ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۱۱۳

چرا گرمخانه‌ها مبتلا به کرونا ندارند؟ 

مبتلا نشدن هیچ یک از مراجعان گرمخانه‌های شهر تهران به کرونا موضوعی است که توجه مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی را هم به خود جلب کرده است.  سید مالک حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره علت مبتلا نشدن مراجعان گرمخانه‌ها به کرونا با توجه به اینکه اصول بهداشتی بین آنها کمتر رعایت می‌شود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، تحلیل ما نیز این بود که با شرایط نا مناسبی مواجه شویم به ویژه درباره زباله‌گردها، نگرانی از ابتلای آنها به کرونا وجود داشت اما خوشبختانه برخلاف پیش‌بینی‌های ما حتی یک مورد هم ابتلا به کرونا بین مددجویان وجود نداشت. وی ادامه داد: با این حال بنده صلاحیت اظهارنظر در این باره را ندارم زیرا این امر نیاز به کار پژوهشی و علمی دارد و از پژوهشگران و مراکز علمی و پژوهشی در حوزه بهداشت درمان می‌خواهیم به این موضوع ورود کنند چراکه دستیابی به نتیجه بررسی‌ها در آینده می‌تواند به ما و مددجویان کمک کند. مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه گذشت حدود سه ماه از شیوع کرونا زمان مناسبی برای ارزیابی این موضوع بود، تصریح کرد: پرداختن به چرایی این موضوع را در جلساتی که با مسوولان وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی مطرح کرده‌ام اما مکاتبه رسمی در این زمینه نداشته‌‌ایم. از این تریبون بار دیگر این تقاضا را مطرح و برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت و درمان اعلام آمادگی می‌کنم.

اجرای مجدد طرح ترافیک تهران پس از شب‌های قدر

 با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در افزایش ترافیک محدوده   مرکزی شهر، پیشنهاد اجرای طرح ترافیک پس از شب های قدر، دیروز در شورای ترافیک تهران بررسی شد. به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه شورای ترافیک تهران از احتمال اجرای طرح ترافیک پس از شب‌های قدر یا ابتدای خرداد ماه خبر داد و گفت: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد طرح های ترافیکی تاکید داریم. او با بیان اینکه لغو طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا، افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر را در پی داشته است، اظهار کرد: پیشنهاد شده، در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا 19 بود به ساعت 8 صبح تا 16 کاهش یابد، در عین حال از ساعت 14 به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود. به گفته‌ او، با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت 7 صبح تا 14 منظور شده است، از این رو، سفرهای کاری در این طرح، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد، همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است.

ثبت بیش از ۷۰۰ زمین‌لرزه کشوری فروردین 99

شبکه‌های لرزه‌نگاری کشور، در فروردین ۹۹ بیش از ۷۰۰ زمین‌لرزه را ثبت کردند. به گزارش تسنیم، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در فروردین‌ماه 1399 تعداد نزدیک به 710 زمین‌لرزه را ثبت کردند. این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌ داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند. در فروردین‌ماه 1399 تعداد 12 زمین‌لرزه با بزرگای بیش از4 در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آنها در تاریخ 8 فروردین 99 با بزرگی 5، 4 حوالی فاریاب واقع در استان کرمان، رخ داده‌ است.  از لحاظ آماری 640 زمین‌لرزه‌‌ دارای بزرگای کوچک‌تر 3، تعداد 59 زمین‌لرزه دارای بزرگای بین 3و4، تعداد 11 زمین‌لرزه دارای بزرگای بین 4 و 5 و تعداد 1زمین‌لرزه دارای بزرگای بیش از 5 بوده است.

اولین پرواز خارجی پساکرونا ازسرگرفته شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز مجدد پروازهای برنامه‌ای تهران - آمستردام در روزهای پنجشنبه هر هفته خبر داد. به گزارش مهر، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: با پیگیری‌های این شرکت، موافقت مقامات بهداشتی و صدور مجوز پرواز از سوی هواپیمایی کشوری هلند، «هما » پروازهای برنامه‌ای خود را مجددا به فرودگاه آمستردام برقرار می‌کند. این پروازها با کسب مجوز از وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، روزهای پنجشنبه هر هفته از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه آمستردام انجام می‌شود. براساس مجوز صادر شده، شهروندان کشور هلند، دارندگان کارت اقامت، ویزای بلندمدت و افرادی که ویزای (MVV) تایپ D دارند، شهروندان اتحادیه اروپا، انگلیس و سوییس، دیپلمات‌ها، اعضای سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های بشر دوستانه و پرسنل نظامی، دیپلمات‌ها ... افرادی که به دلایل غیرمترقبه خانوادگی نیاز به سفر داشته باشند،  در همان روز در مسیر دوم باشند، می‌توانند به هلند مسافرت کنند.

 

ارسال نظر