در شهر

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۵۳۲

ثبت جهانی راه‌آهن ایران در آینده‌ نزدیک

شهردار تهران گفت: طی توافق شهرداری تهران و شرکت راه‌آهن، اتصال ریلی مناطق 17 و 18 به شبکه ریلی انجام می‌شود. به گزارش فارس، پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله تحویل جدید ناوگان ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه‌آهن اظهار داشت: در قرارداد بین شرکت راه‌آهن و شهرداری تهران در زمینی به طول 9 کیلومتر که بالای تونل ریلی مناطق 17 و 18 تهران مربوط به خط آهن تهران - تبریز ساخته می‌شود، طراحی شهری اجرا می‌شود.  وی افزود: حدود 9 کیلومتر فضا روی این تونل است که با برنامه‌ریزی مشخص تبدیل به موتور محرک اقتصادی - اجتماعی در جنوب تهران و مناطق 17 و 18 می‌شود.  وی افزود: طی توافق امکان اتصال ریلی مناطق 17 و 18 در شبکه ریلی هم فراهم خواهد شد.  حناچی از ثبت جهانی راه‌آهن ایران در سال جاری خبر داد و گفت: پیش از ما کشورهای اطریش و سوییس توانسته‌اند راه‌آهن خود را ثبت جهانی کنند و این موضوع راه‌آهن ما را به یک ارزش ملی و عمومی تبدیل می‌کند. وی گفت: این محور بزرگ مکانی مناسب برای طراحی شهری به عنوان موتور محرک اقتصادی در مناطق 17 و 18 است و سرنوشت منطقه را تغییر می‌دهد.

ثبت 15 روز هوای پاک  برای تهران از اول 99

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، تهران از ابتدای سال، ۱۵ روز هوای پاک، ۷۶ روز هوای قابل قبول و ۱۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.  به گزارش فارس، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است ولی همزمان با افزایش دما تا ظهر، غلظت آلاینده ازن در پایتخت بیشتر می‌شود و دوباره هوا آلوده خواهد شد. همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته به‌طور میانگین بر روی عدد ۹۱ قرار داشت و هوای تهران در مرز آلودگی قرار داشت. تهران از ابتدای سال، ۱۵ روز هوای پاک و ۷۶ روز هوای قابل قبول و ۱۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت ۲۵ روز هوای پاک، ۶۶ روز هوای قابل قبول و ۱۱ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه داشت. همچنین بیشترین دما برای روز جاری ۳۳ و کمترین دما ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

عامل اصلی تعدد پرونده‌های قضایی در شهرری

عضو شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه شهرری محل تلاقی ۱۷ استان است، گفت: ورود افراد غیرساکن به شهرری عامل اصلی تعدد پرونده‌های قضایی در این شهر است. به گزارش تسنیم، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای اسلامی شهرستان ری، درباره حجم زیاد پرونده‌های قضایی در این شهرستان، اظهار کرد: شهرری محل تلاقی 17 استان است که از طریق جاده‌های آزادگان، قم و ساوه با هم در ارتباط هستند. وی افزود: به‌طور مثال پرونده قضایی تمام تصادفات در این جاده‌ها در دادگستری شهرری تشکیل می‌شود. رییس شورای اسلامی شهرستان ری با تأکید بر اینکه دادگستری شهرری در ظرفیت یک استان عمل می‌کند، گفت: میزان تخلفات قانونی به لحاظ تعدد پرونده‌ها تنها به دلیل ورود افراد غیر‌ساکن در شهرری است و نباید این موضوع را به جرم‌خیز بودن منطقه ربط داد.

اختلاف ۴۰ درصدی قیمت محصولات میادین میوه و تره بار

مدیرکل منابع انسانی شهرداری تهران در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با تاکید بر اینکه این میادین و خدماتی که ارایه می‌دهند با زندگی روزانه مردم پیوند خورده است، گفت: سازمان مدیریت میادین در دوران اوج گسترش ویروس کرونا از نقش حیاتی تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز شهروندان برخوردار بود. به گزارش ایلنا، اسحاق بهادری با استناد به اختلاف ۴۰ درصدی قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار نسبت به قیمت‌های سطح شهر، افزود: سازمان مدیریت میادین در حمایت از اقشار کم‌برخوردار و تامین اقلام مورد نیاز یک سفره ساده برای آنها با حداقل قیمت ممکن، موفق بوده است. وی با بیان اینکه موضوعات کارگری در سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، از جدی‌ترین مسائل مطرح این سازمان در حوزه منابع انسانی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: نیروی انسانی یک ابزار نیست و نباید به آن نگاه ابزاری داشت، چرا که نیروهای توانمند و کارآمد بیشترین نقش را در پیشبرد اهداف سازمان برخوردارند. بهادری با اشاره به مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا برای عموم شهروندان از جمله کارکنان بخش‌های خدمات‌رسان شهرداری تهران نظیر سازمان مدیریت میادین، تصریح کرد: تلاش کردیم تا جای ممکن به آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در مجموعه مدیریت شهری کمک کنیم.  مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در این نشست با اشاره به اینکه این سازمان با عرضه روزانه ۴ هزار تُن محصول، بزرگ‌ترین زنجیره توزیع مواد غذایی در سطح کشور است، گفت: میادین میوه و تره بار در سال ۹۸، بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان به سبد خرید شهروندان و اقتصاد خانواده‌های تهرانی کمک کردند. سید سعید راد با بیان اینکه زنجیره توزیع در بخشی از گرانی‌ها نظیر افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ هیچ نقشی ندارد، افزود: پاره‌ای از گرانی‌ها، ناشی از افزایش هزینه تولید است که سازمان مدیریت میادین در این بخش هیچ مسوولیتی ندارد.

 

ارسال نظر