در شهر

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۱۹۲

    هاشمی: درباره کلینیک سینا

به نکات جدیدی دست یافته‌ایم

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بررسی پرونده کلینیک سینا مهر در کمیته ویژه شورا همچنان ادامه دارد، گفت: به نکات جدیدی در این زمینه دست یافته‌ایم. محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین بررسی‌های انجام گرفته در مورد پرونده حادثه کلینیک سینامهر اظهار داشت: کمیته ویژه شورای شهر در حال بررسی این موضوع است و تا رسیدن به نتیجه مشخص، بررسی‌ها ادامه خواهد داشت. وی افزود: همچنین هیات کارشناسی 11 نفره در قوه قضاییه و دادستانی به صورت دقیق در حال رسیدگی به این پرونده هستند و بررسی‌ها نیز توسط این هیات انجام گرفته است. رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اعضای کمیته ویژه شورای شهر پس از بررسی‌ها به نتایج جدیدی دست یافته‌اند که این نظرات و نکات به موقع اعلام خواهد شد. هاشمی در پاسخ به اینکه سهم قصور شهرداری در حادثه کلینیک سینامهر چقدر بوده است، ‌گفت: شورای شهر و قوه قضاییه زمانی که به نتیجه نهایی در این زمینه دست یافتند، آن را اعلام می‌کنند. کلینیک سینا مهر 10 تیر امسال دچار حریق و انفجار شد و 19 نفر جان خود را از دست دادند که اکثر جانباختگان کادر درمان این کلینیک بودند.

    مرگ بیش از ۳۳۰۰ موتورسوار

در تصادفات سال ۹۸

بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ موتورسوار در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند که حدود ۱۲ درصد آنها (۳۹۲ نفر) دانش‌آموز بودند؛ ضربه به سر به دلیل عدم استفاده از «کلاه ایمنی» عامل بیش از نیمی از تلفات تصادفات موتورسواران بوده است. به گزارش تسنیم، بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، 61.2 درصد از کشته‌های موتورسواران در سال گذشته، 18تا 49 ساله بوده‌اند، این آمار بیانگر حجم بالای تلفات تصادف موتورسیلکت‌ها در سنین جوانی است. پس از گروه سنی 18 تا 49 سال، تفکیک سنی سایر گروه‌ها عبارت است از: کمتر از 10 سال دو درصد، 11 تا 17 سال 11.2 درصد، 50 تا 59 سال 9.9 درصد، 60 سال و بالاتر 15.6 درصد. رده سنی 0.2 درصد از تلفات سال گذشته نیز نامعلوم گزارش شده است. در سال گذشته 3 هزار و 304 موتورسوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، از این تعداد، 3 هزار و 152 نفر مرد و 152 نفر زن بودند. آمار تلفات موتورسواران در سال 98 نسبت به سال قبل از آن، 11.8 درصد کمتر شده است، در سال 1397 آمار تلفات موتورسیکلت‌سواران سه هزار و 745 نفر گزارش شده بود. براساس آمارهای موجود بیشترین آمار تلفات موتورسواران در سال گذشته به ترتیب مربوط به استان تهران با 321، خراسان رضوی با 274 و اصفهان با 269 نفر و کمترین آن مربوط به ایلام با 15 و کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل هر کدام با 20 فوتی بوده است. در این مدت استان‌های فارس (72 نفر)، تهران (65 نفر) و گلستان (52 نفر) نیز بیشترین کاهش تلفات موتورسواران را نسبت به سال 97 داشته‌اند.

    کمیته صیانت از حریم تشکیل شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تشکیل کمیته صیانت از حریم با محوریت شهرداری تهران و دادستانی با حضور نمایندگان و روسای دستگاه‌های متولی واقع در حریم خبر داد.  به گزارش ایلنا، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت صیانت از اراضی واقع در حریم شهر تهران گفت: همواره شهرداری تهران در صیانت از حریم به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی و پیش رو اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است تا ضمن حفظ ریه‌های تنفسی شهر از هرگونه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در آن جلوگیری شود. وی رونمایی از سامانه پایش حریم شهر تهران با هدف شفافیت در مدیریت حریم و تجمیع اطلاعات، رصد ساخت ‌و سازها توسط کوادکوپتر، همکاری سه‌جانبه بین شهرداری تهران، سازمان‌های مردم نهاد و استانداری تهران در پروژه پاکسازی حریم، رفع موانع حقیقی و حقوقی پیش پای مدیران مناطق دارای حریم و تعامل شهرداری تهران با فرمانداری‌ها را از جمله اقدامات و مصادیق صیانت از حریم شهر تهران در این دوره برشمرد.

گلپایگانی افزود: در سال‌های اخیر حریم شهر تهران به دلیل تعارضات مدیریتی و سرزمینی موجب دست اندازی‌های زیادی از سوی فرصت طلبان شده است، همچنین با توجه به حساسیت‌های موجود در اطراف کلان‌شهر تهران، این موضوع توجه ویژه‌ای را می‌طلبد، بدین منظور تشکیل کمیته صیانت از حریم در دستور کار قرار گرفت که در پاسخ به درخواست تشکیل این کمیته با محوریت شهرداری تهران و دادستانی، با دستور مقام قضایی این موضوع عملیاتی شد.

وی بیان کرد: اعضای این کمیته متشکل از دستگاه‌های متولی واقع در حریم شهر تهران از جمله: فرمانداران، فرماندهان انتظامی، نمایندگان جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی و ... می‌باشد که اولین جلسه آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های واقع در حریم شهرستان اسلامشهر تشکیل و به دنبال آن متعاقباً جلساتی با نمایندگان دیگر شهرستان‌های واقع در حریم خواهیم داشت. معاون شهردار تهران گفت: هدف از تشکیل این کمیته رفع تعارضات و تداخلات محدوده حریم شهر تهران است به‌طوری که با این اتفاق امیدواریم شاهد مدیریتی منسجم‌تر و اقداماتی هماهنگ‌تر باشیم گلپایگانی با تشکر ویژه از دادستانی و دستگاه قضایی ابراز امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاه‌های مسوول در امور حریم شهر تهران به فوریت و با اقتدار کامل از تمامی تخلفات شکل گرفته در عرصه جنوبی محدوده حریم رفع اثر شود. براساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وی تأکید کرد: راهکار برون‌رفت از مسائل و مشکلات حریم شهر تهران هم افزایی و مشارکت فعال نهادهای مسوول در حرایم است و اجرای قوانین وضوابط قانونی می‌تواند صیانت از حریم شهر تهران را تضمین کند.

 

ارسال نظر