در شهر

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۳۴۸

رعایت فاصله‌گذاری  نیازمند ۶۳۰  دستگاه  واگن  مترو

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان مترو تهران با ورود ۶۳۰ دستگاه واگن به درستی انجام خواهد شد و سرفاصله‌های زمانی نیز کاهش خواهد یافت. به گزارش مهر، نوبخت با بیان اینکه آمار مسافران مترو با اجرای طرح ترافیک افزایش محسوسی نداشته، افزود: شبکه مترو تهران ظرفیت رسیدن سرفاصله‌های زمانی به دو دقیقه را هم دارد اما برای انجام این کار باید تعداد قطارها افزایش یابد. وی در پاسخ به این پرسش که مترو برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به چند رام قطار نیاز دارد، گفت: اگر ۶۳۰ دستگاه واگن وارد کشور و بعد از آن وارد مدار بهره‌برداری شود، مشکلات موجود در شبکه مترو تهران حل خواهد شد و فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی انجام می‌شود.

بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری تهران

عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران گفت: میزان بدهی دولت به شهرداری تهران تاکنون در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان شناسایی شده است که از این مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته تهاتر شد. امامی در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص تذکر رییس کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر اعلام عمومی میزان بدهی‌های دولت به شهرداری، میزان بدهی تسویه شده در سال گذشته و برنامه تسویه مطالبات در سال جاری اظهار داشت: میزان بدهی دولت به شهرداری تهران تاکنون در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان شناسایی شده است که از این مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته تهاتر شد. 3 هزار میلیارد تومان نیز در سال جاری ارایه شد، اما ۱۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ فعلا در سازمان برنامه و بودجه نگه داشته شده است. امامی در پاسخ به اینکه با توجه به شیوع کرونا و کاهش درآمد شهرداری آیا دولت برنامه‌ای برای تسریع در بازپرداخت بدهی‌های شهرداری مدنظر قرار داده است؟ گفت: خیر، دولت مانند گذشته عمل می‌کند. پس از شیوع کرونا و شرایط پیش آمده از دولت درخواست کردیم که با توجه به شرایط کرونایی از صندوق توسعه ملی به شهرداری کمک کنند، کما اینکه در تمام دنیا این امر مرسوم است و به ویژه دولت‌ها به بخش حمل ونقل کمک می‌کنند، اما دولتی‌ها به ما پاسخ دادند که نمی‌توانند کمک کنند. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران درخصوص تعویق در واریز اوراق مشارکت حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران اظهار کرد: عملا هنوز به بهانه‌های مختلف نمی‌توانیم، اوراق مشارکت دو سال قبل را دریافت کنیم. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران همچنین درخصوص اوراق مشارکت سال قبل گفت: شهرداری تا پایان تیر ماه فرصت دارد تا اقدامات مربوط به اوراق مشارکت سال گذشته را انجام دهد که خوشبختانه انجام شده است. امامی در خصوص تکلیف اوراق مشارکت سال ۹۹ نیز گفت: هنوز معلوم نیست که چه میزان اوراق مشارکت برای سال ۹۹ اختصاص پیدا می‌کند.

وضعیت نامناسب تصادفات رانندگی ‌شهری و غیرشهری

مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور و رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: به رغم تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اجرای آنها، همچنان در زمینه کاهش تصادفات رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری در وضعیت مناسبی قرار نداریم. جمالی نژاد در حاشیه یکصدو پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در وزارت کشور تصریح کرد: کاهش اصولی تصادفات رانندگی از جمله سوانح مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده نیازمند حساسیت، همکاری و مشارکت روزافزون و در عین حال مستمر و موثر تمامی دستگاه‌های مرتبط، شوراهای ذیربط در مجموعه دولت، پلیس راهور ناجا مدیریت شهری، عموم هموطنان و رسانه‌ها به ویژه سازمان صدا و سیما است. وی با اشاره به تشکیل جلسه موفق کمیسیون ملی ایمنی راه‌ها با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی و مسوولان ارشد سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در انتهای سال۹۷ در آستانه سفرهای نوروزی، تصریح کرد: سعی می‌کنیم اولویت‌های اصلی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری و مباحث عمده طرح شده در جلسات شورای عالی حمل و نقل و ترافیک را جمع‌بندی کنیم تا در جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور مطرح و برای آنها تصمیمات لازم اتخاذ شود. رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه در این جلسه شورا، مباحث مربوط به تلفات ناشی از حوادث رانندگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و گزارشی از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در سال ۹۸ هم ارایه شد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع کاهش خسارت‌های ناشی از این حوادث مقرر شد برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای این موضوع اتخاذ شود. وی افزود: در گزارش پلیس راهور به برنامه‌ها و اقدامات در زمینه کاهش آمار جان باختگان، هوشمندسازی اقدامات، استفاده از پهپاد برای کنترل ترافیک، انجام گشت‌های نامحسوس، اجرای طرح سنجش سلامت رانندگان پرخطر، اجرای طرح بانوان فرهنگیار ترافیک اشاره و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، تشویق رانندگان و اجرای طرح رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی تاکید شد.

 

ارسال نظر