ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۰۱۵

استفاده از ماسک در مترو اجباری می‌شود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه آمار مسافران مترو روز شنبه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است، گفت: در صورتی که حجم مسافران زیاد باشد، استفاده از ماسک در مترو اجباری می‌شود. فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه میزان مسافران در ایستگاه‌های تقاطعی مانند همیشه زیادتر است، ‌گفت: ‌بر اساس مشاهدات عینی مترو نسبت به روز پیش کمی شلوغ‌تر شده و ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام داده‌ایم از جمله اینکه نشانه‌گذاری برای رعایت فاصله در محل گیت‌ها باجه‌های فروش بلیت و حتی صندلی قطارها انجام گرفته شده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت تردد و میزان مسافران در مترو عادی است، ‌گفت: همه‌چیز تحت کنترل بوده و مردم باید در صورتی که علائم ابتلا به کرونا دارند در مترو حضور نیابند. ما برنامه‌هایی داریم که استفاده از ماسک در مترو اجباری شود و از وزارت بهداشت نیز درخواست کرده‌ایم این موضوع را اعلام کند. نوبخت گفت: ‌شرکت بهره‌برداری مترو تمام امکانات لازم برای ضدعفونی مترو جهت نشانه‌گذاری را انجام داده و شهروندان باید همکاری‌های لازم را داشته باشد.

تردد شبانه در آزادراه تهران - شمال متوقف شد

در پی اجرای تکمیل عملیات سامانه‌های هوشمند، تا ١٥ خرداد تردد از قطعه یک آزادراه تهران-شمال از ساعت ١٩ تا 7 صبح روز بعد مسدود شد. به گزارش ایرنا، تردد از جاده‌های جایگزین کرج – چالوس، فیروزکوه و هراز انجام می‌شود. قطعه یک آزاد راه تهران- شمال، پس از 23 سال، در اسفند سال گذشته افتتاح شد.

وزیر راه: رکود صنعت حمل‌ونقل قابل ملاحظه است

وزیر راه و شهرسازی در تماس تلفنی با رییس‌جمهور رکود صنعت حمل ونقل را قابل ملاحظه اعلام کرد و خواستار رسیدگی ویژه به این بخش شد. محمد اسلامی در تماس تلفنی با حسن روحانی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته، استفاده از ناوگان عمومی کمی افزایش‌یافته است، رکود ناشی از بیماری کرونا در صنعت حمل‌ونقل را قابل ملاحظه اعلام کرد و گفت: این صنعت، نیازمند رسیدگی ویژه و اعطای کمک‌های اعتباری از محل منابع و تسهیلات مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است. رییس‌جمهور نیز با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا وضعیت حمل‌ونقل عمومی و تردد در جاده‌ها را برای شرایط فاصله‌گذاری هوشمند را در جلسه آینده ستاد گزارش کند. روحانی در بخش دیگری از این تماس بر تسریع در تخصیص بودجه موردنیاز پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های راه و راه‌آهن توسط سازمان برنامه‌وبودجه تأکید و دستورات لازم را صادر کرد.

توقف ۹۰ درصد ناوگان جاده‌ای در پارکینگ

احمدرضا عامری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور گفت: در دستورالعمل جدید باید در هر دو صندلی اتوبوس، یک مسافر بنشیند و در این شرایطِ مشکلات اقتصادی ناوگان جاده‌ای عمومی، وقتی اتوبوس با نیمی از ظرفیت حرکت می‌کند، دولت باید فکری به حال مابه‌التفاوت کرایه کند. عامری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پیش از این وعده داده شد که رقم ۸ هزار میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل در شیوع کرونا در نظر گرفته شده است تا از آسیب‌های بیشتر آنها جلوگیری شود. وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل کاهش شدید تقاضای سفر ۹۰ درصد اتوبوس‌ها در پارکینگ هستند. عامری ادامه داد: ضدعفونی ناوگان در پایانه‌ها انجام می‌شود اما این امر توسط شرکت‌ها و از محل تهیه محلول ضدعفونی و گندزدایی با قیمت آزاد انجام می‌شود، دولت هیچ حمایتی در این باره ندارد و ما حتی به آنها اعلام کردیم که هزینه تهیه این محلول‌ها را با قیمت مصوب پرداخت کنیم و دولت برای ما تأمین کند که همین امر هم انجام نشد و شرکت‌ها به سختی از بازار آزاد محلول جرم‌زدایی و ضدعفونی تهیه می‌کنند تا ناوگان قبل از حرکت ضدعفونی شود.

دلایل مخالفت با لغو طرح ترافیک در پایتخت

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه لغو طرح ترافیک در پایتخت باعث قفل شدگی معابر می‌شود، گفت: شهرداری روزانه یک‌و‌نیم میلیارد تومان از طرح ترافیک درآمد دارد. عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت و انتقاد بسیاری از اعضای شورای شهر در این زمینه اظهار کرد: هفته گذشته که طرح ترافیک در پایتخت لغو شده بود بسیاری در شورای شهری‌ها درخواست اجرای آن را داشتند و اکنون که طرح به اجرا درآمده درخواست لغو آن را دارند. وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک چقدر سبب افزایش مسافران حمل و نقل عمومی به ویژه مترو می‌شود، گفت: قطعاً این مساله بر تعداد مسافران مترو تاثیرگذار است ولی باید توجه کنیم که اگر طرح ترافیک در پایتخت لغو شود ما با قفل شدگی معابر مواجه خواهیم شد که این مساله نیز دردسرساز است.

 

ارسال نظر