اجرای طرح ترافیک منوط به اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۶۵۸

وزیر کشور با اشاره به اینکه در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه اجرای طرح ترافیک به شهرداری تهران داده شده است، افزود: شهرداری منوط به ایجاد اطمینان برای وزارت بهداشت برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند هرگاه که آمادگی داشته باشد طرح ترافیک را اجرا کند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی که در یک برنامه‌ تلویزیونی درباره روند مدیریت و مهار ویروس کرونا و آخرین اقدامات انجام شده دراین راستا در سطح کشور سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی درخصوص عدم رعایت برخی شهروندان در الزام استفاده از ماسک در حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: هنگامی که تصمیم گرفته شد اتوبوسرانی و مترو فعالیت را افزایش دهند یکی از دغدغه‌ها استفاده از ماسک بود که مقرر شد با اطلاع‌رسانی شهروندان را برای رعایت این طرح ترغیب کنیم. شهردار تهران اعلام می‌کند که مردم تا حدود ۸۰ درصد در اتوبوس و مترو این موضوع را رعایت می‌کنند. تلاش شد ماسک‌های ارزان‌قیمت تهیه و به فروش برسد. نظارت حین کار نیز برعهده شهرداری تهران است.

وی تاکید کرد: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرای طرح ترافیک به تصویب رسید. آقای رییس‌جمهور نیز دستور دادند که بخشی از تعهد تامین ناوگان اتوبوسرانی اجرایی شود. شورای عالی ترافیک گزارشی ارایه کرد که بین ۵ تا ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها افزایش پیدا می‌کند. اجرای طرح ترافیک به دلیل آلودگی هوا، تراکم ترافیک در محدوده مرکزی شهر و کند شدن رفت و آمد اتوبوس‌ها و موضوعات دیگری که در شورای عالی ترافیک مورد بحث قرار گرفته بود، مورد تایید قرار گرفته است. به این ترتیب به شهردار تهران اعلام شده که از امروز منوط به اینکه به وزارت بهداشت اطمینان دهند که موارد مختلف رعایت می‌شود هرگاه که آمادگی داشته باشند می‌توانند طرح را اجرا کنند.

وزیر کشور درباره تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع کروناویروس گفت: شرایط اقتصادی دنیا متاثر از این ویروس است اما به سه دلیل یعنی رکود جهانی، تحریم‌ها و تاثیر کروناویروس در داخل کشور تاثیرات اقتصادی این ویروس در کشور ما بیشتر است. از ابتدا سیاست رییس‌جمهوری این بود که فعالیت اقتصادی و معیشت در کنار درمان باید باشد. لذا واحدهای تولیدی ما به هیچ عنوان تعطیل نشده‌اند هرچند که فشار روی رییس‌جمهور زیاد بود که شرکت‌هایی همچون سایپا، ایران‌خودرو و فولاد را تعطیل کنیم.

وی افزود: به جای اینکه این شرکت‌ها را ببندیم همه واحدهای تولیدی و وزارتخانه‌های مرتبط را موظف کردیم که سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل‌ها را اجرا کنند. کار مهمی که محقق شد و رییس‌جمهور در این حوزه ریسک کردند. اما خدماتی که با مراجعه مردم سروکار داشت تعطیل شدند و در کنار آن کمک‌های معیشتی هرچند که می‌دانیم همه مشکلات آنها را رفع نمی‌کنند، ارایه شد.

 

ارسال نظر