ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۹۳۲

بازداشت 5 نفر متهم به آتش‌سوزی در پارک‌های تهران

رییس پلیس پایتخت گفت: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در تهران غیرعمدی بوده است. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از آتش‌سوزی‌های رخ داده در پایتخت عمدی بوده, اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی تهران غیر عمدی بوده است. سردار رحیمی تصریح کرد: پلیس تهران در مجموع ۵ نفر از افرادی را که مظنون به ایجاد آتش‌سوزی عمدی بوده‌اند شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه قضایی داده است. رییس پلیس پایتخت با تاکید بر این مطلب که پلیس تهران در این موضوع اشراف داشته و دارد, تاکید کرد: تعدادی از آتش‌سوزی‌ها به علت سهل انگاری صورت گرفته؛ مثلا یک آتش‌سوزی به صورت غیر عمد توسط چند کارگر یک مجموعه پیمانکاری خود شهرداری حادث شده یا در موردی دیگر چند جوان حواسشان نبوده و آتش در منطقه‌ای کوچک ایجاد شده است؛ در مجموع می‌توان گفت که سهم عمده این دسته از وقایع اخیر عمدی نبوده است. گفتنی است در چند هفته اخیر وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد در پایتخت و کشور خبرساز بوده است.

حمل و نقل عمومی قربانگاه فاصله‌گذاری اجتماعی 

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: انتظارات ما از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی برآورده نشده است. به گزارش ایسنا، محسنی بندپی در حاشیه اجرای طرح کاشف که صبح دیروز برگزار شد، در مورد اجرای طرح ترافیک در پایتخت گفت: در کمیته اجتماعی انتظامی در مورد طرح ترافیک صحبت و مواردی مطرح شد. ماهم گزارش‌های خود در این زمینه را ارائه دادیم‌. انتظارات ما از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی برآورده نشده است. استاندار تهران درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت و اینکه احتمال لغو دوباره این طرح وجود دارد یا خیر؟ گفت: نظرمان را در این زمینه در کمیته اجتماعی و انتظامی مطرح کرده‌ایم و در نهایت مقرر شد تا تصمیم‌گیری در این زمینه از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود. در این زمینه نیز رصدهای لازم انجام شده و با بررسی گزارش‌ها، در مورد طرح ترافیک تصمیم‌گیری خواهد شد. وی افزود: البته انتظارات ما در مورد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین استفاده از ماسک براساس آنچه توافق شده بود برآورده نشده است.

تورم 35 درصدی نهاده‌های ساختمانی در سال 98

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٨ با ٣٥.١ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٧، به عدد ٤٢٣.٤ رسید. به گزارش مهر، گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٨ (بر مبنای سال پایه ١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٨ با ٣٥.١ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٧، به عدد ٤٢٣.٤ رسید، در حالی که این شاخص در سال ١٣٩٧ عدد ٣١٣.٤ بوده و نسبت به سال ١٣٩٦، ٤٧.٨ درصد افزایش یافته بود. شاخص مذکور در تمامی فصل‌های سال مورد بررسی (١٣٩٨) با افزایش رو به رو بوده است. لازم به ذکر است که بیشترین تغییرات فصلی مربوط به این شاخص، در فصل بهار با تورم فصلی ١٤.١ درصد است. در میان گروه‌های اجرایی شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران، گروه سیمان، بتن، شن، ماسه با ٤٨.٦ درصد، گروه گچ و گچ‌کاری ٤٣.٤ درصد، گروه انواع بلوک سفالی آجر با ٥٣.٩ درصد، گروه موزاییک، کاشی، سرامیک با ٤٥.٣ درصد، گروه سنگ با ٣٤.٦ درصد، گروه آهن آلات، میلگرد، پروفیل در و پنجره با ٢٨.٥ درصد، گروه چوب با ٤٢.٠ درصد، گروه ایزوگام، قیر و گونی و آسفالت با ١٩.٤ درصد، گروه شیرآلات بهداشتی با ٢٧.٨ درصد، گروه تأسیسات مکانیکی و انواع عایق حرارتی با ٣٩.٢ درصد، گروه یراق آلات در و پنجره با ٣٦.٥ درصد، گروه نقاشی ساختمان با ٣٦.٧ درصد، گروه تأسیسات برقی با ٤٥.٠ درصد، گروه شیشه با ٢٨.٩ و گروه خدمات با ٢٥.٢ درصد افزایش نسبت به سال١٣٩٧ رو به رو بودند. شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در گروه سیمان، بتن، شن، ماسه با ٤٨.٦ درصد گروه خدمات با ٢٥.٢ درصد، گروه آهن آلات، میلگرد، پروفیل در و پنجره با ٢٨.٥ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ترتیب بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به سال قبل (١٣٩٧) داشته‌اند.

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری از ۲۴ خرداد 

بلیت قطار پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری در بازه زمانی یکم تا ۳۱ تیر ماه سال جاری، به صورت اینترنتی و حضوری، از صبح شنبه 24 خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۴ تیر ماه از طریق اینترنتی و مراکز مجاز فروش بلیت قطار به صورت حضوری در سراسر کشور انجام خواهد شد.  بر اساس این گزارش، به منظور حفظ سلامت مسافران و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارهای مسافری اجرا می‌شود. 

 

ارسال نظر