وام ۵ هزارمیلیاردی به پایتخت اختصاص می‌یابد؟

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۰۱۴

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به ارسال نامه حناچی به روحانی، گفت: در این نامه وام ۵ هزار میلیاردی برای اداره پایتخت در شرایط کرونایی درخواست شده است.

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره کاهش درآمد شهرداری تهران به دلیل بروز و شیوع کرونا در پایتخت اظهارداشت: از اسفند سال ۹۸ تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد شهرداری به دلیل موضوع کرونا کاسته شده و این در حالی است که در همین مدت شهرداری تهران بیش از ۴۰ میلیارد تومان جهت ضدعفونی مکرر اتوبوس، مترو و سایر مکان‌ها جهت حفظ سلامت و جان شهروندان اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه محسن هاشمی و پیروز حناچی اخیراً طی نامه‌ای از دولت و آقای روحانی درخواست کمک ۸ هزار میلیاردی برای حوزه شهری داشته‌اند، گفت: حدود سه هزار میلیارد تومان از این کمک‌ها به صورت نقدی درخواست شده و بقیه به صورت وام بوده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی از سوی دولت و آقای روحانی برای این موضوع ارسال نشده است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی فروش املاک در شهرداری ادامه دارد یا خیر ؟ گفت: در حال حاضر فروش املاک شهرداری امکان پذیر نیست و این مساله نیز از درآمد شهرداری کاسته است چرا که به دلیل کرونا شرایط خرید و فروش ملک در رکود رفته است.

نژادبهرام در مورد اجرای طرح ترافیک در پایتخت گفت: این طرح باید هرچه سریع‌تر متوقف شود و فردا در صحن شورای شهر این موضوع را به پیروز حناچی شهردار پایتخت تذکر می‌دهیم چرا که شهردار تهران عضو شورای عالی ترافیک است و تصمیم در مورد ترافیک باید در این شورا و یا ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شود.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تصریح کرد: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اصلاً در متروی تهران امکان‌پذیر نیست و تنها راهکار مقابله با کرونا فقط توقف اجرای طرح ترافیک است.

 

ارسال نظر