وجود دارد، اما این نقد وارد است و باید روی آن تامل و تاکید شود که شهرداری نسبت به تبلیغات محیطی بیشتر اقدام کند. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران کافی نیست.حتما این مساله گزارش‌گیری و پیگیری خواهد شد که تبلیغات محیطی و پیام‌های کرونایی در صورت کافی نبودن حتما در سطح شهر گسترش یابد. نژادبهرام اظهار داشت: شهرداری تصمیمات را در ارتباط با ستاد کرونا انجام می‌دهد و نمی‌شود فی البداهه اقدامی را انجام داد. شهرداری تمامی اقدامات گذشته را انجام می‌دهد و در ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان و اعمال دورکاری پیشران بوده است. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات شهرداری در زمینه کرونا با شدت بیشتری صورت می‌گیرد، گفت: اکنون محوریت بیشتر جلساتی که برگزار می‌شود در این زمینه است.

نظارت شورای شهر بر هزینه‌کرد اوراق مشارکت مترو و اتوبوس

افشین حبیب زاده، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از نظارت شورای شهر بر هزینه کرد اوراق مشارکت مترو و اتوبوس خبر داد. حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار 1500 میلیارد تومان از اوراق مشارکت سال 98 برای مترو و اتوبوس گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتوبوس و 1000 میلیارد تومان برای مترو محقق شد. وی با بیان اینکه شهرداری تهران در موضوع اتوبوس وضعیت خوبی ندارد به همین دلیل باید از همین حالا مقدمات انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های داخلی تولید اتوبوس را آماده کنند تا کار تولید اتوبوس آغاز شود، افزود: این مساله هم به تولید ملی و اشتغال کمک می‌کند و هم نیاز اصلی تهران به اتوبوس را مرتفع می‌سازد. حبیب‌زاده با بیان اینکه ممکن است بخش عمده‌ای از هدف‌گذاری‌ها در توسعه اتوبوس و مترو در شورای شهر پنجم به نتیجه برسد، گفت: قطعا بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای به مدیریت بعدی محول می‌شود که امیدواریم مدیران آینده نیز این موضوع را با دقت بررسی کنند. او با بیان اینکه معاون حمل و نقل شهرداری تهران با جدیت موضوع نوسازی اتوبوس و توسعه مترو را دنبال می‌کند، تصریح کرد: شورای شهر نیز به‌طور مستقیم نسبت به رصد فعالیت شهرداری تهران در این حوزه و گزارش‌گیری اقدام می‌کند تا در این شرایط که منابع مالی تأمین شده، مدیران شهرداری نیز با سرعت و جدیت بیشتری کار را ادامه دهند.

 

ارسال نظر