در شهر

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۸۷۱

    حناچی: ۸ سال از ورود آخرین اتوبوس

به ناوگان حمل‌ونقل تهران می‌گذرد

پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: حدود هشت سال از ورود آخرین اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت می‌گذرد. به گزارش ایرنا، حناچی در جلسه‌ای که با مدیران شرکت ایران خودرو برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس داشت، اظهار کرد: تلاش شهرداری بر این است که هرچه زودتر اتوبوس‌های جدید وارد شبکه حمل‌ونقل شهر شود. وی ادامه داد: دولت هم بر این موضوع تاکید دارد و امید می‌رود تا در نزدیکترین زمان ممکن دست‌کم ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به سیستم حمل‌ونقل شهر تهران اضافه شود. در صورتی که تولیدکنندگان داخلی ظرفیت تولید و تامین اتوبوس برای تجهیز شبکه حمل‌ونقل شهر تهران را داشته باشند، شهرداری تمایل دارد که این اتوبوس‌ها را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کند اما در صورت نبود آمادگی در میان خودروسازان ایرانی، مجبور به واردات از کشورهای دیگر هستیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که زمینه مذاکره سایر کلانشهرها با خودروسازان داخلی نیز فراهم شود.

در این جلسه مدیران ایران‌خودرو اعلام آمادگی کردند که در صورت همراهی شهرداری تهران، تا پایان سال ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰۰ دستگاه مینی‌بوس به شهرداری تهران تحویل دهند.

    آغاز رصد هوایی حریم شهر تهران 

مدیر کل حریم شهر تهران از آغاز رصد هوایی حریم شهر تهران از روز دوشنبه 19 خرداد خبر داد. به گزارش ایلنا، مجتبی شکوری، مدیر کل حریم شهر تهران درخصوص رصد هوایی شهر تهران گفت: رصد هوایی حریم شهر تهران به جهت صیانت دقیق‌تر از حریم و کنترل ساخت و سازها توسط کوادکوپتر مورد رصد هوایی قرار می‌گیرد.  شکوری ادامه داد: به دلیل صعب‌العبور بودن مناطقی از تهران امکان رصد آن وجود نداشت و با این اقدام این امکان فراهم می‌‌شود. او افزود: با همکاری دوستان در شرکت شهربان و حریم‌بان و دادستانی این عملیات اجرایی شد و به وسیله آن می‌توانیم کنترل ساخت و ساز و رصد حریم در مناطق تهران را فعال و به صورت آنلاین حریم تهران را رصد کنیم. مدیر کل حریم شهر تهران در پاسخ به این سوال که با دریافت تصاویر، پردازش آنها چقدر طول می‌کشد، گفت: همان لحظه امکان رصد وجود دارد و تصاویر مورد بازبینی قرار می‌گیرند. او درخصوص فاصله زمانی بین پروازها گفت: در زمان‌های مختلف با توجه به مکان پرواز متفاوت است و فاصله بین دو پرواز بدین صورت است که هر هفته در تمام مناطق 11 گانه پرواز انجام خواهد شد.  شکوری درخصوص وضعیت حریم شهر تهران گفت: در یک سال و نیم اخیر بالاترین سطح همکاری در شهرداری و استانداری رخ داده است و شهر تهران با 1300 کیلومترمربع حریم، پایین‌ترین سطح تخلف را در حریم داشته است. او همچنین در‌خصوص ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم شهر تهران گفت: طی نامه‌ای که به استانداری داشتیم هرگونه دادن انشعاب ممنوع و تخلف است و پیگیری قضایی خواهد شد. تاکنون به صورت موردی انشعاب غیرمجاز داشتیم و گزارش شده و مراحل بررسی قضایی آن در حال انجام است.

