ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۳۸۳

کرونا پروازهای داخلی را

تا ۷۵ درصد کاهش داد

سخنگوی سازمان هواپیمایی از کاهش ۷۵ درصدی پروازهای داخلی خبر داد و گفت: هر ساله در ایام غیرپیک روزانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ پرواز و در روزهای پیک سال بیش از هزار پرواز انجام می‌شد.

رضا جعفرزاده به ایرنا، گفت: تعداد پروازها در فرودگاه مهرآباد تهران که معمولا روزانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ پرواز داشت اکنون به زیر ۳۰ پرواز در روز رسیده است. به گفته جعفرزاده کاهش سفرها به دلیل رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم است و آن دسته از مسافرانی که بخش هوایی را برای سفرهای زیارتی و سیاحتی انتخاب می‌کردند به توصیه‌ها عمل کردند و اکنون بیشتر سفرها در حوزه هوایی به سفرهای خیلی ضروری اختصاص یافته است. او ادامه داد: اکنون پروازهای خارجی در مسیر کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌طور کامل متوقف شده است و سفرهای داخلی نیز به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: معمولا در ایام غیرپیک سفر حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ پرواز به صورت روزانه در کشور انجام می‌شد و این رقم در ایام پیک سفربه هزار پرواز در روز می‌رسید اما اکنون و با شیوع ویروس کرونا سفرها به کاهش ۷۰ درصدی رسیده است. او گفت: توصیه‌ها مبنی بر عدم خروج مردم از خانه، تعطیلی اقامتگاه‌ها و مراکز گردشگری همه موجبات کاهش سفرهای غیرضروری را فراهم کرده است. به گفته جعفرزاده اکنون چند استان محل اصلی شیوع ویروس کرونا است و توصیه‌ها برای عدم سفر به این مناطق موجب کاهش نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های این شهرها شده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: اکنون تنها هواپیمایی کیش‌ایر به مقصد جزیره کیش، کیشوندان و شاغلان را جابه‌جا می‌کند و سایر ایرلاین‌ها نیز سفر به مقصد کیش را لغو کرده‌اند.

آسمانی صاف در اغلب شهرها تا 24 اسفند

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه 24 اسفند سامانه بارشی در کل نوار غربی کشور، دامنه‌ جنوبی البرز فعال است و سبب بارش باران در این مناطق و بارش برف در ارتفاعات می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، بیان کرد: در دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف داریم، ضمن آنکه افزایش نسبی دما نیز پیش‌بینی می‌شود.  او ادامه داد: از بعدازظهر جمعه سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب وارد کشور شده و بارش در این مناطق آغاز می‌شود.  ضیاییان اظهار کرد: روز شنبه 24 اسفند سامانه بارشی کل غرب کشور را دربرمی‌گیرد، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز و قزوین و استان‌های البرز و تهران گسترش می‌یابد و سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود، ضمن آنکه بارش برف را در ارتفاعات خواهیم داشت.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در استان‌های ایلام و خوزستان روز شنبه 24 اسفند وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت. او ادامه داد: در استان‌های لرستان، ‌چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان و دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان بارش شدید داریم. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: ‌روز یکشنبه 25 اسفند فعالیت سامانه در شمال‌غرب کاهش می‌یابد و به تدریج به مرکز و شرق کشور گسترش می‌یابد و در غرب و جنوب غرب نیز این سامانه فعال است.  ضیاییان اظهارکرد: روز شنبه 24 اسفند شدت بارش‌ها در شمال خوزستان، غرب اصفهان و استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود و روز یکشنبه‌شدت بارش‌ها در شمال خوزستان و شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال‌غرب فارس و استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

رییس شورای استان تهران خواستار تعطیلی ادارات شد

الهام فخاری، رییس شورای اسلامی استان تهران در نامه‌ای خطاب به استاندار تهران و فرمانده ستاد کرونا تهران خواستار اتخاذ تدابیری برای مهار کرونا ویروس شد. به گزارش ایسنا، الهام فخاری در نامه‌ای خطاب به انوشیروان محسنی‌بندپی - استاندار تهران - و علی زالی - فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران - نوشت: مطابق ماده‌های ۲۹ و ۱۰۳ قانون اساسی و همچنین بندهای ۱ و ۲ ماده ۸۷ قانون وظایف و اختیارات شوراها، در شرایطی که متاسقانه تهران روند پیشرونده و افزایشی بیماری را تجربه می‌کند، در راستای مطالبه حقوق اساسی مردم و تاکید بر عدالت در اجرای قوانین و مصوبه‌های شرایط اضطرار بدینوسیله متذکر می‌شود این نکات مورد توجه قرار گیرد،؛ در روزهایی که مردم استان تهران هم‌چون سایر ملت، گرفتار در اوج پیشرفت بیماری نوپدید ناشی از ویروس کووید ۱۹، هستند، سیاست عادی‌سازی مسائل حتی درمورد چنین پدیده ناشناخته‌ای همچنان در دستور کار بخشی از سیستم اداری کشور است. این‌بار مساله ویروس کرونا است. از یک سو نظام سلامت کشور فراتر از توان خود و با جانفشانی به‌بهای جان‌باختن کادر تخصصی در نبرد با کرونا است و از سوی دیگر اداره‌های حاکمیتی، دولتی و عمومی کشور همچنان عادی، باز و رفت‌وآمد برقرار است. او افزوده است: کوچک‌ یا نادیده‌شمردن خطر زنجیره انتقال بیماری از یکسو و از سوی دیگر صرف بخشی از منابع لازم جهت مقابله با ویروس کرونا به هزینه تهیه اقلام ضدعفونی حضور افراد در اداره‌ها که در این شرایط، جز افزایش تنش و خطر بیماری برای کارکنان آن اداره‌ها و مراجعان دستاورد مشخصی ندارد، می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری به همراه داشته‌باشد.

 

ارسال نظر