بازپس‌گیری ۲۹۰ ملک شهرداری تهران

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۹۹۲

افشین حبیب زاده، معاون نظارت شورای شهرتهران از باز پس‌گیری ۲۹۰ ملک شهرداری تهران که حق بهره‌برداری از آن به افراد غیر سپرده شده بود، خبر داد. حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران که حق بهره‌برداری از آنها به غیر سپرده شده گفت: براساس مصوبه شورای شهر، باید املاکی که برای بهره‌برداری آنها به غیر واگذار شد شناسایی می‌شدند که اکثر قریب به اتفاق شناسایی شدند. وی با بیان اینکه طبیعی است در ابتدا سرعت شناسایی بیشتر بوده و رفته رفته به جهت مسائل حقوقی که در باز پس‌گیری مواجه هستیم روند کندتر پیش رود، گفت: به نظر ما هم کار در شهرداری برای بازپس‌گیری املاک کند است، اما در حال انجام است و قطعا انتظار نداریم که در این دوره همه املاک به دلیل مسائل حقوقی، دادگاه‌ها، شکواییه و ادعاهای دو طرف باز پس گرفته شود اما باید همه املاک یا پس گرفته شود یا به شورا بیاید تا مجوز قانونی بگیرد.

حبیب‌زاده افزود: ما اصراری نداریم که همه املاک پس گرفته شود بلکه املاکی که در جهت مسائل قانونی خود حرکت می‌کنند و طبق قرار داد با شهرداری در حال ارایه خدمات به شهروندان مطابق مواد قانونی هستند، فقط باید به شورا بیاید و تاییدیه بگیرند.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری، فقط ملکی جهت ایجاد موزه «ایران درود» تصمیم‌گیری شد، تصریح کرد: براساس آخرین آمار ارایه شده از سوی مسوولان شهرداری تهران تاکنون ۱۹۰۰ ملک که حق بهره‌برداری آن به افراد غیر سپرده شده، شناسایی شده است که از این میان ۴۷۰ پرونده قضایی تشکیل شده است. وی با بیان اینکه در این مدت تنها ۲۹۰ ملک پس گرفته شده است، گفت: البته املاکی را نیز به معاونت اجتماعی جهت تعیین تکلیف ارسال کردیم که یا به ۴۷۰ پرونده قضایی اضافه می‌شود یا به صحن شورا آمده و مجوز قانونی خود را اخذ می‌کند.

در همین حال، سید محمود میرلوحی، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز اعلام بازپس‌‌گیری ۲۹۰ ملک واگذار شده از عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در تعیین‌تکلیف املاک واگذار شده گلایه کرد. او در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به اینکه قرار بود تا پایان سال ۹۸ تمامی املاکی که تعیین‌تکلیف شده‌اند، پس گرفته شوند، گفت: بله، قرار بر این بود و من نیز جزو کسانی هستم که به این مساله گله دارم. میرلوحی با تاکید بر اینکه هرچه سریع‌تر باید تکلیف املاک شهرداری مشخص شود، اظهار کرد: بازپس‌گیری املاک باید به دو بخش تقسیم شود. املاک در یک بخش باید براساس بند ۶ ماده ۵۵ به شورای شهر بیاید و مصوبه ما را دریافت کند.  میرلوحی افزود: بخش دیگر مربوط به تاخیر در تعیین‌تکلیف املاکی است که حتما باید مسترد شود یا اجاره‌نامه برای آنها تنظیم شود و شهرداری اجاره معوقه را از کسانی که در املاک بوده‌اند، بگیرد، چرا که در آن سال‌ها فردی از ملکی استفاده کرده، اما هیچ اجاره‌ای برای آن پرداخت نکرده است.  رییس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران تاکید کرد که همزمان این سه موضوع را دنبال می‌کنیم و پیگیر به سرانجام رسیدن آن هستیم. 

 

ارسال نظر