ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۰۰:۲۶:۳۷
کد خبر: ۱۶۶۰۶۲

کانادا دانلود جعبه سیاه پرواز اوکراینی را متوقف کرد

کانادا این هفته به ایران اعلام کرد: برای یک مدت نامحدود، دانلود و تحلیل جعبه سیاه هواپیمای 752 اوکراین را به علت شیوع ویروس کرونا و از بین رفتن امکان مسافرت، متوقف کرده است.

حسن رضایی‌فر، رییس گروه تحقیقات ایران گفت: نمایندگان 8 کشور برای سفر به لابراتواری در اروپا برای آغاز این روند دعوت شدند، اما کانادا خواستار به تعویق افتادن این تحقیقات به علت شیوع ویروس کرونا شده است.

رضایی‌فر در ایمیلی به سی‌بی‌سی گفت: «اکنون، به علت ویروس کرونا، برای برخی از کشورها، برنامه‌ریزی یک سفر غیرممکن است.» یک مقام کانادایی نیز تایید کرد: ایران روز دوشنبه با این کشورها تماس گرفته و تمامی آنها قاطعانه پاسخ دادند: در حال حاضر مسافرت غیرممکن است و شاید زمانی دیگر. کیتی فاکس، رییس هیات امنیت حمل و نقل کانادا گفت: کشورها می‌خواهند نمایندگان خودشان در این جلسه دانلود شخصا حضور داشته باشند. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از این رو، دانلود و تحلیل صداهای ضبط شده باید تا زمانی که شرایط به اندازه کافی برای مسافرت امن بهبود یابد، به تاخیر بیفتد. در حال حاضر، نمی‌شود پیش‌بینی کرد که چه زمانی این اتفاق می‌افتد.»

پرواز 752 اوکراین در 18 دی 98 در ایران به علت اشتباه انسانی مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد. در این پرواز 176 نفر کشته شدند. امریکا، اوکراین، سوئد، افغانستان، انگلستان، فرانسه و آلمان و کانادا، نمایندگان و کارشناسان در تحقیقات ایران را به رسمیت شناختند. مقامات کانادایی می‌گویند «جعبه سیاه» بسیار مهم است و می‌تواند حاوی ارتباطات میان خدمه پرواز و کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی باشد.

بازگشت ۱۰ کامیون ایرانی متوقف شده  در مرزها

مدیرکل ترانزیت حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشت ۱۰کامیون و راننده ایرانی که پیش از این به خاطر شیوع کرونا در پشت مرزهای کشور متوقف شده بودند، خبر داد و گفت: وضعیت مرزها تغییری نسبت به گذشته نکرده است.

 به گزارش ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در کشورهای مختلف، همسایه‌های ایران محدودیت‌هایی برای تردد و حمل و نقل بار قائل شدند که البته این محدودیت‌ها تنها مختص کشور نبود. پیش از این اعلام شده بود که در بین مرزهای ایرن تنها مرزهای عراق، نخجوان، آذربایجان و افغانستان برای جابه‌جایی بار باز است، برخی کشورها مانند ترکیه و ترکمنستان مرزهای خود را با ایران یک‌طرفه کردند و تنها اجازه ورود هموطنان خود و خروج رانندگان دیگر کشور به سمت کشور خودشان را می‌دهند و بقیه مرزهای کشور بسته است.

منوچهر سلمان زاده، مدیرکل ترانزیت حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مرزهای کشور اعلام کرد: همه مرزهای کشور وضعیت مشابهی نسبت به گذشته دارند و هیچ تغییری نسبت به هفته‌های قبل نداشتند. وی اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته توانستیم با وجود بسته شدن مرزها اجازه ورود حدود ۱۴۰۰ کامیون و راننده ایرانی را از طریق مرزهای مختلف به ایران بگیریم چرا که آنها قبل از شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شده و با محدودیت‌های ناشی از این بیماری متوقف شدند.

 او گفت: هم‌اکنون حدود ۱۰ کامیون ایرانی در پشت مرزهای کشور متوقف ماندند که با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق دستگاه دیپلماسی توانستیم موافقت ورود آنها به کشور را بگیریم و به زودی رانندگان ایرانی و کامیون‌هایشان به کشور وارد خواهند شد.

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی پیگرد قانونی دارد

وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

به گزارش مهر، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست و چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت‌نام‌کننده غیر واجد شرایط تشخیص داده شود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری و ... فاقد هرگونه ارزش است. بنابراین، خرید و فروش آن فقط باعث از بین رفتن سرمایه خریدار است. این معاونت در اطلاعیه خود از ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد: امتیاز این قبیل افراد باطل می‌شود، همچنین واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیر معتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد. در ادامه این اطلاعیه، آمده است: در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آنها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

برگه پرینت ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است.

 

ارسال نظر