در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۰:۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۶۹۵۱۵

محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در ۱۰۰ نقطه تهران

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت به دنبال لغو محدودیت ارتفاعی ساخت و ساز در محله جماران است، ‌گفت: بیش از ۱۰۰ نقطه تهران دارای محدودیت ارتفاع در ساخت و ساز است. خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، درباره دستور اخیر رییس‌جمهور مبنی بر لغو محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در ملک نهاد ریاست‌جمهوری در محله جماران اظهار کرد: دستوری که روحانی مطرح کرده بر اساس مطالبه و درخواست مردم محله جماران بوده است و مردم محلی درخواست داشته‌اند که محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در این منطقه لغو شود. وی افزود: بر همین اساس از دفتر رییس‌جمهور دستوری برای طرح این مساله در شورای عالی شهرسازی مطرح شده است. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امیدوارم دولت اگر می‌خواهد مشکل مردم را برطرف کند تنها یک منطقه از تهران را مدنظر نداشته باشد چرا که در حال حاضر شهروندان تهرانی در بسیاری از مناطق دچار مشکل محدودیت ارتفاع در ساخت و ساز هستند. خلیل آبادی با بیان اینکه تخلف ساختمانی انجام گرفته در ملک نهاد ریاست‌جمهوری در جماران توسط شهرداری بررسی و تخریب شده است، گفت: در حال حاضر دولت می‌خواهد در کمیسیون عالی شهرسازی محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در محله جماران را که پیش از این بر اساس طرح تفصیلی با محدودیت همراه شده، رفع کند. وی تصریح کرد: این اقدام دولت برای محله جماران در حالی است که شهروندان در منطقه 20 (شهرری) در اطراف حرم عبدالعظیم(ع)، چشمه‌علی و ابن‌بابویه با محدودیت ارتفاع در ساخت و ساز همراه هستند. این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: نه تنها در جماران بلکه در بیش از 100 محدوده و نقطه تهران در حال حاضر محدودیت ارتفاعی برای ساخت و ساز وجود دارد و این موضوع به دلیل قرار گرفتن ساختمان‌ها در مجاورت آثار باستانی، میراث فرهنگی یا اداره‌های خاص است. خلیل‌آبادی اظهار کرد: در صورتی که محدودیت ارتفاعی در همه محلات تهران یکسان باشد، ساخت و ساز تسهیل شده و بافت فرسوده زودتر به بافت ایمن و پایدار تبدیل خواهد شد.

ابلاغ ۹۳ اخطاریه محیط زیستی به واحدهای آلاینده تهران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران در بازدید از گود آبعلی گفت: تخلیه غیر اصولی نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات محیط زیستی است که باید در این خصوص الزامات مربوطه به‌طور کامل و دقیق رعایت شود.به گزارش ایسنا، فاطمه برنا در جریان بازدید از گود نخاله‌های ساختمانی آبعلی ضمن تاکید بر رعایت الزامات محیط زیستی توسط واحدهای بازیافت نخاله و تولید شن و ماسه، بر تفکیک اصولی و جدا‌سازی صحیح پسماندهای ساختمانی تاکید و اظهارکرد: از آن جایی که روزانه حجم بسیار زیادی نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به منظور بازیافت به محل گود آبعلی انتقال داده و تخلیه می‌شود بنابراین جداسازی و تفکیک اصولی آنها برای استفاده مجدد در چرخه مصرف مهم و ضروری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران افزود: به دلیل تولید گرد و غبار بیش از حد ناشی از فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه و بازیافت نخاله‌های ساختمانی، باید ابزار و تجهیزات مناسب برای کنترل آلودگی هوا در این واحدها به کار گرفته شود. برنا همچنین در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره در تیرماه امسال گفت: انجام ۶۰ مورد گشت و پایش زیست محیطی و بررسی ۱۱۴ مورد خوداظهاری و ۱۸ مورد نمونه‌برداری از خروجی سیستم تصفیه فاضلاب واحد‌های صنعتی از جمله این اقدامات بود. وی ادامه داد: ابلاغ ۹۳ اخطاریه محیط زیستی به واحدهای آلاینده به دلیل رعایت نکردن الزامات محیط زیستی، پلمب بخش آلاینده یک واحد به دلیل بی‌توجهی به اخطارهای زیست محیطی و بررسی ۳۷ مورد شکایت و تشکیل شش پرونده حقوقی در مراجع قضایی از دیگر اقدامات انجام شده این اداره در تیرماه سال جاری بوده است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، برنا در پایان با بیان اینکه ماموران اجرایی این اداره در تیرماه امسال ضمن کشف و رهاسازی یک حلقه مار افعی، موفق به شناسایی شکارچیان متخلف و جلوگیری از شکار غیرمجاز در مناطق البرز مرکزی و کشف سه قبضه اسلحه شکاری شدند، خاطرنشان کرد: پایش مناطق تحت مدیریت و بازدید مستمر از مراکز نگهداری حیات وحش و باغ وحش‌های تهران در دستور کار این اداره قرار دارد.

اظهار بی‌اطلاعی هاشمی  از دستور اخیر رییس‌جمهور

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفت: گزارشی مبنی بر دستور رییس‌جمهور برای لغو محدودیت ارتفاعی ملک جماران به دست بنده نرسیده است. هاشمی در گفت‌وگو با فارس درباره موضوع لغو محدودیت ارتفاعی ملک جماران اظهار کرد: خبری در این زمینه ندارم و گزارشی هم به دست من مبنی بر دستور رییس‌جمهور جهت لغو محدودیت ارتفاعی جماران واصل نشده است. نامه‌ای نیز در این زمینه به هیات رییسه شورای شهر ارسال نشده و به نظرم درباره این موضوع از پیروز حناچی شهردار تهران سوال کنید. به گزارش فارس، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر خبر از دستور رییس‌جمهور برای لغو محدودیت ارتفاعی ملک نهاد ریاست‌جمهوری داده است و اعلام کرد: جلسه آتی شورای عالی شهرسازی درباره اجرای دستور اخیر رییس‌جمهور است. دستور اخیر رییس‌جمهور در مورد ملک جماران با واکنش‌های فراوانی مواجه شده است.

 

ارسال نظر