اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۵۰۰

حرکت قطارهای حومه‌ای پایتخت از سر گرفته شد

استانداری تهران اعلام کرد: حرکت قطارهای حومه‌ای تهران که در پی شیوع کرونا ۲ ماه متوقف شده بود از روز شنبه با همان قیمت قبلی از سر گرفته شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، قیمت قطارهای حومه‌ای تهران هیچ تغییری نکرده است و مسافران می‌توانند بلیت این قطارها را بدون افزایش قیمت و به صورت اینترنتی خریداری کنند.  قطارهای حومه‌ای شامل خطوط تهران-پرند، تهران-قم -جمکران، قطار حومه‌ای تهران-کرج- هشتگرد- قزوین، تهران- گرمسار- فیروزکوه و تهران- پیشوا- گرمسار می‌شود.

بررسی اجرای طرح ترافیکی جدید در تهران 

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی اجرای طرح ترافیکی جدید و رایگان شدن عوارض طرح ترافیک برای تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها در جلسه ویژه این کمیسیون خبر داد. علیخانی در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت ترافیک در پایتخت اظهار کرد: شهروندان در پایتخت هر چه بیشتر باید از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند تا ترافیک کاهش یافته و شکست ویروس کرونا هرچه سریع‌تر انجام گیرد. وی افزود: روز یکشنبه در جلسه ویژه کمیسیون، با حضور کارشناسان و اصناف فعال در پایتخت راهکارهای جدید در شرایط کنونی برای برون رفت از وضعیت ترافیکی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اجرای طرح زوج و فرد همچنین همزمان آزاد و رایگان شدن ورود تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا از جمله راهکارهای مقابله با ترافیک پایتخت در شرایط کنونی است. علیخانی اظهار کرد: موارد پیشنهادی پس از بررسی و تایید در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، برای تصویب به مراجع دیگر ارسال می‌شود.

جزییات الزام مسافران هوایی به تکمیل فرم تعهدنامه

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص الزام پر کردن فرم تعهدنامه توسط مسافران ورودی به کشور توضیحاتی ارایه کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده گفت: چند روز پیش سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس وظیفه حاکمیتی و نظارتی خود شیوه‌نامه‌ای را برای فرودگاه‌ها، شرکت‌های خدمات حمل بار مسافر، شرکت‌های هوایی، خدمات ویژه، کادر پروازی، مسوولان بهداشت مرزی فرودگاه‌ها و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه ارسال کرد که بر اساس آن مسافران موظفند در فرودگاه تعهدنامه‌ای را پر کنند. بر اساس پروتکل‌های وزارت‎های بهداشت، لازم است مسافران در سفر به ایران تعهدنامه‌ای را پر کنند مبنی بر اینکه ممانعتی از انجام تست کووید ۱۹ به عمل نیاورند . همچنین از زمان ورود باید محل اسکان شخصی‌شان مشخص باشد و تا زمانی که جواب تست آزمایش آنها آماده نشده باشد تا ۱۴ روز حق خروج از محل مورد نظر را ندارند. جعفرزاده ادامه داد: از خانواده‌ها و همراهان این مسافران نیز درخواست داریم نهایت همکاری را با وزارت بهداشت داشته باشند. مسافران قبل از گرفتن کارت پرواز باید این تعهد نامه را پر کرده و در اختیار ایرلاین مربوطه قرار دهند. چنانچه مسافری در فرودگاه مشکوک به کرونا باشد، توسط نمایندگان وزارت بهداشت راهنمایی و به مراکز درمانی فرستاده می‌شود. همچنین کسانی که علایم ویروس کرونا را داشته باشند اجازه پرواز نخواهند داشت.

تحول در رسیدگی به پرونده‌های شهرداری تهران

در دیدار شهردار تهران و رییس دیوان عالی گزارشی از اقدامات شهرداری تهران برای دفاع از حقوق عامه ارایه شد. به گزارش مهر، پیروز حناچی شهردار پایتخت، ضمن قدردانی از ریاست دیوان عالی کشور به دلیل اهتمام ویژه‌ در رسیدگی به پرونده‌های شهرداری، افزود: توجه و تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها سبب نقض بسیاری از محکومیت‌های ناحق شهرداری تهران شده و همین امر از تضییع حقوق از دست رفته شهر و شهروندان عزیزمان جلوگیری کرده است. به گفته وی، ارتقای سطح تعامل میان شهرداری تهران و دیوان عالی کشور که عالی‌ترین مرجع قضایی در ایران است، انقلابی را در رسیدگی و استیفای حقوق شهرداری ایجاد کرده که سبب شده با توان بیشتری به مردم خدمت کنیم. در ادامه جلسه، سید احمد مرتضوی مقدم، رییس دیوان عالی کشور با اشاره به اهمیت پرونده‌های شهرداری تهران به جهت موضوعیت با حقوق عامه، بر تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی تاکید کرد. در پایان نشست نیز گزارش مفصلی درباره پرونده‌های قضایی شهرداری تهران، توسط مدیرکل حقوقی شهرداری تهران ارایه شد.

اتصال خط ۲ و ۳ مترو تهران  با احداث یک ایستگاه جدید

مدیرعامل شرکت مترو تهران، از اتصال خط ۲ و ۳ مترو در تقاطع خیابان‌های ولیعصر (عج) و امام خمینی (ره) با احداث یک ایستگاه تبادلی خبر داد. به گزارش مهر، علی امام اظهار کرد: نقطه مورد نظر یکی از نقاط حائز اهمیت از نظر ترافیکی است، از این رو، راه‌اندازی ایستگاه در این بخش از شهر یکی از ضرورت‌های مهمی است که شرکت مترو در دستور کار خود قرار داده است. مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات در مترو تبادل بین خطوط است، تاکید کرد: تبادل بین خطوط باعث می‌شود که مترو بتواند نقش شبکه‌ای خود را ایفا کند اما متأسفانه به دلایل مختلف هنگام احداث خط ۳، ساخت این ایستگاه در دوره‌های گذشته، مغفول مانده است.

 

ارسال نظر