ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۹۷۴

مهم‌ترین مطالبه شورای عالی استان ها

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه مهم‌ترین مطالبه شورای عالی استان‌ها توجه مدیران بالادستی به توسعه محلی است گفت: باید قوانین مربوط به توسعه محلی دیده شود. به گزارش مهر، علیرضا احمدی، رییس شورای عالی استان‌ها در سی و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه قوانین موجود اختیارات شورا را محدود کرده است، گفت: این در حالی است که در قانون اساسی حدود اختیارات شورا گسترده است. وی ادامه داد: این مشکل در برنامه توسعه هفتم تا حدودی تغییر کرده است که به بهتر شدن وضعیت شوراها کمک خواهد کرد. رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ۱۱۷ هزار عضو شوراهای شهر در کشور از جمله معتمدین و منتخبین مردم هستند که اگر نادیده گرفته شوند به ضرر کشور است. احمدی با اشاره به اینکه در حوزه شوراهای شهر با اینکه قانون حدودی برای واگذاری اختیارات به شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته است اما این اختیارات به شوراهای سپرده نشده است، گفت: در دنیا کمتر کشور توسعه یافته‌ای را پیدا می‌کنیم که به توسعه رسیده باشد اما توسعه محلی را مورد توجه قرار نداده باشد. وی افزود: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که مسیر توسعه ملی از مسیر توسعه محله‌ای محقق می‌شود اما در کشور ما هنوز به این مهم توجه نشده است. به گفته وی از منظر قانون اساسی و با تکیه بر تجربیات جهانی باید به موضوع توسعه محلی توجه کنیم. وی افزود: از نگاه ما عدم توفیق در حوزه توسعه به دلیل عدم توجه به توسعه محلی است و از این رو مهم‌ترین مطالبه شورای عالی استان‌ها توجه مدیران بالادستی به توسعه محلی است.

بازخوانی جعبه سیاه بویینگ در فرانسه یا اوکراین

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: اگر امکان بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بویینگ اوکراینی در ایران میسر نبود، مسوول بررسی سانحه ایران با حضور نمایندگان کشورهای ذی‌نفع، بازخوانی اطلاعات را در خارج از ایران که ممکن است فرانسه یا اوکراین باشد، انجام می‌دهند. به گزارش فارس، پیش از این، رویترز به نقل از یکی از منابع آگاه خود، مدعی شده بود: «سازمان هواپیمایی کشوری ایران جعبه سیاه هواپیمای بویینگ اوکراینی را به فرانسه تحویل می‌دهد». جعفرزاده در این باره به فارس گفت: مسوولیت جعبه سیاه بویینگ اوکراینی با سازمان هواپیمایی کشور ایران است و خوانده جعبه سیاه نیز با نظارت تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ایران انجام می‌شود و طرح مطلب «تحویل جعبه‌سیاه» معنا ندارد. سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: در واقع این جعبه‌سیاه همراه با کارشناسان ایرانی طبق قوانین و مقررات هوانوردی خوانده می‌شود. وی افزود: طبق قوانین بین‌المللی هوانوردی، بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی جزو وظایف تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ایران است و پیش از این هم اعلام شده بود در صورت امکان بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیما در ایران، FDR (پارامتراهای موتور و...) و CVR (نوار مکالمات خلبان و کروی پروازی) با حضور نماینده‌های کشورهای ذی‌نفع بازخوانی می‌شود. جعفرزاده یادآور شد: اگر امکان بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بویینگ اوکراینی در ایران میسر نبود، مسوول بررسی سانحه ایران با حضور نمایندگان کشورهای ذی‌نفع در خارج از ایران که ممکن است فرانسه یا اوکراین باشد، بازخوانی اطلاعات را انجام می‌دهند. وی افزود: اقدامات بازخوانی و دعوت از نماینده کشورها توسط تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری ایران انجام شد‌ سپس مطرح شد که بازخوانی اطلاعات جعبه‌سیاه خارج از ایران انجام شود، اما این فرایند به علت شیوع کرونا و توقف پروازها، به زمان بعد موکول شد و زمانی خواهد بود که شرایط پروازها مناسب‌تر شود.سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: از این به بعد نیز این همکاری‌ها تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد و از نظر ما مشکلی وجود ندارد.  به گزارش فارس، روز ۱۸ دی ۱۳۹۸ ‌ساعت 6 و 19 دقیقه صبح بود که‌ یک فروند بویینگ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراینی در مسیر تهران - کی یف به شماره پرواز ۷۵۲ دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار حادثه شد و سقوط کرد، در این حادثه متأسفانه همه مسافران و کروی پروازی جان باختند.

دستگاه‌های اجرایی توان مدیریت بورس مسکن را ندارند

نماینده مردم تهران در مجلس می‌گوید: دستگاه‌های اجرایی توان مدیریت بورس مسکن را ندارند. به گزارش تسنیم، اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: «دستگاه‌های اجرایی قادر به مدیریت بازار بورس مسکن نخواهند بود و این مساله یک فضا به هم ریخته را ایجاد خواهد کرد.» شاکری با بیان اینکه بازار مسکن در حوزه خرید و فروش و اجاره از سوی دولت رها شده است، تصریح کرد: قطعا در این شرایط و بدون اقدام عملی دولت، هر اقدامی هم در حوزه مسکن صورت گیرد، در بهبود شرایط اثرگذار نخواهد بود. وی با تاکید بر اینکه رویکرد کنونی دولت در حوزه مسکن عملا موجب تشدید حاشیه نشینی شده است، ادامه داد: تا وقتی دولت یک طرح یکپارچه برای مدیریت بازار مسکن اعم از تولید مسکن، خرید و اجاره مسکن طراحی و اجرایی نکند، نمی‌توان به بهبود وضعیت امید داشت. او گفت: این نگرانی وجود دارد که عرضه مسکن در بورس به افزایش قیمت‌ها در این بخش منجر شود، چون عده‌ای بورس باز و سفته باز با سبدگردانی و ایجاد بازارهای روانی زمینه را برای افزایش نمادهای بورس و افزایش قیمت مسکن فراهم می‌کنند. 

 

ارسال نظر