ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۰:۳۶:۱۸
کد خبر: ۱۶۵۱۲۶

تجهیز 8 سوله بحران پایتخت به 600 تخت بیمارستانی

مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، از تجهیز ۸ سوله بحران برای گسترش احتمالی بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش مهر، فراهانی عنوان کرد: خوشبختانه در سطح شهر تهران زیرساخت‌های لازم برای مقابله با شرایط‌ بحرانی تکمیل شده است، در سطح شهر تهران ۱۱۰ سوله بحران وجود دارد که این سوله‌ها غالباً در پارک‌ها هستند و برای شرایط زلزله و سیل پیش‌بینی شده‌اند؛ شرایط کنونی نیز شرایط بحرانی است به همین دلیل با پیگیری‌هایی که انجام شد، ۸ سوله بحران در کل تهران با پراکندگی مناسب برای این منظور در نظر گرفته شده است. او افزود: تاکنون سه سوله تجهیز شده و ۲۰۰ تخت در آن مستقر شده‌اند که به سرعت ۵ سوله دیگر تجهیز خواهند شد و برنامه‌ریزی شده که در مجموع این ۸ سوله به ۶۰۰ تخت بیمارستانی و تجهیزات لازم مجهز شود. عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای کادر درمانی و پرستاری نیز انجام شده است، گفت: فراخوان‌هایی در سطح شهرستان‌های تهران برای آنکه احیاناً نیاز به سرویس‌دهی به بیماران در تهران افزایش پیدا کند، داده شده است. او بیان کرد: از ۱۱۰ سوله بحران شهر تهران در گذشته تنها ۵۰ سوله در اختیار ستاد مدیریت بحران بود که با آغاز به کار شورای پنجم و پیگیری‌های انجام شده ۶۰ سوله بحران که در اختیار سازمان ورزش بود یا کاربری‌های دیگری داشت از جمله برگزاری برنامه‌های تلویزیونی یا اینکه در اختیار نهادهای مختلفی بود، پس گرفته شد و ۵۰ سوله بحران تحویل سازمان مدیریت بحران داده شد و در حال حاضر ۱۰۰ سوله در اختیار این سازمان است. به گفته فراهانی، طی دو سال اخیر چهار سوله بحران ساخته شده و ۸ سوله بحران نیز در دست ساخت است که طی یکی دو سال آینده تکمیل می‌شود. خوشبختانه در این مدت زیرساخت‌ها و تجهیزات آمادگی با بحران در سطح شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است. همچنین روز گذشته پیروز حناچی شهردار تهران نیز عنوان کرد که سوله‌های بحران شهرداری تبدیل به نقاهتگاه می‌شوند .بدین معنا بیمارانی که بهبود یافته‌اند برای گذراندن دوران نقاهت خود به این سوله‌های تجهیز شده منتقل می‌شود .

کاهش آمار فوتی‌های روزانه در تهران

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: به‌رغم شیوع ویروس کرونا و فوت برخی شهروندان، اما آمار فوتی‌های روزانه شهر تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش چشم‌گیری داشته است. به گزارش ایلنا، خال با تاکید بر رعایت کلیه موارد بهداشتی مورد نیاز و مسائل شرعی در بهشت زهرا اظهار کرد: برای کلیه متوفیان موارد شرعی با نظارت کامل انجام می‌شود و همچنین تمام اماکن و امکانات بهشت زهرا به صورت روزانه و در چندین نوبت ضدعفونی می‌شود. ناوگان حمل و نقل ما، پرسنل و کلیه لوازم مصرفی هر روز و پس از هر ماموریت مورد گندزدایی و ضدعفونی قرار می‌گیرد. او افزود: ناوگان حمل و نقل ما، پرسنل و کلیه لوازم مصرفی هر روز و پس از هر ماموریت مورد گندزدایی و ضدعفونی قرار می‌گیرد. در کنار این موضوع لوازم و تجهیزات فردی مورد نیاز پرسنل سازمان بهشت زهرا در اختیارشان قرار گرفته تا بتوانند از خود در برابر بیماری‌های احتمالی محافظت دقیقی داشته باشند.

نیمی از شهروندان نگران  ابتلا به کرونا نیستند

نتایج نظرسنجی تلفنی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از شهروندان تهرانی نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم تهران نگرانی زیاد از ابتلای خود و خانواده به کرونا ندارند. به گزارش ایسنا، نظرسنجی تلفنی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با اندازه نمونه ۹۲۸ نفر در مناطق ۲۲ گانه، به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اسفند ماه اجرا شده است. در این نظرسنجی از ساکنین شهر تهران پرسیده شده است «تا چه اندازه نگران ابتلای خود یا خانواده‌تان به کرونا هستید؟» و «آیا شما و خانواده‌تان به اقلام بهداشتی مانند مواد شوینده و ضد عفونی‌کننده، ماسک و دستکش به میزان لازم دسترسی دارید؟».بر اساس نتایج این نظرسنجی تلفنی، بیش از نیمی از مردم تهران نگرانی زیاد از ابتلای خود و خانواده به کرونا نداشته و البته دسترسی کافی به اقلام بهداشتی هم ندارند. در سوال دیگر این نظرسنجی از مردم پرسیده شده است «مهم‌ترین منبع شما برای اطلاع از توصیه‌های بهداشتی در مورد کرونا چیست؟ در این سوال پاسخگویان امکان انتخاب چند گزینه را داشته‌اند. در پاسخ به این سوال ۶۵ درصد از شهروندان تهرانی صدا و سیما را منبع اصلی کسب اطلاعات می‌دانند؛ در حالی که ۳۷ درصد از شهروندان نیز شبکه‌های اجتماعی، ۱۵ درصد پزشکان و ۱۰ درصد ماهواره را به عنوان مهم‌ترین منبع خود برای اطلاع از توصیه‌های بهداشتی در مورد کرونا اعلام کرده‌اند. بر اساس اعلام کانال تلگرامی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، در این نظرسنجی همچنین از ساکنین شهر تهران پرسیده شده است «آیا تاکنون آموزش‌های بهداشتی در مورد پیشگیری از کرونا را در بیلبوردهای شهر تهران دیده‌اید؟» و «تا چه اندازه موارد آموزشی در این بیلبوردها مفید بوده است؟». در پاسخ به این سوالات مشخص شد ۳۸ درصد از شهروندان تهرانی، بیلبوردهای شهری آموزشی در مورد کرونا را دیده‌اند که از میان آنها ۴۸ درصد آموزش‌های ارایه شده را مفید دانسته‌اند و برای ۳۱ درصد از شهروندان هم این آموزش‌ها مفید نبوده است.

 

ارسال نظر