ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۰۷۴

هواپیمایی امارات پروازهای خود به تهران را از سرگرفت

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ضمن اعلام افزایش پروازها در این فرودگاه، گفت: هواپیمایی امارات صبح امروز پروازهای خود به تهران را پس از ۶ ماه توقف، از سر گرفت. به گزارش روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، محمدرضا کریمیان اظهار داشت: شیوع بیماری کووید ١٩ در جهان و کاهش تقاضا برای سفر موجب شد تا بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دنیا عملیات پروازی خود را محدود یا متوقف کنند. وی ادامه داد: اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و بهبود شرایط کنترل بیماری کرونا موجب شد تا عملیات پروازی شرکت‌های هواپیمایی به تدریج به شرایط عادی بازگردد و دوباره شاهد رشد پروازها باشیم. کریمیان گفت: در همین راستا هواپیمایی امارات برنامه خود برای از سرگیری پروازها به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را اعلام کرد و نخستین پرواز این شرکت هواپیمایی پس از قریب به ۶ ماه ساعت 10:25 امروز (دیروز) تهران به زمین نشست. عضو هیات‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان داشت: شرکت هواپیمایی امارات از امروز ٢٧ تیرماه یک پرواز روزانه در مسیر تهران -  دبی-  تهران با هواپیمای بویینگ ٧٧٧ انجام خواهد داد. معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: افزایش پروازها متاثر از اجرای دقیق پروتکل‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کووید ١٩ در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است که موجب شده تا شرکت‌های هواپیمایی درخواست برقراری پرواز به پایتخت کشورمان را داشته باشند. بر اساس اعلام هواپیمایی امارات، با از سرگیری پروازها به تهران این شرکت هواپیمایی به ۵۹ مقصد در اقصی نقاط جهان پرواز خواهد داشت.

افزایش ۴۰  درصدی مراجعه به گرمخانه‌ها با شیوع کرونا

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد بی‌خانمان به گرمخانه‌ها در پی شیوع کرونا در تهران خبر داد.

سید مالک حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌های پایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: معمولا در روزهای گرم سال شاهد کاهش مراجعه به گرمخانه‌ها هستیم، به گونه‌ای که در سال گذشته در این ایام سال، حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر در گرمخانه‌های پایتخت پذیرش شدند. وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و حساسیت بسیاری از کارتن خواب‌ها برای عدم ابتلا به این بیماری، مراجعات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد افزایش تعداد کارتن خواب‌ها به دلیل دغدغه آنها نسبت به ابتلای کرونا و افزایش آگاهی بخشی به این افراد در گرمخانه‌ها است. حسینی درباره میزان ابتلای مددجویان در گرمخانه‌ها نیز افزود: روز جمعه هفته گذشته گزارشی دال بر ابتلای مشکوک چند مددکار در یکی از مراکز گزارش شد و همچنین اعلام شد که سه مددجو نیز احتمالا دارای بیماری کرونا هستند که این افراد به مراکز درمانی منتقل شدند و خوشبخانه تست ابتلای مددجویان به کرونا منفی شد، اما ۴ مددکار یکی از مراکز به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه اقدامات لازم جهت کنترل شرایط و تشدید مراقبت‌ها انجام شده است. وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی گرمخانه‌های شهر تهران به‌طور شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند و خوشبختانه همچنان هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در بین مددجویان ساکن در گرمخانه‌ها گزارش نشده است.

کاهش تصادفات فوتی مهم‌ترین دغدغه ترافیکی 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: کاهش تصادفات فوتی مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری در حوزه ترافیک است. به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی در دهمین نشست مشترک پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر نقش تاثیرگذار تعاملات بیشتر این معاونت با پلیس راهور در انجام اقدامات ترافیکی در شهر گفت: کاهش تصادفات و فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل پاک، ٢ محور اصلی مشترک حائز اهمیت در مدیریت ترافیک شهر است.  هاشمی با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی و مهندسی ترافیک در کاهش تصادفات تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته ۶۰۰ نفر جان خود را از دست دادند از این‌رو در سال ۹۹ کاهش تصادف مهم‌ترین دغدغه معاونت حمل و نقل و ترافیک بوده و باید تعداد تلفات به کمتر از ۵۰۰ نفر برسد.  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل پاک در کلان‌شهر تهران بر ارتقای فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله پاک و ایمن در سطح تهران تاکید کرد و از سردار حمیدی درخواست کرد این ۲ مورد در دستور کار تمام جلسات بوده و از موضوعات الویت‌دار این ۲ مجموعه باشد.  مناف هاشمی در پایان بر نقش تاثیرگذار جلسات کارشناسی تاکید کرد و گفت: تعامل این دو مجموعه می‌تواند به عنوان الگویی در کشور مطرح شود چرا که معتقدم با برطرف کردن کوچک‌ترین اختلافات می‌توانیم در حوزه خدمت رسانی به مردم عزیز تهران خادمین خوبی باشیم.  در ادامه سردار حمیدی، رییس جدید پلیس راهور تهران بزرگ ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، بیان کرد: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران همواره کنار مجموعه راهور تهران بوده و بیشترین تعاملات را داشته است. سردار حمیدی همچنین گفت: تجهیز سامانه‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف در ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش مشکلات بسیار مهم است و در این نشست به این موارد رسیدگی کامل شد و در دستور کار کمیته‌های مربوطه قرار گرفت.

 

ارسال نظر