ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۰۹۸

انتقال جمعه بازار  از پاساژ پروانه به پارک شهر 

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ گفت: مراکز متعددی برای جابه‌جایی مکان برگزاری جمعه بازار پروانه در نظر گرفته شد اما پارک شهر فضای بهتری برای این کار است. به گزارش فارس محمد ندرلو معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ در نشستی خبری درخصوص فعالیت جمعه بازار پروانه که با حضور شهردار منطقه ۱۲، مفاخریان رییس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و فرمانده آتش نشانی منطقه ۱۲ برگزار شد گفت: این جمعه بازار پذیرای ۱۱۰۰ غرفه بود. وی ادامه داد: اگر متوسط حضور غرفه‌داران در هر غرفه ۲ نفر در نظر گرفته شده باشد ما هر جمعه میزبان ۲۲۰۰ نفر از فروشندگان بودیم. ندرلو تصریح کرد: این در حالی است که براساس آخرین سرشماری انجام گرفته در هر جمعه حدود ۲۰ هزار نفر از این جمعه بازار بازدید می‌کردند. معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: یکی از نکاتی که در اخطارهای ارایه شده در خصوص پارکینگ پروانه مطرح شده بود این بود که میان غرفه‌ها هیچ مرز خاصی وجود ندارد تا مانع از گسترش آتش از غرفه‌ای به غرفه دیگر بشود. وی ادامه داد: در کل پاساژ پروانه سیستم کشف اعلام و اطفای اتوماتیک حریق نبود و حتی مسیرهای فرار اضطراری به میزان کافی در این پاساژ وجود نداشت. ندرلو تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در منطقه ۱۲ جایگزینی فضایی برای فعالیت مجدد کسبه جمعه بازار بود. وی افزود: مکان‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد هر کدام مشکلاتی دارد و نهایتا تصمیم گرفته شد تا این جمعه بازار به پارک شهر منتقل شود. معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ گفت: در پارک شهر در ضلع غربی می‌توان فضای مناسبی را برای برقراری جمعه بازار اختصاص داد و این موضوع با توجه به مخاطراتی که برای برگزاری چنین جمعه بازارهایی وجود دارد همخوانی دارد.

نخاله‌های ساختمانی  بیشترین پسماند تهرانی‌ها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: روزانه هفت هزار تن پسماند عادی، ۱۰۰ تن پسماند پزشکی و ۳۵ هزار تن نخاله جمع‌آوری می‌شود. به گزارش ایلنا‌، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در مراسم آغاز اجرای طرح کاپ گفت: اقدامات شهرداری تهران در حوزه پسماند منطبق با اقدامات بین‌المللی است و تلاش شده تا چیزی که به عنوان پسماند دفن می‌شود کاهش یابد. روزانه هفت هزار تن پسماند عادی، ۱۰۰ تن پسماند پزشکی و ۳۵ هزار تن نخاله جمع‌آوری می‌شود و ۱۸ هزار کارگر در این حوزه مشغول کار هستند، از سوی دیگر ۵۵ هزار مخزن پسماند در شهر تهران مستقر شده و ۴۵۰ غرفه بازیافت هم در شهر تهران فعال است.  مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بیان کرد: اکنون مدل ذخیره‌سازی زباله مشکلاتی دارد که از جمله آن می‌توان به جمع‌آوری ۲۴ ساعته که هزینه را بالا می‌برد، زباله‌گردی، معضل شیرابه و در نهایت آراد کوه اشاره کرد. او افزود: باید سهم تفکیک زباله برای اجرای طرح کاپ بالا رفته و متناظر آن هم میزان استخراج انرژی از پسماند تولید شده بالا برود. طرح کاپ شش محور اصلی دارد که نخستین مورد آن تغییر فرمت مخزن‌گذاری‌ها برای جمع‌آوری زباله است. اکنون ۱۱ ایستگاه میانی در تهران وجود دارد که برای ساکنین اطراف آن تولید بو و شیرابه کرده‌اند. برای حل این مشکل به سراغ طرح‌ام ار آف رفتیم که هم تفکیک حداکثری انجام می‌دهد و هم شیرابه ناشی از آن بازیافت می‌شود. قرار است این‌ام ار آف‌ها در چهار پهنه در شهر تهران مستقر شوند که باعث از میان برداشتن ایستگاه‌های میانی می‌شوند. او درباره آرادکوه بیان کرد: در آراد کوه یک زباله‌سوز با ظرفیت ۶۰۰ تن اضافه می‌شود که برای آن دسته از زباله‌ها که قابلیت کمپوست ندارند استفاده می‌شود.

اسقاط دوچرخه‌های شهرداری توسط دانشگاه صنعتی شریف

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران در مورد اسقاط دوچرخه‌های شهرداری توسط دانشگاه صنعتی شریف گفت: این دانشگاه تخلف انجام داده و شهرداری پیگیر این موضوع است. یعقوب آزاده‌دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری فارس، درباره ماجرای اسقاط برخی از دوچرخه‌های شهرداری توسط دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: سال‌های پیش شهرداری تهران جهت ارایه خدمات بیشتر به دانشجویان تعدادی دوچرخه در اختیار دانشگاه شریف قرار داد. وی افزود: متأسفانه دانشگاه شریف بدون هماهنگی با شهرداری تهران دوچرخه‌هایی که حدود 6 سال از عمر آنها گذشته بدون اجازه شهرداری به بخش خصوصی واگذار کرده و آنها هم مزایده ضایعات گذاشته‌اند.مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به لحاظ حقوقی پیگیر این مساله است چرا که حتی اگر دوچرخه‌ها اسقاطی محسوب شده باشند باید تحویل شهرداری تهران داده می‌شدند. آزاده‌دل گفت: این دوچرخه‌ها توسط شهرداری منطقه 2 در سال 93، به منظور ترویج دوچرخه‌سواری دانشجویی به دانشگاه صنعتی شریف واگذار شده است و این دانشگاه حق واگذاری دوچرخه‌ها در صورت اسقاط شدن به بخش خصوصی را نداشته است. به گزارش فارس، در فضای مجازی تصاویری از دوچرخه‌های شهرداری منتشر شده که در محله خلازیر در منطقه 19 برای ضایعات به مزایده گذاشته شده بود.

 

ارسال نظر