ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۰:۴۴:۱۶
کد خبر: ۱۶۴۹۵۰

حذف جریمه بیمه و مالیات برای فعالان گردشگری و حمل و نقل

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از حذف جریمه عدم پرداخت بیمه سهم کارفرما و مالیات مشاغل بخش گردشگری و حمل و نقل خبر داد.

به گزارش مهر، اسلامی درباره کاهش اخیر قیمت بلیت هواپیما و حذف جریمه کنسل کردن بلیت‌ها به خاطر کرونا اظهارکرد: ما گفتیم که بلیت‌ها را به عنوان یک بن با ارزش در اختیار مسافران قرار دهند تا در زمان عادی شدن شرایط، از پرواز استفاده کنند و افرادی را که بلیت آنها به دستور دولت کنسل شده را، جریمه نکنند.

او ادامه داد: متأسفانه ما با تنوعی از وضعیت در این حوزه مواجهیم که هر کدام در جای خود به رسیدگی خاصی نیاز دارند؛ چراکه با یک فرمول نمی‌توان همه مسائل را پیگیری کرد.

او تأکید کرد: مردم مشکلات خود در این زمینه را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند و بنده هم از این سازمان تقاضا می‌کنم که این موضوع را مجدداً به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ و در عین حال نظارت کند.وزیر راه و شهرسازی در خصوص حمایت از دفاتر و آژانس‌های فروش بلیت هواپیما در شرایط کرونا گفت: مصوبه جدید هیات دولت همه مشاغلی را که از کرونا آسیب می‌بینند و متضرر می‌شوند را شامل می‌شود و مشاغل حوزه گردشگری و حمل و نقل نیز شامل این مصوبه اخیر می‌شوند؛ ضمن اینکه برای عدم پرداخت بیمه تأمین اجتماعی سهم کارفرما و مالیات مشمول جریمه نخواهند شد.اسلامی یادآور شد: شورای پول و اعتبار امشب برای تسهیلات بانکی این واحدها نیز تصمیم‌گیری خواهد کرد تا بتوانند اقساط وام را با یک مهلتی بپردازند.

اثر کرونا بر سفرهای دریایی داخلی و خارجی

معاون مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: درپی شیوع ویروس کرونا سفرهای دریایی خارجی قطع شده است اما سفرهای دریای داخلی با قدری کاهش همچنان در جریان بوده و تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار این ویروس به صورت کامل در بنادر و سفرهای دریایی رعایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین عباس نژاد درباره آخرین وضعیت سفرهای دریایی داخلی و خارجی و تمهیدات اندیشیده شده درراستای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: درپی شیوع ویروس کرونا کشورهای همسایه جنوبی مرزهای خود را بسته‌اند و سفرهای دریایی خارجی به مقصد این کشورها انجام نمی‌شود اما سفرهای دریایی داخلی همچنان با قدری کاهش برقرار است و تمام تمهیدات بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار این ویروس در ترمینال‌های مسافری سالن‌های مسافری بنادر و شناورها انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه اوج و پیک سفرهای دریایی از بیستم اسفندماه تا پانزدهم فروردین ماه است، نمی‌توان اظهارنظر قطعی در این زمینه کرد بنابراین باید صبر کنیم تا ببینیم وضعیت سفرها چگونه می‌شود و آیا مردم از سفرهای دریایی داخلی استقبال می‌کنند یا خیر.معاون مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همه اقدامات و الزامات پیشگیرانه و بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در همه ابنیه اماکن و شناورهای دریایی اجرایی می‌شود به عنوان مثال شناورهای دریایی به صورت کامل در هر روز

چندین‌بار با مواد ضدعفونی‌کننده شست‌وشو می‌شوند، از سوی دیگر هم برای ورود و خروج افراد تمهیداتی اندیشیده شده تا غربالگری روی آنها در بنادر و سالن‌های مسافری انجام شود و حتی تمهیداتی اندیشیده شده تا بتوانیم به محض تشخیص علائم کرونا در فردی حتی در وسط دریا آن را سریعا به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل کنیم.

احداث ۳۹ هزار مسکن ملی در پردیس و پرند

سهم شهر جدید پردیس از طرح اقدام ملی مسکن ۱۹ هزار واحد و شهر پرند ۲۰ هزار واحد است که مرحله اول نام نویسی از متقاضیان انجام شده و مرحله دوم ثبت نام به زودی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، در شهرهای جدید پردیس و پرند قرار است مجموعه ۳۹ هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته شود که مرحله اول نام‌نویسی روز شنبه اول دی ماه انجام گرفت و مرحله دوم نیز قرار است به زودی و احتمالاً تا قبل از پایان سال انجام شود.در حالی که براساس برنامه اقدام ملی مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار دولت، وزارت راه وشهرسازی و شرکت‌ها و نهادهای تابعه این وزارتخانه قرار گرفته است، از این میزان ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید احداث خواهد شد. هم‌اکنون ۱۸ شهر جدید فعال در کشور به عنوان بستر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن شناخته شده و عملیات اجرایی مربوط به ساخت این واحدها در برخی از آنها آغاز شده است.این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی به تازگی به ادارات کل راه و شهرسازی در همه استان‌ها ماموریت داده است ظرف یک ماه اقدام به شناسایی سازندگان خوشنام در هر شهر کرده و عملیات اجرایی مربوط به ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن مطابق با سهمیه ابلاغ شده به آنها را آغاز کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد سرعت اجرای طرح اقدام ملی مسکن هم‌اکنون در تهران بیش از سایر استان‌ها است. این موضوع به خصوص در دو شهر جدید پر تقاضا در اطراف تهران قابل مشاهده است.

 

ارسال نظر