    تجهیز مناطق دارای بوستان‌های جنگلی

به لوازم اطفای حریق

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از تجهیز مناطق دارای بوستان‌های جنگلی به تجهیزات آتش‌نشانی خبر داد. زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره آتش‌سوزی سریالی در بوستان‌ها و پارک‌های تهران طی روزهای اخیر گفت: آتش‌سوزی در تابستان در پارک‌ها و بوستان‌های جنگلی بیشتر به واسطه گرمای هوا و تابش نور خورشید و همچنین رهاسازی برخی اشیا از جمله شیشه و فلزات در پارک‌ها رقم می‌خورد.  او در پاسخ به اینکه با توجه به توسعه سوزنی برگ‌ها در اغلب بوستان‌های دست کاشت تهران که کمترین مقاومت در برابر آتش‌سوزی را دارند، نوع پوشش گیاهی چقدر در آتش‌سوزی روزهای اخیر اثرگذار بوده است، گفت: سازمان بوستان‌ها دستورالعمل‌هایی دارد و براساس آن اقدام می‌شود. در بوستان‌ها بخشی از گونه‌ها سوزنی برگ و بخشی از آنها پهن برگ هستند که براساس دستورالعمل سازمان بوستان‌ها کاشت می‌شوند.   او با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با شهرداران مناطق ۱، ۴، ۵، ۱۵، ۱۹، ۲۲ اظهار کرد: در این جلسه برای ۱۳ بوستان جنگلی و بزرگ سطح شهر تهران تمهیدات و دستورالعمل‌های لازم منظور شد. همچنین تجهیزات آتش‌نشانی مربوط به آتش فراهم و مقرر شد، در مناطقی که از بوستان‌های جنگلی برخوردار هستند، این تجهیزات توزیع شود.  نوری ادامه داد: در این جلسه نسبت به علف‌زنی و از بین بردن بوته‌های خشک و تجهیز عرصه‌های پارک‌ها به آتش‌بر تاکید شد.  او ادامه داد: این آمادگی، نظارت و کنترل در فصل تابستان وجود دارد، اما از همه شهروندان درخواست داریم، همکاری کنند و هم حضور آنها در پارک‌ها حتما با رعایت فاصله اجتماعی باشد و سعی کنند، در پارک‌ها خیلی تجمع نداشته باشند.  نوری با تاکید بر اینکه پارک‌ها و فضای سبز تهران سرمایه‌های شهر هستند که باید از آنها حفاظت شود، تصریح کرد: در کنار استفاده از مواهب طبیعی در پارک شهروندان سعی کنند، نسبت به جمع‌آوری زباله اقدام کنند و از استفاده از مواد آتش‌زا و هرچیزی که می‌تواند، باعث ایجاد حریق شود، اجتناب کنند.  او در پاسخ به اینکه آیا نباید در پارک‌ها بیلبوردهای حاوی پیام‌های آموزشی و فرهنگی بیشتری درباره حفاظت از فضای سبز و نقش فردی در جلوگیری از بروز حادثه در عرصه طبیعی نصب شود؟ گفت: پیام‌های آموزشی در پارک‌ها وجود دارد، اما باید بیشتر شود و مدام باید به مردم گفته شود. نباید از تذکر دادن و کار فرهنگی و آموزشی پرهیز و متوقف شود، بلکه باید به صورت دایم و مستمر وجود داشته باشد، اما مردم هم باید رعایت کنند. 

    طرح ترافیک برای کادر درمانی رایگان شد

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌های طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک برای کادر درمانی درگیر با کرونا رایگان شد. به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، عمار سعیدیان‌فر به تشریح تسهیلات در نظر گرفته شده برای کادر درمانی درگیر با کرونا پرداخت و اظهار کرد: مکاتبه‌ای با علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران به منظور معرفی کادر درمانی درگیر با کرونا برای اختصاص معافیت از پرداخت عوارض در تهران انجام و مقرر شد که افراد را به شهرداری تهران معرفی کنند. وی افزود: این تسهیلات به افرادی در کادر درمانی تعلق می‌گیرد که از سوی فرمانده ستاد مقابه با کرونا کلانشهر تهران به شهرداری معرفی شوند و محل خدمتشان در محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا بوده و درگیر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی باشند. مدیر واحد ساماندهی محدوده‌های طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: افراد معرفی شده به‌طور رایگان می‌توانند از طرح ترافیک استفاده کنند. دو طرح «ترافیک» و «کاهش و کنترل آلودگی هوا» در محدوده مرکزی شهر تهران از ساعت ۸ تا ۱۶ روزهای غیرتعطیل اجرا می‌شود. بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر ۱۸ خرداد ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۸۲۸۱ نفر رسید.

 

ارسال نظر