اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۵۸۹

پیش‌بینی کاهش دو سوم مسافران هوایی در جهان 

سازمان بین‌المللی هوانوردی ایکائو در جدیدترین گزارش اعلام کرده است که ترافیک هوایی تا سپتامبر (شهریور) سال جاری میلادی دو سوم معادل ۱.۲ میلیارد مسافر کاهش پیدا خواهد کرد. به گزارش ایسنا، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی موسوم به ایکائو که به‌طور کلی وظیفه مدیریت خطوط هوایی مسافری و وضع استانداردهای بین‌المللی پروازی در جهان را برعهده دارد، در جدیدترین گزارش خود برآورد و اعلام کرده است که تحت تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا که منجر به افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی و محدودیت‌های سختگیرانه کشورهای مختلف شده است، تعداد مسافران هوایی بین‌المللی تا سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱.۲ میلیارد نفر معادل دو سوم کاهش پیدا خواهد کرد. در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده است که تداوم روند نزولی تقاضا برای سفرهای هوایی و همچنین محدودیت‌های موجود در خصوص مرزهای هوایی کشورهای مختلف موجب خواهد شد که شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی کاهش بی سابقه‌ای را در میزان درآمدزایی خود تجربه خواهند کرد؛ به گونه‌ای که درآمد آنها در این مدت زمان ۲۵۳ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. کارشناسان فعال در سازمان ایکائو همچنین اظهار کرده‌اند که ایرلاین‌های فعال و مستقر در اروپا و آسیا- اقیانوسیه از لحاظ کاهش ظرفیت و درآمدزایی بیشترین صدمه و آسیب را از بحران کرونا و وضعیت کنونی پروازها در سراسر جهان متحمل خواهند شد. شرکت‌های هواپیمایی فعال در امریکای شمالی نیز بعد از رقبای خود در اروپا وآسیا، در رتبه سوم قربانیان متضرر از شیوع گسترده ویروس کرونا قرار خواهند گرفت. پیشتر نیز کارشناسان و تحلیلگران فعال در سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) در گزارشی اعلام کرده بودند که حدود نیمی از مسافران در کشورهای مختلف جهان، تصمیم گرفته‌اند پرواز و سفرهای هوایی خود را حداقل به مدت ۶ ماه یا بیشتر به تعویق بیندازند تا از بحران و شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا عبور کنند.

کارنامه فرودگاه مهرآباد  در فروردین99

فرودگاه مهرآباد در فروردین‌ماه امسال موفق به جابه‌جایی ۲۹۱ هزار و ۷۳۹ مسافر شد که بیشترین تعداد مسافر را شرکت هواپیمایی ایرتور جابه‌جا کرده است. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از وضعیت خدمات دهی ایرلاین‌ها در فرودگاه مهر آباد به مسافران، در فروردین ماه امسال ۱۵۵ هزار و ۳۴۵ مسافر ورودی و ۱۳۶ هزار و ۳۹۴ مسافر خروجی در فرودگاه مهرآباد توسط شرکت‌های هواپیمایی جابه‌جا شدند.  این تعداد مسافر با ۳ هزار و ۴۵۵ پرواز جابه‌جا شده‌اند؛ تعداد پروازهای ورودی یک هزار و ۶۸۰ و تعداد پروازهای خروجی هزار و ۷۷۵ پرواز بوده است. بر اساس آمار منتشر شده با وجود اینکه بیشترین پرواز ورودی و خروجی متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر با ٦٩٠ پرواز است است، بیشترین تعداد مسافر جابه‌جا شده با شرکت هواپیمایی ایرتور انجام شده است. بر این اساس این شرکت هواپیمایی توانسته در فروردین امسال٨١ هزار و ٩٧٧ مسافر را جابه‌جا کند. همچنین کمترین پرواز را در فروردین‌ماه شرکت هواپیمایی پویاایر با انجام ۴ پرواز به ثبت رسانده است.کمترین مسافر ورودی و خروجی نیز با ۲۶ مسافر متعلق به همین شرکت هواپیمایی است.

استفاده اجباری از ماسک  در مترو ابلاغ نشده است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: طرح استفاده اجباری از ماسک در مترو ابلاغ رسمی نشده است. فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره اینکه گفته می‌شود ستاد مقابله با کرونا استفاده از ماسک در مترو را اجبار اعلام کرده است، گفت: هنوز این موضوع به شرکت مترو ابلاغ رسمی نشده است. وی افزود: در صورت ابلاغ این موضوع به شرکت بهره‌برداری مترو کارگروه کارشناسی ویژه تشکیل می‌شود تا نحوه اجرای این مساله مورد بررسی قرار گیرد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه شرکت مترو تهران تابع قوانین و مصوبات ستاد مقابله با کرونا است، گفت: پس از بررسی گروه ویژه و اتخاذ سیاست‌گذاری‌ها استفاده اجباری از ماسک در مترو اجرا می‌شود.

تکذیب واردات اتوبوس فرسوده

عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واردات اتوبوس فرسوده از اروپا را تکذیب کرد و از آغاز نوسازی ناوگان تا یک ماه آینده خبر داد. به گزارش مهر، حسن نیا در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی، درباره صحت و سقم شنیده‌هایی مبنی بر واردات اتوبوس‌های دست دوم از اروپا گفت: چنین موضوعی تا به این لحظه صحت ندارد. وی با بیان اینکه تولیدات کارخانه‌های داخلی تولیدکننده اتوبوس و کامیون در حد استانداردهای اروپا علی رغم شرایط تحریمی نیز ادامه دارد افزود: ما در ۱۰ سال قبل حتی اتوبوس هم صادر می‌کردیم اما در حال حاضر این کارخانه‌ها با مشکل تأمین ارز مواجهند و امیدواریم این مشکلات با اجرای طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای با نام «طرح ریاست‌جمهوری» حل شود. معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که علت جولان کامیون‌های فرسوده در جاده‌ها چیست؟ گفت: ما تولیدکننده کامیون نیستیم و در این بخش، مصرف کننده محسوب می‌شویم. وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار اتوبوس در کشور با عمر متوسط ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ هزار کامیون نیز در حمل و نقل برون شهری تردد می‌کنند که با احتساب کامیون‌های درون شهری به ۵۰۰ هزار عدد می‌رسد.


 

ارسال نظر