دو سوم هواپیماهای جهان زمین‌گیر شده‌اند

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۲۲۸

  آمارها حاکی از آن است که بالغ بر دو سوم هواپیماهای مسافربری فعال در ناوگان هوایی ایرلاین‌های مختلف زمین‌گیر شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Cirium بالغ بر دو سوم هواپیماهای مسافربری فعال در ناوگان هوایی‌های مختلف در سراسر جهان تحت تاثیر شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا زمین‌گیر شده است.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی ایالات متحده امریکا تشبیه کردند که البته به عقیده آنها آسیب‌های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده‌تر خواهد بود به گونه‌ای که انتظار می‌رود شیوع کرونا در جهان عنوان بزرگ‌ترین کابوس برای ایرلاین‌ها را به خود اختصاص دهد. در همین حال، مدیر عامل یک شرکت هواپیمایی امریکا هشدار داد که وضعیت صنعت هواپیمایی جهان حداقل به مدت حداقل ۶ ماه تا ۱۲ ماه به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا باز نخواهد گشت. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز،‌گری کلی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساوث وست ایرلایننز پیش‌بینی کرد که وضعیت صنعت هواپیمایی جهان حداقل در مدت

 6 تا 12 ماه آینده به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا باز نخواهد گشت. بیماری همه گیر کووید-19 سفرهای هوایی را متوقف کرده و منجر به لغو تعداد بی‌سابقه پروازها در سطح جهان شده و همچنین شرکت‌های هواپیمایی را مجبور به اعلام خسارات سنگین خود کرده است. ماه گذشته، خطوط هوایی ساوث وست نخستین زیان سه ماهه خود را در 9 سال گذشته اعلام کرد و هشدار داد که هیچ افزایش خاصی در تعداد سفرهای هوایی در سه ماهه دوم وجود نخواهد داشت. کلی اعلام کرد که این شرکت هواپیمایی به کارکنان خود گزینه‌هایی برای ادامه همکاری پیشنهاد کرده است تا بتوانند از میان مرخصی بدون حقوق یا بسته‌های قطع همکاری داوطلبانه حق انتخاب داشته باشند. کلی افزود: حدود 21 درصد از نیروی کار فعال این شرکت داوطلب شده‌اند تا به نوعی مشمول برنامه مرخصی یا کاهش پرداخت دستمزد شوند. این شرکت هواپیمایی در حدود 3.3 میلیارد دلار کمک مالی از دولت گرفته است تا بتواند حقوق و دستمزد کارکنان خود را پرداخت کند و اعلام کرده بود که در نظر دارد از بین گزینه‌های دریافت نقدینگی، برای دریافت وام 2.8 میلیارد دلاری ضمانت شده دولتی اقدام کند.

 

ارسال نظر