در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۴۳۱

دلیل عدم دعوت هیات دولت از حناچی

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد چرایی عدم دعوت از حناچی برای حضور در جلسات هیات دولت توضیحاتی را ارایه کرد.به گزارش ایسنا، خلیل آبادی در خصوص چرایی عدم حضور حناچی شهردار تهران در جلسات هیات دولت گفت: شهرداری‌ها در کل کشور خدمات زیادی به دولت ارایه می‌کنند و این دو برای حل مشکلات در کنار یکدیگر هستند و در تهران نیز رابطه دولت و شهرداری کاملا صمیمانه است. به گونه‌ای که شهردار تهران در جلسات هیات دولت شرکت می‌کرد.وی گفت: اما اخیرا در چند جلسه اخیر، وی به جلسات دعوت نشده است که احتمال می‌دهیم این عدم دعوت به موضوع تخریب نیم طبقه اضافه ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری در جماران برمی‌گردد.وی با بیان اینکه بعد از تخریب این ساختمان دیگر حناچی به جلسات هیات دولت دعوت نشد و شاید این مساله بر روی روابط دولت و شهرداری تاثیرگذار بوده، گفت: البته شهردار تهران عضو مهمان هیات دولت است و با اختیار دولت به این جلسات دعوت می‌شود. اما معمولا مرسوم بوده که شهردار نیز در جلسات باشد و امیدواریم هر چه سریعتر این مشکلات حل شود چرا که تهران به دلیل پایتخت بودنش نیازمند رابطه متقابل با دولت است. وی افزود: البته اخیرا دولت در مورد اوراق مشارکت مترو کمک زیادی به شهرداری کرده و این طور نیست حالا که شهردار در جلسات شرکت نمی‌کند دولت هم خدمات نمی‌دهد؛ اما این موضوع در افکار عمومی و رسانه‌ها بازتاب زیادی داشته است و امیدواریم دولت تدبیر کند تا این مساله نیز حل شود.

خاطره‌بازی با شهرنمای نقشه تهران

اگر دلتان برای تهران تنگ شده و در این شرایط کرونایی نمی‌توانید در خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر قدم بزنید و مکان‌های خاطره‌انگیز زندگی شهریتان در پایتخت را دوباره از نزدیک ببینید به نقشه تهران مراجعه کنید و با «شهرنما» به گشت و گذار در آن بپردازید. به گزارش ایسنا، در سامانه نقشه تهران به آدرس map.tehran.ir که سال‌هاست از سوی شهرداری برای ارایه خدمات مسیریابی و پیدا کردن انواع اماکن شهر تهران مورد استفاده است، امکان جذاب دیگری وجود دارد به نام «شهرنما» که به وسیله آن می‌توانید در شهر گردش کنید و کوچه‌ها و خیابان‌ها را با نمای ۳۶۰ درجه یا به عبارت دیگر همان «پانوراما» ببینید.

طرحی برای نجات ۱۵درصد جمعیت تهران در زلزله

بافت فرسوده و نامقاوم به یکی از معضلات پایتخت بدل شده است، معضلی که نگرانی‌های جدی پیرامون گستردگی و جمعیت ساکن در آن در هنگام حوادثی مانند زلزله وجود دارد و متاسفانه افزایش قیمت‌ها در حوزه ساخت و ساز شرایط مقاوم‌سازی آن را نیز با دشواری روبرو کرده است. در این میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران متولی طرحی برای ایمن‌سازی این بافت شده است. رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد طرح بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران گفت: بسیاری از ساختمان‌ها و بناهای واقع در بافت فرسوده حتی فاقد اسکلت بتنی هستند و همین امر سبب می‌شود که با کوچک‌ترین لرزه‌های تمام ساختمان فروبریزد. حتی در مواردی زلزله هم نبوده و ساختمان فروریخته که آخرین مورد آن حدود دوهفته پیش در مرکز تهران رخ داد و یک ساختمان سه طبقه قدیمی ناگهان فروریخت.رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده حدود ۳۰۰۰هکتار بافت فرسوده در شهر داریم، گفت: حدود ۱۵ درصد از جمعیت شهر در این بافت ساکن هستند. اما متاسفانه در برخی ازمناطق شهری ما، به خصوص مناطق مرکزی و جنوبی، درصد زیادی از ساکنان ساکن بافت فرسوده هستند. مثلا در منطقه ۱۱ تهران؛ حدود ۴۰ درصد از جمعیت ساکن بافت فرسوده‌اند ومنطقه ۱۲ نیز وضعیتی مشابه دارد.کرمی محمدی ادامه داد: لازم است که این ساختمان‌ها نوسازی شوند و در همین راستا نیز شهرداری تهران تسهیلات خوبی برای این امر پیش بینی کرده است، اما متاسفانه در چند سال اخیر افزایش قیمت و هزینه‌ها در ساختمان‌سازی منجر شده تا برخی از مالکان ساختمان‌های فرسوده توانایی نوسازی ملک خود را نداشته باشند، مخصوصا اینکه اکثر ساختمان‌های دارای بافت فرسوده در مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران قرار دارد.وی با بیان اینکه درهمین راستا نیز طرح بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های شهر تهران در دستور کار مدیریت بحران تهران و شهرداری تهران قرار گرفت، گفت: در این طرح امکان بهسازی نسبی یا به عبارتی دیگر مقاوم‌سازی را فراهم کردیم. چرا که هزینه‌های آن به مراتب کمتر از نوسازی یک ساختمان است. بر این اساس متقاضیان بهسازی واحدهای مسکونی می‌توانند به شهرداری تهران مراجعه کرده و در خواست مجوز بهسازی کنند.او اضافه کرد: پس از ثبت درخواست کارشناسان شهرداری اقدام به بررسی ملک کرده واگر وضعیت آن به گونه‌ای باشد که امکان مقاوم‌سازی نسبی و بهسازی لرزه‌ای آن وجود داشته باشد، مجوز مربوطه را صادر خواهند کرد.کرمی محمدی درباره املاکی که نتوانند تاییدیه برای دریافت مجوز را اخذ کنند نیز گفت: این بناها حتما خیلی فرسوده و نامقاوم هستند و حتما باید نوسازی شوند. چون مقاوم‌سازی و بهسازی نیز باید در ساختمان‌هایی صورت بگیرد که شرایط آن را داشته باشد.

 

ارسال نظر